پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱

رفع موانع سر راه انقلاب از همین اردوهای جهادی نشأت می گیرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل اردوهای جهادی را محفلی برای آموختن عشق ورزی به هموطن توصیف کرد و گفت: ما باید از همین اردوها کار خود را برای برطرف کردن موانع موجود بر سر راه انقلاب آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، هادی ملکی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما به ارائه گزارش اردوهای جهادی گروه عباسیون این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشجویان بسیجی برای تداوم راه شهدا باید از همین اردوهای جهادی کار خود را شروع کنند و برای همین منظور برطرف کردن محرومیت های موجود در گوشه و اطراف شهر و روستای محل سکونت خود بهترین سرآغازی برای برطرف کردن موانع موجود بر سر راه انقلاب است.

وی با بیان اینکه فعالیت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل از سه ماه پیش آغاز شده است، گفت: در مرحله عرصه یابی 40 روستا مورد بررسی قرار گرفت که نهایتا تعداد 15 روستا غربالگری شدند.

این دانشجوی جهادگر از روستاهای آلوچه، قزل قیه و کرگان بعنوان مهمترین عرصه های جهادی گروه عباسیون نام برد و گفت: به جهت محرومیت های موجود در این روستاها و فراهم شدن بسترهای لازم جهت فعالیت های جهادی، این سه روستا کانون فعالیت جهادگران دانشجو قرار گرفت تا به محرومیت زدایی های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در ادامه سخنان خود به فعالیت های عمرانی این گروه جهادی اشاره کرد و گفت: عرصه عمرانی گروه جهادی عباسیون با رنگ آمیزی مدرسه ای در محله گلمغان از حواشی شهرستان اردبیل به استعداد 30 نفر جهادگر انجام گرفت.

وی ضمن تقدیر از زحمات جهادگران بخش عمران به بیان فعالیت های فرهنگی و آموزشی گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل پرداخت و گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این گروه جهادی نیز به استعداد 100 نفر در روستاهای محل فعالیت برگزار شد.

ملکی در ادامه سخنان خود از برگزاری کلاس های فرهنگی و آموزشی متعدد در روستاهای محل فعالیت خبرداد و گفت: برگزاری یادواره شهدا در روستای آلوچه ، جشن تکلیف و جشنواره غذاهای محلی از دیگر برنامه های  این گروه جهادی بود.

وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی برای تداوم راه شهدا باید از همین اردوهای جهادی کار خود را شروع کنند،گفت: برای همین منظور برطرف کردن محرومیت های موجود در گوشه و اطراف شهر و روستای محل سکونت خود بهتری سرآغازی برای برطرف کردن موانع موجود بر سر راه انقلاب است.

مسئول گروه جهادی عباسیون دانشگاه پیام نور اردبیل مراحل مختلف انقلاب اسلامی را یاداور شد و گفت: با توجه به اینکه الان در برهه تشکیل دولت اسلامی به سر می بریم: باید از هم اکنون در دانشگاه ها فعالیت های خود را گسترش دهیم تا بتوانیم در اینده نقش خود را در راستای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی ایفا کنیم.


وی از انتخاب مسئولین فرهنگی در روستاها خبرداد و گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مهمترین هدف ما از انتخاب مسئولین فرهنگی در روستاهای عرصه فعالیت جهادی بود تا بعد از اتمام اردو با تداوم آن در طول سال علاوه بر آسیب شناسی  اجتماعی در روستاها به اسلامی کردن سبک زندگی مردم در جوامع روستایی نیز کمک کنیم.


ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های پیش روی گروه جهادی عباسیون برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در روستاها اشاره کرد و گفت: به همین منظور خواهران جهادی گروه عباسیون به دنبال پیاده سازی گفتمان سازی عفاف حجاب در روستاها و محل دانشگاه هستند تا در کنار تقویت روحیه غیرت ورزی که جهادگران برادر در عرصه ها دنبال می کنند بتوانند قدم های مثمر ثمرتری در خنثی سازی توطئه های دشمنان در راستای پروژه حیا زدایی در جامعه ایفا کنند.

وی مبحث سنگین جنگ نرم را یاداور شد و گفت: در بحث جنگ نرم نیز از اساتید فعال دانشگاه در این حوزه کمک گرفتیم تا بتوانیم بصورت علمی و اصولی به مقابله با دشمنان اسلام در این حوزه بپردازیم.

ملکی به اقدامات بسیج دانشجویی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اولویت فعالیت های بسیج دانشجویی دانشگاه است و در تمامی برنامه ها در کنار رعایت الگوی مصرف و واجب کردن استفاده از کالاهای ایرانی در برنامه ها، در اردوهای جهادی نیز از این مسئله مهم و حیاتی روز کشور غافل نشدیم  بطوریکه با برگزاری کارگاه های آموزشی متنوع برای روستائیان علاوه بر ایفای نقش خود به بهترین نحو ممکن، زمینه اشتغالزایی برای روستائیان را نیز فراهم کردیم.

وی پیگیری مشکلات روستائیان را خاطر نشان کرد و گفت : براساس عهدی که در این راه با خدا بستیم با پیگیری مشکل گاز روستای قزل قیه با عنایت خداوند متعال امسال این نعمت خدادادی به خانه های این روستای محروم نیز راه یافت.

وی در پایان سخنان خود از دستگاه هایی چون نیروی انتظامی و دادگستری  جهت اعزام کارشناس مسائل اجتماعی و مشاوره های حقوقی به کارگاه های آموزشی در روستاها تقدیر کرد  و گفت: اداره کل بهزیستی استان نیز در این راستا با اعزام مشاره های خانواده نقش به سزایی در روشنگری های اجتماعی در عرصه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ایفا کرد.

وی زحمات حمل و نقل فرمانداری اردبیل را نیز قدردان شد و گفت: همه فعالیت های انجام گرفته در روستاهای محل فعالیت با حمایت این عزیزان صورت گرفت.


انتهای پیام/