پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
در نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر مطرح شد

اکران 12 فیلم جشنواره فیلم فجر در اردبیل

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران از اکران همزمان 12 فیلم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در اردبیل خبرداد و گفت: در کنار این جشنواره، فیلم های کوتاه و عنوان دار ملی و بین المللی هنرمندان اردبیلی نیز اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان به تشریح برنامه های این جشنواره در اردبیل پرداخت و گفت: همزمان با آغاز جشنواره فیلم های فجر در تهران 12 فیلم نیز در سینماهای اردبیل نیز اکران خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  با بیان اینکه افتتاحیه اکران فیلم های سی وششمین جشنواره فیلم فجر روز جمعه سیزده بهمن ماه ساعت 18 در سینما قدس اردبیل برگزار خواهد شد،گفت: در این برنامه از عظیمی فیلمساز برجسته اردبیلی همزمان با اکران فیلم" نه نه" وی، تجلیل خواهد شد.

اعلام زمان اکران فیلم های جشنواره فجر

وی در ادامه سخنان خود به زمان اکران فیلم های جشنواره فجر نیز اشاره کرد وگفت: فیلم های سی و ششمین جشنواره فجر از روز 14 الی 18 بهمن ماه هر روز در سه سانس در ساعت های 16، 30/18 و 20 اکران خواهد شد.

اسحاقی ارائه خدمات فرهنگی به مردم را خواستار شد و گفت: این کار باعث تعمیق برنامه های فرهنگی و هنری در جامعه می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود از اکران فیلم های مخصوص کودکان و نوجوانان در این جشنواره خبرداد و گفت: در بخش سیمرغ پروانه ها نیز 5 فیلم منجمله شاه فیل و دزد پری برای دانش آموزان بصورت رایگان اکران خواهد شد و دانش آموزان به همراه معلمین و مربیان فرهنگی خود می توانند با حضور در سینماها  از این خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری روی کودکان و نوجوانان در واقع سرمایه گذاری برای آینده سینمای کشور است،گفت: در این خصوص تلاش کردیم تا فیلم های مورد نظر بصورت رایگان برای این قشر اکران شود که البته هزینه اکران فیلم ها توسط سازمان سینمایی به صاحبان اثار اکران شده طبق لیست بازدیدف پرداخت خواهد شد.

طعم لذت هنر را به مردم اردبیل می چشانیم

اسحاقی به تبیین اهمیت پرداختن به هنر در جامعه پرداخت و گفت: ما وظیفه داریم  طعم لذت هنر را به مردم بچشانیم تا در آینده، هنر در جامعه با استقبال مردمی مواجه شود، چونکه برنامه های تأثیرگذار منجر به افزایش رغبت مردم  به سمت  کارهای فرهنگی و هنری در جامعه می شود

وی از تئاتر، فیلم کوتاه و سرود بعنوان جاذبه های هنری برای کودکان و نوجوانان نام برد و گفت: این موضوع در اختتامیه تئاتر کودک که چند روز پیش در سالن بیضای اردبیلی برگزار شد به خوبی نمایان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه اکران ویژه مدارس قبل از ظهر انجام خواهد گرفت،گفت: فیلم های تولید شده توسط هنرمندان اردبیلی که منتخب جشنواره های ملی و بین المللی شده اند نیز هر روز  در باکس 45 دقیقه ای از ساعت 15 در سینماها های محل اکران جشنواره فیم فجر برای سینمادوستان اکران خواهد شد.

سینما چهار راه ترقی و ارتقای فرهنگی ملت ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش پایانی سخنان خود از فعال شدن کمپین بخش خصوصی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان نیز خبرداد و گفت: با اینکه رزو بلیط اینترنتی فیلم ها بیش از 4 برابر نسبت به سال گذشته برای ما مشهود شده بود اما تصمیم گرفته شد بلیط ها از طریق گیشه به سینمادوستان عرضه شود تا این صنعت و نگاه به سینما در جامعه نهادینه تر شود.

اسحاقی با بیان اینکه سینما چهار راه ترقی و ارتقای فرهنگی ملت ها است از علاقمندان به هنر خواست تا با تبلیغ این رویداد هنری و فرهنگی ازطریق شبکه های اجتماعی ، سایت های خبری و مطبوعات همه مردم را از این رویداد فرهنگی بزرگ در اردبیل مطلع کنند.

اکران امپراتور جهنم، فیلشاه و کامیون در اردبیل

منوچهری  از مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست به تشریح جزئیات سی و ششمین فیلم فجر در استان پرداخت و گفت: در مجموع 12 فیلم  سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سه سانس در سینماهای اردبیل اکران خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به نحوه حضور خبرنگاران جهت پوشش خبری و رسانه ای فیلم ها اشاره کرد و گفت: در محیط های ورودی سینماها محلی برای خبرنگاران تعبیه شده است تا آنها در صورت تمایل بتوانند با دست اندرکاران فیلم های اکران شده مصاحبه کنند.

منوچهری در ادامه سخنان خود به معرفی فیلم های جشنواره فجر در اردبیل پرداخت و گفت: جشن دلتنگی ساخته پوریا آذربایجانی، امپراتور جهنم به کارگردانی پرویز شیخ طادی، شعله ور  به کارگردانی حمید نعمت‌الله، کامیون ساخته کامبوزیا پرتوی،  عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی، فیلشاه ساخته هادی محمدیان، سرو زیر آب به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و سوءتفاهم اثر احمدرضا معتمدی از جمله های فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است که در سینماهای اردبیل اکران خواهد شد.

انتهای پیام/