پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
دبیر مجمع تشکل های دانشجویی استان:

محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است

دبیر مجمع تشکل های دانشجویی استان با بیان اینکه در طول مسیر انقلاب یکی از مجموعه هایی که به صورت صریح رفتار کرده سپاه بوده و در این راه نیز خون های پاک و مقدس زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، جمعی از اعضای مجمع تشکل های دانشجویی استان با حضور در دفتر فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس جمهور آمریکا با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

حسین شمسی پور دبیر مجمع تشکل های دانشجویی استان در این نشست ضمن معرفی اعضا به بیان تاریخچه جنبش دانشجویی و نحوه تشکیل مجمع تشکل های دانشجویی استان پرداخت و گفت: جنبش دانشجویی انقلابی در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در مواقع مهم و حساس همیشه تاثیر گذار بوده است.

وی از تسخیر لانه جاسوسی که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند تا جنگ تحمیلی که فرماندهان بزرگ آن را دانشجویان پیرو خط امام تشکیل دادند بعنوان اوج کار جنبش دانشجویی در ایران نام برد و گفت:  افرادی چون شهیدان باقری، متوسلیان، وزوایی و علم الهدی که دانشجو بودند یا دوران دانشجویی خود را سپری کرده بودند بر حسب احساس وظیفه  داوطلبانه وارد جبهه ی جنگ شدند و در این راه به فیض شهادت نیز رسیدند.
 شمسی پور گفت: تشکل های انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و هیأت های مذهبی در جهت اعتلای انقلاب اسلامی تا کنون قدم های مثمر ثمری برداشته اند و امروز نیز برای تربیت نیرو های تراز انقلاب اسلامی فعالت می کنند.
وی به تاریخچه تشکیل مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: اردبیل جزء اولین استان هایی در کشور است که به ندای رهبر انقلاب در خصوص همگرایی و همفکری تشکل های دانشجویی قدم برداشت و با تشکیل مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی برنامه های تشکل ها با انسجام بیشتری مواجه شد بطوریکه این هماهنگی و برنامه ریزی های مشترک در این چند ساله آثار خود را در آگاه ساختن جامعه، برنامه های انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری  متبلور شده و منجر به ایجاد شور انتخاباتی در جامعه شده است.
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق ازسپاه پاسداران بعنوان بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: در شرایط فعلی اگر سپاه نباشد یکسری از کشورها نیز نخواهند بود.
وی در ادامه سخنان خود از سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) بعنوان یک پاسدار به خاطر رشادت های نیروی های انقلابی قدردانی کرد و گفت: مجموعه سپاه پاسداران، در واقع حافظان انقلاب هستند.
شمسی پور در بخش دیگری از سخنان خود به مشی تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: نقد حکومت از جمله وظایف تشکل های دانشجویی است و در انجام این وظیفه ذاتی، برای ما جناح های اصولگرا و اصلاح طلب فرقی ندارند چونکه هدف ما تقویت ساختار حاکمیت است.
وی با بیان اینکه در این دولت نهادها و مجموعه های انقلابی تحت فشار بودند و مشکلات بسیاری را تحمل کردند، افزود: برای رسیدن کشور به قله، این مشکلات طبیعی است بطوریکه انقلاب اسلامی ایران به دوران پر حادثه عادت دارد و این یک حالت گذری برای مستحکم تر شدن کشور است.

دبیر مجمع تشکل های دانشجویی استان خیانت بنی صدر، قطب زاده و کمشیری به انقلاب را یادآور شد و گفت: ما برای رسیدن به این جایگاه مشکلاتی چه بسا بزرگتر را در طول انقلاب پشت سر گذاشته ایم.

وی با بیان اینکه آینده از آن حزب اللهی ها است، گفت: این محقق نمی شود مگر با فعالیت و تلاش افرادی که نسبت به نظام، انقلاب اسلامی و آرمان های آن دغدغه مند هستند.
شمسی پور با بیان اینکه محافظه کاری قتلگاه انقلاب است گفت: در طول مسیر انقلاب یکی از مجموعه هایی که بصورت صریح رفتار کرده  سپاه بوده و در این راه نیز خون های پاک و مقدس زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مسئولین در دانشگاه ها و کشور با سرمشق گرفتن از رفتار صریح نه تنها در حرف، باید در عمل نیز صراحت داشته باشند.
وی وظایف تشکل های دانشجویی را خاطر نشان کرد و گفت: تشکل های دانشجویی زمانی که احساس خطر و احساس نیاز کنند پا را فراتر از حدود گذاشته و بعضا نیز حماسه ساز شده اند چونکه هدف اصلی انقلاب را در رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانسته و وظیفه خود می دانند که در تحقق این آرمان هر چه در توان دارند در طبق اخلاص بگذارند.

شمسی پور به آیه ان تنصروالله ینصرکم اشاره کرد و گفت: اگر در راه خدا حرکت کنیم، حتما نصرت خداوند را همراه خود خواهیم داشت.
وی در ادامه سخنان خود به تبیینن اهداف جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: دانشجو باید آرمانخواه باشد و در راه رسیدن به آرمان های خود درگیر برنامه های روتین نباشد بلکه فضای تشکل های اسلامی باید جدا از فضای ادارای و سازمانی خلاقانه و بر حسب احساس نیاز اداره شود.
دبیر مجمع تشکل های دانشجویی استان تصریح کرد: در اوضاع و احوال کنونی برای انتقال ارزش های انقلاب به نسل سوم باید درون خودمان انقلاب سومی بوجود بیاوریم تا با درک درست شرایط بتوانیم گام های اساسی در جهت تعالی انقلاب برداریم.

مسئولین تشکل های دانشجویی در ادامه این نشست ضمن قدردانی از سپاه پاسداران به خاطر برقرار امنیت در کشور به بیان نکات مد نظر خود پرداختند.

در پایان این نشست علاوه بر اهدای تابلو به فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) از طرف مجمع تشکل های دانشجویی، تابلویی مزین به جملات شهید حسن باقری بعنوان الگوی دانشجویان انقلابی در مواجه با جنگ نرم جهت نصب در دفتر کارشان به سردار بابازاده تقدیم شد.

انتهای پیام/