پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان؛

سیاستگذاری سیستم آموزشی کشور نیازمند بازتعربف اساسی است

رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان در جمع کارکنان این دانشگاه با بیان اینکه تجمیع دانش و عمل کار پیچیده ای است،گفت: با بازتعریف در سیستم آموزشی کشور می توان به تحقق تجمیع دانش و عمل کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ترحم مصری رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس این دانشگاه به تشریح عملکرد خود طی مدت یکسال و نه حضور خود در دانشگاه فنی و حرفه ای پرداخت و گفت: ما با انبوهی از تجربیات اجرایی و ارزنده روبه رو هستیم که اگر بتوانیم این تجربیات را کنار هم جمع کرده و از آنها استفاده کنیم می توانیم به موفقیت های درخور توجهی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت مهندسی لازمه دست یابی به موفقیت در برهه کنونی است گفت: در کنار علم و دانش باید به عدالت نیز توجه کنیم تا خدای ناکرده در این میان با آبرو و حیثیت کسی بازی نشود.

مصری تجمیع دانش و عمل را کار پیچیده ای عنوان کرد و گفت: دانشگاه های ما شاید در تولید مقالات علمی هم کف با دانشگاه های اروپایی باشند ولی تجمیع دانش و عمل در شرکت هایی چون پژو و ایرباس اتفاق می افتد  که قطعات آنها در 5 کشور ساخته می شوند.

وی با بیان اینکه ما در دانشگاه های خود قدرت حل مسئله را داریم،گفت: آنچه که اساسی و اثرگذار است سیاستگذاری درست است که اگر در سیستم آموزشی ما باز تعریفی از سیاستگذاری در امر آموزش انجام شود می توانیم کارهای خوب و قابل توجهی در کشور انجام دهیم.

رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان در پایان سخنان خود گفت: امروز وقت آن است که سیاست به اقتصاد و اقتصاد نیز به نوبه خود به صنعت باج دهد تا کشور ما نیز شاهد پیشرفت های روزافزون شود.

انتهای پیام/