پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
در یادواره شهدای روستای آلوچه مطرح شد؛

حجت الاسلام حسنی: رمز ماندگاری انقلاب ایران در زنده نگه داشتن مکتب عاشورا است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در یادواره شهدای روستای آلوچه به تبیین رمز ماندگاری ایران اسلامی در جهان پرداخت و گفت: اگر امروز مردم ما در برابر دشمنان تمام قد نایستند، فردا دشمنان اسلام با ذلت ما را به خواری و خفت خواهند کشاند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز یادواره شهدای روستای آلوچه شهرستان اردبیل با حضور رئیس دانشگاه پیام نور استان و جمعی از مسئولان دانشگاه و جهادگران دانشجو با سخنرانی حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، توسط گروه جهادی عباسیون دانشگاه پیام نور اردبیل در مسجد این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم با بیان اینکه دانشجویان جهادگر قدم در راه شهدای گرانقدر گذاشته اند، وظایف امروزی جامعه در برابر شهدا را یاداور شد و گفت: به جای آوردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج سبک زندگی اسلامی در واقع همان تداوم راه شهدا است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین مقام شهید و شهادت از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: مقام شهداء در واقع همان مقامی است که خداوند برای بهترین بندگان خود برگزیده است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به آیات قرآن کریم در این خصوص اشاره کرد و گفت: خداوند متعال خود خریدار خون شهداء است و به همین منظور بهشت برین را برای بهترین بندگان خود عرضه داشته است.

وی مناجات امام حسین(ع) در گودال قتلگاه را یادآور شد و گفت: امام حسین(ع) تنها به خاطر کسب رضای الهی و زنده نگه داشتن دین اسلام به میدان رفت و جان خود و عزیزانش را نیز در این راه تقدیم خداوند متعال کرد.

حسنی با بیان اینکه شهداء تنها بدنبال کسب رضای الهی هستند، گفت: امروز بعد از 1400 سال از واقعه عاشورا، امثال شهید حججی ها علی اکبر(ع) وار و قاسم(ع) وار همچون مولایشان سر خود را در راه کسب رضای الهی و صیانت از اسلام ناب محمدی و دفاع از حرم اهل بیت(ع) می کنند تا ایران اسلامی همچنان عزتمند باقی بماند.

امنیت کشور ما امروز مدیون خون امثال شهید حججی ها است

وی در ادامه سخنان خود به حوادث میانمار اشاره کرد و گفت: وقایع ددمنشانه ای چون میانمار که در آن بودائیان در برابر چشمان فرزندان، والدین آنها را تکه تکه کرده و یا زنده زنده می سوزانند خود گویای اهمیت و عظمت کار شهدای گرانقدر ایران اسلامی در همه برهه های تاریخ انقلاب است چرا که اگر شهدای ما نبودند امروز خبری از عزت، غرور و امنیت در کشور ما نبود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان رمز عزت و ماندگاری ایران اسلامی را در زنده نگه داشتن مکتب عاشورا در جامعه دانست و گفت: اگر امروز مردم ما با جان و مال خود در برابر دشمنان اسلام تمام قد نایستند، فردا روزی دشمنان اسلام با ذلت ما را به خواری و خفت خواهند کشاند.

وی تصریح کرد: جوانان ما از انقلاب تاکنون خون خود را در راه کسب رضای الهی دادندتا عزت حسینی در کشور ما حفظ شده و هیبت یزیدیان زمان نیز در هم بشکند.

حسنی به تبیین علت دشمنی استکبار با ایران اسلامی پرداخت و گفت: آمریکا، صهیونیسم و اروپا تنها به خاطر اینکه ایران اسلامی مروج دین اسلام در جهان است با ما دشمنی می کنند.

وی افزود:دشمنان اسلام در صدد هستند تا با از بین بردن دین و حاکمیت اسلامی در کشور ما، منافع نامشروع خود در جهان را حفظ کنند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه ما باید در مُحَرم هرسال با امام حسین(ع) و یارانش تجدید میثاق کنیم، گفت: عهد بستن با آرمان های امام حسین(ع) و شهدا باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان می شود.

وظیفه امروز ما تداوم راه شهدا است

حسنی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح وظایف مردم در برابر خون شهدا پرداخت و گفت: وظیفه امروز ما این است که با تداوم راه شهدا و عمل به وصایای این عزیزان، اجازه ندهیم خون آنها به هدر برود.

وی افزود: خلاف نکردن، جلوگیری از بی حرمتی در جامعه، ترویج امر به معروف و نهی از منکر از جمله کارهایی است که ما باید در هر زمان و مکانی انجام دهیم تا شهدا را از ما راضی شوند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه باید بین مردم عادی و یزیدیان فرقی وجود داشته باشد،گفت: اگر جوانانی همچون شهدای مدافع حرم پا در رکاب یاران امام حسین (ع) می گذارند و در راه اسلام سر خود را نیز از دست می دهند ما نیز باید با تاسی از حضرت زینب(س) به افشا و روشنگری حیله های دشمنان اسلام که از طریق امواج ماهواره و شبکه های اجتماعی در حال انجام نیات پلید خود هستند، پرداخته  و به آنها اجازه فرصت عرض اندام ندهیم.

وی از عموم مردم خواست تا با حفظ آبرو و حیا در جامعه اجازه ندهند بی عفتی و بی حیایی در جامعه رواج پیدا کند.

حسنی برپایی مجالس قرآن کریم در مساجد و منازل، اقامه نماز جماعت و تعاون و همکاری را باعث در هم شکستن توطئه های دشمنان عنوان کرد و گفت: با دریافت پیام واقعی شهدا که همان حمایت و تبعیت از مقام معظم رهبری است می توان بر عزت و اقتدار کشور افزود.

ایستگاه صلواتی، دکلمه درباره شهدا، پخش نماهنگ، مداحی اباسلط ابراهیمی و تجلیل از خانواده شهدا و دانشجویان جهادگر از جمله برنامه های این یادواره بود.

انتهای پیام/