پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی

احترام به والدین محور اصلی سیرۀ ائمه معصومین (ع) است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در جمع کارکنان این دانشگاه با بیان اینکه احترام به والدین مایۀ برکت زندگی انسان ها است،گفت: احترام به والدین محور اصلی در سیرۀ ائمه معصومین علیهم السلام است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،حجت الاسلام تجلایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در جمع کارکنان این دانشگاه با بیان اینکه احترام به والدین مایۀ برکت زندگی انسان ها است،گفت: احترام به والدین محور اصلی در سیرۀ ائمه معصومین علیهم السلام است.

وی با بیان اینکه در  عالم آفرینش کسی را نمی توان پیدا کرد که به پدر و مادر خود ظلم کرده باشد و در عین حال به سعادت دنیوی و اخروی برسد،گفت: آیه " اِنّالِلّه وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون" مبدأ و مقصد انسان را مشخص می کند و مؤید آن است که آفرینش خداوند متعال بیهوده و بی هدف نیست.

حجت الاسلام تجلایی در ادام سخنان خود به بیان وظائف انسان در عصر غیبت پرداخت و گفت: زمانی ما خواهیم توانست زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم که احیاگر خون سیدالشهداء(ع) در جامعه امروزی شویم.

وی در ادامه سخنان خود به نهضت عاشورا و عبرت های آن اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) اهل مذاکره نبود و هویت امام حسین علیه السلام 'هیهات منَّا الذِّله' بوده است  و این  باید به عنوان الگوی مسئولین کشور قرارگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه مهمترین درس عاشورا را زنده کردن واجب فراموش شده یعنی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و از دانشگاهیان خواست در اینخصوص اهتمام بیشتری کنند.

انتهای پیام/