پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
دبیر سیاسی جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق؛

دانشجو قشر روشنگر و بصیرت‌ده جامعه است

دبیر سیاسی جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق به تبیین ویژگی های یک دانشجوی فعال پرداخت و گفت: دانشجوی فعال باید در هر جمعی ذهنی روشن تر، زبانی گویاتر و ابتکاری بیشتر از خود نشان دهد.

سعید حسن پور اذر دبیر سیاسی جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به تبیین ویژگی های یک دانشجوی فعال پرداخت و گفت: یک دانشجوی فعال باید در هر جمعی ذهنی روشن تر، زبانی گویاتر و ابتکاری بیشتر از خود نشان دهد.

دبیر سیاسی جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق در ابتدای سخنان خود ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو به همه دانشجویان کشور و علی الخصوص دانشجویان دانشگاه محقق، فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، دانشجو مظهر شهامت و سرعت عمل ملت ایران است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین روز 16 آذر پرداخت و گفت:16 آذر به آن دلیل مبدأ جنبش دانشجویی ایران نامیده شده است که تا قبل از این تاریخ با گذشت 19سال از تاسیس دانشگاه هنوز چهره ی مستقل، مردمی، خود جوش و فراگیر توسط دانشجویان در دانشگاه دیده نمی شد.

حسن پور آذر ادامه داد: جنبش اصیل دانشجویی پس از فرو ریختن نظام دیکتاتوری پهلوی و برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی به تعقیب آرمان های بلند خویش در مبارزه با استکبار و عدالت طلبی پرداخت.

وی از دانشجو به عنوان قشر روشنگر و بصیرت ده و فرهنگی جامعه نام برد و گفت: دانشجو افزون بر شخصیت اجتماعی خود، الگوی رفتاری و تفکر دیگران نیز است.

دبیر سیاسی جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق در پایان سخنان خود از  شهید دکتر مصطفی چمران بعنوان نمونه و اسوه دانشجویان انقلابی نام برد و گفت: فعالیت برخی از دانشجویان انقلابی چنان چشم گیر بوده که حتی پس از پیمودن مدارج و موقعیت های عالی مختلف، امروز نیز همچنان دوره دانشجویی آنها الگو بردار است، برای نمونه شهید دکتر مصطفی چمران که خاطره های دانشجویی وی هنوز دل ها را می لرزاند.

وی افزود: دانشجوی فعال باید در هر جمعی ذهن روشن تر، زبان گویاتر و ابتکار بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/