پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵

شعبه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در اردبیل راه اندازی می شود

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق از افتتاح شعبه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در این دانشگاه خبرداد و گفت: با افتتاح این انجمن مطالعات ادبیات تطبیقی در استان نیز شروع می شود.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حبیب ابراهیم‌پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق در نشست افتتاح شعبه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران که با حضور عضو هیئت مدیره انحمن ترویج زبان و ادب فارسی کشور در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، گفت: همزمان با تاسیس شعبه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در استان، مطالعات ادبیات تطبیقی در استان نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق از هر برنامه علمی و فرهنگی استقبال می‌کند،گفت: تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کنار تحصیل از جمله اولویت های دانشگاه محقق است.

ابراهیم‌پور حمایت‌های رئیس دانشگاه از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در سطح دانشگاه یادآور شد و گفت: حمایت از دانشجویان و اساتید فعال در حوزه‌های فرهنگی باعث ارتقای سرانه فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه می شود.

زهرا دری عضو هیئت مدیره انجمن ترویج زبان و ادب فارسی نیز در این جلسه به بیان تاریخچه این انجمن پرداخت و گفت: تحکیم روابط علمی و تحقیقاتی بین استادان زبان و ادبیات فارسی در کنار دانش افزایی مدرسان زبان و ادبیات فارسی از جمله اهداف انجمن است.

عضو هیئت مدیره انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با تأسیس این انجمن در دانشگاه در آینده نزدیک می توان شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌هایی علمی در راستای ترویج فرهنگ و ادب فارسی در اردبیل خواهیم بود.

انتهای پیام/