پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه هاي اردبیل در رابطه با تجمعات اخیر؛

ریشه مشکلات اخیر نتیجه امید بستن به غرب است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل در بیانیه خود وقایع فتنه 88 را یادآورشده و می افزاید: امروز منافقین در پی آشوب هستند و می خواهند با نفوذ در تجمعات مردمی، مطالبات اقتصادی مردم را منحرف ساخته و از این قضایا به نفع خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بسیج‌دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل با صدور بیانیه‌ای در مورد تجمعات و نارضایتی‌های روز اخیر با بیان اینکه پیگیری مطالبات به حق و مشروع مردم امری لازم و حتمی است، آمده است: ریشه اعتراضات چند روز اخیر مشکلات حقیقی اقتصادی و عدم تحقق و پاسخ به آنهاست که قطعاً اگر دولت محترم به جای امید بستن به غرب، در این سال ها، به نسخه نگاه به درون و اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بارها به طرق مختلف بر آن تاکید داشتند پیروی و توجه می کرد امروزه بسیاری از مشکلات حل شده بود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود هر گونه سیاه نمایی، نا امید کردن مردم، ملتهب نمودن فضا را در شرایط کنونی آب به آسیاب دشمن ریختن و امیدوار ساختن آنها عنوان کرد و گفت: ادامه این روند به هیچ وجه به نفع منافع ملت، کشور و نظام نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان ملت ایران با سوء استفاده از اعتراضات مردمی نسبت به کمبودها، گرانی، مشکلات اقتصادی و معیشتی  با نفوذ دادن عناصر خود در داخل تجمعات و اعتراضات سعی در منحرف کردن مسیر اعتراضات به سمت زیر سوال بردن کارآمدی نظام و وجهه مردم سالاری دینی و تبدیل نارضایتی های اقتصادی به چالش و بحران امنیتی دارند و به خیال خود به دنبال اعتماد سوزی و فاصله انداختن بین مردم و نظام هستند.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه برخی از دولتمردان به جای درک حقیقت پیام نارضایتی مردم و سوء استفاده های انجام شده توسط ضد انقلاب از این نارضایتی ها، به ویژه سر دادن شعارهای ساختار شکن علیه نظام و انقلاب را به رقیب سیاسی خود نسبت می دهند که این خود نشان از عجز درک مساله و یا فرار از پاسخگویی به مطالبات بر حق  مردم  را می رساند.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن نفی هر گونه آشوب و نا امنی در کشور که قطعاً خواسته دشمنان است از یک سو  بر پیگیری جدی مطالبات اقتصادی آحاد مردم تاکید داشته و اعلام می نماید هرگز هیچ مطالبه بر حقی با زیر پا گذاشتن قانون و ایجاد نا امنی محقق نشده و نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه به فتنه 88 اشاره شده و آمده است: امروز منافقین رو سیاه و  مغضوبین ملت در پی آشوب هستند و می خواهند با نفوذ در تجمعات مردمی، مطالبات اقتصادی اصلی مردم را منحرف ساخته و به حاشیه ببرند و از این قضایا برای خود آبی گرم کنند.

این بیانیه می افزاید: از سوی دیگر قوه قضاییه بایستی در برخورد با مفاسد اقتصادی، رانت خواری، اختلاس و اولویت بخشی به رسیدگی سریع قضایی به این پرونده ها و اعلام عمومی آن که بخش مهمی از مطالبات فعلی مردم است جدیت، اهتمام ویژه و قاطع داشته باشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود از مسئولین اجرایی و مقننه کشور نیز خواست با بهره گیری از تمامی امکانات و قانون گذاری کشور نسبت به حل مشکلات مردم همت کنند و با عمل به وعده های انتخاباتی خود و اعلام برنامه های عملی برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم که حق مسلم آنهاست، مردم را به آینده کشور دلگرم کرده و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند. این بیانیه وضعیت موجود را نتیجه تصمیمات نادرست چند سال اخیر دولت دانسته و با بیان اینکه نباید کاستی های دولت از طریق فشار بر گُرده ملت تامین گردد می افزاید: متهم کردن رقیب و سیاسی کردن اعتراضات اخیر، به جای تدبیر درست امور، کمکی به حل موضوع نمی کند و تنها پاک کردن صورت مسئله خواهد بود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در نحوه انعکاس رخدادهای اخیر افزود: با وجود تعدد رسانه های رسمی و غیر رسمی به ویژه شبکه های اجتماعی، جای بسی سوال و تعجب است که چرا صدا و سیما نسبت به انعکاس سریع و درست وقایع اخیر و پوشش دادن صحیح مسایل و اتفاقاتی از این نوع و تنویر افکار عمومی و دفاع از حقانیت نظام اقدام نکرده و یا به صورت انفعالی و با تاخیر عمل می کند چرا که این موضوع عرصه را برای دروغ پراکنی رسانه های معاند و تشویش و تحریک اذهان عمومی فراهم می کند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: عدم پوشش سریع و درست اعتراضات نه تنها به بهبود اوضاع کمک نمی کند بلکه علاوه بر سوق دادن بی اعتمادی به رسانه ملی، مخاطبین را به سوی رسانه های ضد انقلاب سوق خواهد داد.

امضاء کنندگان بیانیه:

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي؛

 محقق اردبیلی

علوم پزشکی اردبیل

 آزاد اسلامی

پیام نور اردبيل

 دانشگاه فرهنگیان

فنی رازی

 فنی فاطمه(س)

آموزشکده عالی نوین

مقدس اردبیلی