پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
تحلیلگر مسائل سیاسی؛

انقلاب ایران، انقلاب بشریت برای تمامی زمان‌ها است

کارشناس مسائل سیاسی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه انقلاب ایران، انقلاب بشریت برای تمامی زمان ها است، گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز فراتر از مرزهای کشور به بیداری اسلامی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز نشست بصیرتی تأثیر انقلاب اسلامی ایران در تحولات منطقه با حضور رضا قاسمیان کارشناس مسائل سیاسی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد.

ایام فاطمیه فرصتی برای تصویرسازی از زن نمونه برای جهانیان است

کارشناس مسائل سیاسی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) اهمیت  تکریم مقام حضرت زهرا(س) و گرامیداشت ایام فاطمیه را یاداور شد و گفت: گرامیداشت ایامی چون فاطمیه  فراتر از گرامیداشت یگ شخصیت در تاریخ، تصویر سازی از زن نمونه و ارائه الگویی بی بدیل برای جهانیان است.

وی با بیان اینکه امروز دنیای غرب از ارائه الگویی برای زنان محروم است؛ معرفی الگوی بی بدیلی چون حضرت زهرا (س) به جهانیان به ویژه برای دنیای غرب منجر به تعالی جوامع غرب خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به تبیین مسئله دیکتاتوری مُد در جهان پرداخت و با بیان اینکه جهان سوم به عنوان مصرف کننده صرف، بَرده کاپیتالیسم و استثمار است،گفت: سردمدران غرب برای رسیدن به امیال خود و سلطه بر جهان با استفاده از ابزاری چون مُدپرستی و اشرافیت گرایی معادلات کنونی جهان را به نفع خود تغییر داده اند.

وی تصریح کرد: ارائه درست الگویی چون حضرت فاطمه(س) به زنان غرب می تواند آنها را از منجلاب و سقوط نجات داده و به سوی سعادت رهنمون کند.

مبارزه با ظلم و ستم از اهداف انقلاب اسلامی است

قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود به انقلاب اسلامی و تحولات پیش رو پرداخت و گفت: عده‌ای می خواهند انقلاب اسلامی در سال 57 باقی بماند بطوریکه انقلابیون را منحصر در افرادی که در سال 57 و قبل از آن حضور داشتند خلاصه کرده اند در حالی که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، کسانی که امروز در سال 96 در جبهه حق قرار دارند و با جبهه باطل در ستیز هستند نیز انقلابی هستند چونکه مبارزه با ظلم و ستم از اهداف انقلاب اسلامی است.

وی به دیدگاه برخی افراد در خصوص تبدیل انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این کار شدنی نیست چونکه با اهداف انقلاب همخوانی ندارد.

قاسمیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب بشریت برای تمامی زمان ها است، گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز فراتر از مرزهای کشور به بیداری اسلامی در جهان تبدیل شده است.

نظریه مرکز  و پیرامون غرب

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به تشریح  نظریه مرکز پیرامون غرب پرداخت و گفت: طبق این نظریه چند کشور مستبد در جهان به عنوان مرکز و 200 کشور بقیه نیز پیرامون این چند کشور و به صورت کاملا منفعل روزگار سپری می کنند.

وی به اصل و اساس قاعده نظریه مرکز و پیرامون پرداخت و گفت: طبق این نظریه کشورهای پیرامون موظف هستند مواد خام تولیدی خود از نفت تا طلا و مواد معدنی را به صورت دست نخورده به مرکز انتقال داده و تنها کالاهای مصرفی مورد نیاز خود را به بهای گزاف دریافت کنند.

قاسمیان گفت: طبق این قاعده هر کشوری که سعی در دست یابی به تکنولوژی و استفاده از مواد خام باشد  مجازات و تنبیه خواهد شد.

وی به تشریح مسائل نظام لیبرال سرمایه داری پرداخت و گفت: در این نظام همه به دنبال سود و منافع خود هستند بطوریکه در این راستا مسیر سود نیز از محیط پیرامون به سمت مرکز در حال سر ریز است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به علت دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه انقلاب ایران قاعده مرکز و پیرامون را به هم زده است، گفت: به همین دلیل کشورهای مستکبر همه توان خود را جمع کرده اند تا با ترفندهای مختلف جلوی پیشروی تفکر انقلاب اسلامی را در جهان بگیرند و در این راه نیی به انواع توطئه ها دست زده اند.

قاسمیان اهمیت علم آموزی را یادآور شد و گفت: در سایه تلاش های جوانان، امروز ایران اسلامی در همه زمینه های علمی رتبه های زیر 17 جهان را در اختیار دارد.

وی از تحولات صورت گرفته در موضوع هسته ای بعنوان مثال بارز نفی قاعده پیرامون نام برد و گفت: دانشمندان ما توانستند علی رغم مخالفت ها  و کارشکنی های استکبار، دانش هسته ای را بومی سازی کرده و در صنعت موشکی نیز جزء ابرقدرت های جهان محسوب شوند.

نظام های عقلانی بی ایمان، امروز نظام هایی مبتنی بر انسانیت زدایی هستند

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود اهمیت تحلیل و دانایی در دانشگاه ها را یادآور شد و گفت: نظام های عقلانی بی ایمان امروز نظام هایی مبتنی بر انسانیت زدایی هستند.

وی با بیان اینکه وقتی وقتی عقل بدون ایمان در انسان زیاد می شود انسانیت نیز از بین می رود گفت:مدرنیسم را می توان پایه گذار ای مکتب در جهان دانست.

قاسمیان به تبیین خردورزی مدرنتیه در جهان پرداخت و گفت: مدرنیته صرف، باعث شده تا خردورزی در انسان ها از بین برود.

وی با بیان اینکه از قرون وسطی تا کنون سردمداران مستکبر سعی در تحریف دین داشتند گفت: امروز در غرب، دین تحریف شده است بطوریکه امروز همه ادیان در دیدگاه غرب یکسان سازی شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی قدرت دین را یاداور شد و با بیان اینکه دین قله های مرتفع علمی را قبلا فتح کرده است،گفت: بر خلاف مطالبی که دشمنان اسلام در فضای مجازی به راه انداخته اند مراجع ما دستور العمل های پزشکان را کاملا رعایت می کنند چونکه آنها را منطبق بر متون دینی می بینند.

دانشگاه بی دین، انسانیت را از بین می برد

قاسمیان با بیان اینکه دانشگاه بی دین، انسانیت را از بین می برد،گفت: انقلاب اسلامی در واقع مسیر بزرگی است که انتهای آن تلألوء اسلام در جهان است.

وی با انتقاد از روشنفکران غرب گرا که به کار مقایسه می پردازند گفت: مقایسه  تهران با پایتخت کشوری چون سوئیس کار غلط و اشتباهی است چونکه ایران چند صد سال تحت سلطه استعمار بود در حالیه کشورهای پیشرفته با استثمار کشورهای جهان سوم علاوه بر گرفتن فرصت هرگونه پیشرفت از آنها،  منابع آنها را نیز برای پیشرفت خود غارت کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در دیدگاه اسلام سرشکستگی و رفاه همخوانی ندارد،گفت: اسلام به دنبال عزت آفرینی در عین قدرت افزایی برای جوامع است.

اقتصاد تنها یک ابزار برای تعالی انسان است

قاسمیان در ادامه سخنان خود به جریان تحریف سخنان امام خمینی(ره) توسط انگلیس پرداخت و گفت: اقتصاد تنها یک ابزار برای تعالی انسان است.

وی با بیان اینکه ایمان نباشد جهالت می آید از ترامپ بعنوان خروجی تمدن غرب نام برد و گفت: اقتصاد موفق تنها یکی از مولفه های عزت آفرینی برای جوامع است.

عرصه های موفق انقلاب در کشور

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان سخنان خود به تحلیل عرصه های انقلاب پرداخت و گفت: مردم سالاری دینی، امنیت و توفیقات سیاسی از جمله نقاط قوت انقلاب اسلامی در 4 دهه از پیروزی آن تاکنون است.

قاسمیان از عدالت و آزادی نیز بعنوان عرصه های متوسط انقلاب  نام برد و گفت: هردوی این عرصه ها جای کار دارند و باید در آنها بازبینی و اصلاحات گسترده ای صورت گیرد.

توسعه نامتوازن از جمله مهمترین چالش های پیش روی انقلاب اسلامی است

این کارشناس مسائل سیاسی به تبین چالش های پیش روی انقلاب نیز پرداخت و گفت: توسعه نامتوازن از جمله مهمترین چالش های پیش روی انقلاب اسلامی است بطوریکه هر جا انقلاب و افراد انقلابی وارد عمل شده اند با پیشرفت 100 درصدی مواجه شده ایم و هرجا هم که انقلاب و انقلابیون وارد عمل نشده انده دچار عقب ماندگی و ضعف شده ایم.

وی با اینکه نگاه انقلاب در ابعاد جهانی پیش رفته است گفت: متأسفانه حرکت های انقلابی نتوانسته همگام با نگاه انقلابی در جهان پیش رود.

قاسمیان از مردم خواست تا با اتکاء به توانمندی های داخلی علاوه بر مرتفع کردن نیاز های داخلی به سمت جهانی سازی نیز گام بردارند.

جهل یکی از عوامل ظلم است

وی با بیان اینکه اغلب مشکلات کشور نشأت گرفته از مشکلات فرهنگی است، به طرح دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در مورد جوانان پرداخت و گفت: رهبر انقلاب از جوانان خواستند تا با خوب درس خواندن، جاهلیت را در کشور از بین ببرند چونکه جهل یکی از عوامل ظلم است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود از پول، اسلحه و دانایی بعنوان 3 ضلع مثلث قدرت نام برد و گفت:اسلحه و پول هردو محتاج دانایی هستند و تا دانایی حاصل نشود  پول و قدرت نیز به ثمر نخواهد نشست

قاسمیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از جوانان خواستند تا با تصاحب دانایی بر مشکلات کشور چون بی کاری و فقر مسلط شوند ، گفت: مبارز بودن و تقواطلبی از دیگر خصوصیات یک جوان انقلابی است.

وی از فضای دینی و اسلامی، ابزار تبلیغ، مردم سالاری دینی و دانایی بعنوان فرصت های انقلاب برای ما در عصر حاضر نام برد و گفت: از نظر رهبر معظم انقلاب ایجاد سوالات و شبهات در خصوص انقلاب به نوعی برای ما فرصت تلقی می شود چونکه باعث تولید علم می شود

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دانایی، مبارزه و توسعه ایمان از جمله مهمترین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

پخش نماهنگ، شعر خوانی و روایت گری از جمله های برنامه های این نشست در دهه فجر بود.

انتهای پیام/