پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹

بیانیه 12 دفتر بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت هفته بسیج

بسیجیان به عنوان اقشار مورد اعتماد و امتحان پس داده که همواره آماده‌ی خدمت رسانی و نقش آفرینی موثر در بخش های مختلف هستند،باید بیش از پیش در عرصه های تأثیرگذار به کارگرفته شوند.

به گزارش ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت آغاز هفته بسیج بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به تاریخچه شکل گیری بسیج آمده است:در 5 آذر 1358 با فرمان امام خمینی(ره) شجره ی طیبه ی بسیج بنیان گذاری شد تا تمام دلسوزان و مشتاقان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ دستاوردها و آرمان های والای انقلاب اسلامی، به عضویت این مجموعه ی مقدس درآمده و به پاسداری از از انقلاب و ارزش های اصیل آن مبادرت ورزند.

این بیانیه می افزاید:در شرایطی که مدت زمان زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سپری نشده بود، امام خمینی(ره) با تیزهوشی و درایت بی بدیل خویش و به منظور سامان دادن به نیروهای داوطلب مردمی که آمادگی خود را برای خدمت بی مزد و منت به نظام و انقلاب اعلام کرده بودند، سازمان بسیج مستضعفین را تأسیس کردند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل در ادامه بیانیه خود شرایط کنونی کشور را یادآور شده و می افزاید: بدون تردید در شرایط حساس کنونی که جمهوری اسلامی ایران در معرض انواع تهدیدات، تحریم ها و نفوذ جریان های برانداز و معاند قرارگرفته است، بسیجیان مخلص و بی ادعا با تأسی از رهنمودهای حکیمانه ی رهبرمعظم انقلاب با حفظ آمادگی و اتحاد و انسجام، آماده ی جان فشانی در راه صیانت و دفاع از ارزش ها و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند؛ باید اذعان کرد که مجموعه ی بسیج ظرفیت بالقوه ای جهت رشد وتعالی و پیشرفت همه جانبه ی کشور ایجاد کرده است که می توان با مدیریت صحیح و هدایت هدفمند، از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد و گام های بلندی برای عمران و آبادانی و خدمت رسانی در عرصه های مختلف برداشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل ضمن تبریک و گرامی داشت هفته ی مبارک بسیج بر آحاد بسیجیان سلحشور در اقصی نقاط میهن اسلامی و بیعت مجدد با آرمان های مقدس انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(مدظله العالی) خاطر نشان کرد:در سال اقتصاد مقاومتی- تولیدو اشتغال و در راستای نهادینه کردن اقتصادمقاومتی که تنها راه علاج بسیاری از مشکلات کنونی کشور است باید از ظرفیت ویژه ی بسیج و اقشار مختلف بسیجیان در این حوزه که اقدامات موثری نیز در بخش های مختلف به ویژه در عرصه های سازندگی و کارآفرینی انجام گرفته است، استفاده کرد.

این بیانیه می افزاید: بسیجیان به عنوان اقشار مورد اعتماد و امتحان پس داده که همواره آماده ی خدمت رسانی و نقش آفرینی موثر در بخش های مختلف هستند، باید بیش از پیش در عرصه های تأثیرگذار و تصمیم گیری های مهم و اساسی به کارگرفته شوند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه امنیت بی بدیل و ثبات و آرامش کنونی کشور مرهون مجاهدت ها و جان فشانی های بسیجیان بی ادعا و مخلصی است که با لبیک به فرامین رهبر خود، به وظیفه ی دینی و شرعی خود عمل کردند و ما باید ادامه دهنده ی راه شهدای گلگون کفن و پاسدار خون آن ها باشیم، آمده است:استکبارستیزی و مقابله با آمریکای جنایتکار و عهدشکن و عدم اعتماد به وعده های پوشالی آن، به عنوان راهبرد دائمی و غیرقابل تغییر بسیجیان مومن و انقلابی بوده و نتیجه ی هرگونه خوش بینی و اعتماد به شیطان بزرگ، خواری،ذلت و اضمحلال تدریجی خواهد بود.

بسیج دانشجویی اردبیل در بیانیه خود خواستار حفظ اتحاد و انسجام و روابط دوستانه میان سران قوا و احزاب و گروه های سیاسی مختلف در کشور و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری شد و تأکید کرد: مسئولان کشور باید از هرگونه اختلاف و دو دستگی و تنش که موجبات خشنودی دشمنان را فراهم می سازد، به شدت اجتناب کنند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در بخش دیگری از بیانیه خود سالروز تأسیس بسیج دانشجویی را یاداور شد و گفت: دوم آذر سالروز تأسیس بسیج دانشجویی که یادآور رشادت ها و فداکاری های دانشجویان بسیجی در عرصه های دفاع مقدس، سازتدگی، فرهنگی، علمی و... است را گرامی داشته و بر حرکت در مسیرآرمان های والای انقلاب اسلامی و مطالبات مقام معظم رهبری که جزو وظایف ذاتی بسیج دانشجویی در برهه ی کنونی است، تأکید می گردد.

بسیج دانشجویی اردبیل در پایان بیانیه خود  ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله شمالغرب کشور از دولت خواست تا با بسیج تمامی امکانات خود، در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکلات زلزله زدگان و تأمین نیازهای حداقلی آن ها اقدامات لازم را انجام دهد.

امضاء کنندگان بیانیه؛

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

انتهای پیام/