پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)انجام گرفت؛

عزاداری دسته هیات حسینی دانشگاهیان در بازار اردبیل

دسته هیات حسینی دانشگاهیان اردبیل متشکل از اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه های اردبیل همزمان با هفتمین روز ماه محرم با حضور در بازار اردبیل به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دسته هیات حسینی دانشگاهیان اردبیل متشکل از اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه های اردبیل همزمان با عزاداری دستجات محلات اردبیل در هفتمین روز ماه محرم با حضور در بازار اردبیل به عزاداری پرداختند.

دسته های عزاداری دانشگاهیان اردبیل با اجتماع در مسجد محله طوی با سردادن شعار "هیهات من الذله" و زمزمه اشعار حسینی بصورت یکدست و منسجم همراه با سایر دستجات عزاداری به بازار اردبیل رفته و به سینه زنی پرداختند.

حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان این مراسم به بیان اهمیت اقامه نماز اول وقت در دستگاه حسینی پرداخت و گفت: امام حسین (ع) به خاطر اقامه نماز به شهادت رسید پس شایسته است دسته های عزاداری هنگام اذان به عزاداری خود پایان داده  و به اقامه نماز بپردازند.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان در بسیاری از موارد پیشگام و الگو در جامعه بودند گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته دسته هیات حسینی دانشگاه های اردبیل همزمان با اذان ظهر در مقابل مصلی اردبیل و در فضای باز به  اقامه نماز اول وقت خواهد پرداخت تا به الگویی برای سایر هیات های عزاداری تبدیل شود.

انتهای پیام/