پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
مسئول بسیج دانشجویی استان؛

تخصص در کنار تعهد، نجات بخش بشریت از گرداب جهالت است/دشمن شناسی لازمه انقلابی ماندن است

مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن تبریک بهار تعلیم و تربیت و آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه تخصص در کنار تعهد می تواند بشریت از گرداب جهالت و گمراهی نجات دهد،گفت: مراکز آموزش عالی استان به‌ عنوان بسترساز این امر خطیر، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه ماه مهر بهار تعلیم و تربیت است،گفت:این ماه  سرآغاز لبخندهای شاد و دوستی های پردوام نیز است چونکه بهار، رویش شکوفه های علم و امید در سایه بیداری و نگاه به آینده روشن  است.

تخصص در کنار تعهد، نجات بخش بشریت از گرداب جهالت و گمراهی است

وی ایام بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس را که تابلوی مقاومت، ایثار و شهادت است حاوی این پیام  دانست که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند تا بشریت از گرداب جهالت و گمراهی و تباهی نجات پیدا کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سایه حمایت‌ ها و درایت های رهبر معظم انقلاب عرصه تعلیم و تربیت راه رشد، تعالی و کمال را می‌پیماید، گفت: مجموعه مراکز آموزش عالی استان به‌ عنوان بسترساز این امر خطیر، با خدمت شبانه‌روزی و استفاده از همه امکانات به سمت بهبود وضع موجود در حرکت هستند.

وی همچنین برای تلاشگران عرصه علم، آغاز سال تحصیلی را فرصت مناسبی برای برنامه ریزی های علمی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: ما اگر برنامه ای برای آینده و زندگی خودمان نداشته باشیم حتماً بخشی از برنامه دیگران خواهیم شد. 

اسدی جوانی را فرصت گرانبهایی برای کسب علم و دانش و معرفت توصیف کرد و گفت: دانشجویان به یاد داشته باشند که فرصت های گرانبهای جوانی و کسب دانش چون سحابی تیزپا در گذرند و است با تلاش مضاعف، تمام همت و تدبیر خود را برای اقدام و عمل در مسیر شکافتن مرزهای دانش و فتح آینده بکار گیرید و هیچ وقت امید خود را از دست ندهید و در کنار آموزش های تخصصی، پالایش درون، تزکیه و حرکت در مسیر تکامل و ارزش های والای دینی و انسانی را در اولویت امور خود قرار دهند

دشمن شناسی و ولایت مداری؛ لازمه انقلابی ماندن است

مسئول بسیج دانشجویی اردبیل لازمه انقلابی بودن و انقلابی ماندن در شرایط فعلی را دشمن شناسی در پرتو بصیرت و ولایتمداری دانست و تصریح کرد: دشمنان انقلاب و در راس آن ها آمریکا و اسراییل غاصب به شدت از انقلاب و امام(ره) و ملت انقلابی و آگاه ایران، کینه به دل دارند و لذا شاهدیم که انواع و اقسام فتنه ها و توطئه ها را تدارک می بینند تا بلکه به خیال خود ضربه ای به انقلاب و نظام وارد آورند.

وی افزود:آمریکایی ها در طول سی وهفت سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وضوح نشان داده اند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند چرا که دست از خوی وحشی گری و استکباری خود علیه ملت های مظلوم برنمی دارند.

اسدی سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت ایران در طول تاریخ را متذکر شد و گفت: بی شک یکی از وظایف مهم هر مسلمانی، اهتمام به مساله نهی از منکر است که در این میان، سردادن شعارهایی چون "مرگ بر آمریکا"، مصداقی از این مساله است.

وی افزود: دولت آمریکا و حاکمیت این کشور تاکنون ده ها و صدها جنایت و توطئه نسبت به ملت و کشور ما مرتکب شده و تا مادامی که این خوی استکباری وجود دارد ملت بزرگ ایران نیز با حفظ روحیه استکبار ستیزی خود حافظ اسلام و انقلاب و پشتیبان مستضعفین جهان خواهد بود.

اسدی در ادامه سخنان خود به نکته مهم و در عین حال ظریفی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی در داخل این فکر اشتباه را دارند که اگر ما در برابر غرب کوتاه بیائیم، فشار ها برداشته می شود که به نظر من این یک محاسبه ی اشتباه است؛ چرا که ما اگر یک قدم کوتاه بیائیم، آن ها برای فشارهای بیشتر قدم به قدم جلوتر می آیند.

وی تصریح کرد: استکبار ستیزی جریانی است که ما برای آن شهید دادیم و تا زمانی که استکبار روی زمین باشد ما دست از این اصل بر نمی داریم و خواهیم جنگید.

حرکت های اجتماعی رویکرد جدید بسیج دانشجویی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رویکرد جدید فعالیت های بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: خدمت رسانی به مردم در کنار فعالیت های اجتماعی از جمله رویکرد های جدید بسیج دانشجویی در راستای تقوین انقلاب اسلامی است.

وی اردوهای جهادی را در تحقق اهداف  و آرمان های انقلاب بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر اردوهای جهادی در طول سال برگزار شود می تواند علاوه بر تزریق روحیه امید و به جامعه موجب تقویت روحیه جهادی در نسل جدید شده و گا های مهمی در راستای تقویت انقلاب در سطح جامعه بردارد.

اسدی آسیب شناسی اجتماعی در حواشی شهرها و روستاهای محروم را از جمله کارکردهای اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: دانشجویان جهادگر می توانند با بهره گیری از راهنمایی های اساتید خود در حوزه اقدامات اساسی انجام دهند.

وی بازه زمانی مهرماه تا اسفند را فرصت کاری دانشجویان عنوان کرد و گفت: ما تنها در این مدت می توانیم به کادر سازی نیروهای همطراز انقلاب بپردازیم چونکه در سایر ماه های سال دانشجویان یا سرگرم امتحانات هستند یا به دلیل تعطیلات در دانشگاه حضور ندارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان از برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی استان در آذرماه سالجاری خبرداد و گفت: برگزاری جشنواره فعالیت های برتر بسیج دانشجویی در کنار جشنواره فرهنگی، ادبی و همری  و افسران جنگ نرم نیز از دیگر برنامه های اثربخش بسیج دانشجویی تا پایان سال است.

اسدی در پایان سخنان خود به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: دانشگا ههای ما پر از امثال شهید حججی است  و کافی است تا ما آنها زا شناسایی کنیم و با دعت آنها به جمع نخبگان دانشجوی بسیجی گام های اساسی در جهت تقویت پایه های انقلاب در کشور برداریم.

وی بعد امنیتی  و نظامی کشور را که در سایه ایثار و فداکاری های شهدا حاصل شده است ستود و گفت: ما نیز وظیفه داریم تا با تلاش های شبانه روزی خود کشور را در زمینه های علمی، اقتصادی و اجتماعی تقویت کنیم تا قدرت کشورمان در سایر ابعاد نیز تثبیت شود.

انتهای پیام/