پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
رئیس هیأت مدیره مجمع ملی جوانان استان؛

جوانان امروز، از برخی انقلابیّون سابقه‌دار هم انقلابی‌تر هستند

رئیس هیأت مدیره مجمع ملی جوانان استان با بیان اینکه انقلاب برای همه است گفت: جوان‌های ما می‌توانند با رعایت درست شاخص‌های انقلابی، از انقلابیّون سابقه‌دار هم انقلابی‌تر شده و آرمان‌های اساسی انقلاب را محقق کنند.

راشد پرستار رئیس هیأت مدیره مجمع ملی جوانان استان در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به بیان ویژگی های جوان انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی، معجزه قرن حاضر است و ریشه در اندیشه‌ها و سیره بنیانگذار خود یعنی حضرت امام خمینی(ره) و نائب ایشان، مقام معظم رهبری دارد.

وی در ادامه سخنان خود به شرایط خطیر و فتنه‌گون کنونی نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف خود «گفتمان انقلابی‌گری» را به عنوان اصلی‌ترین راهبرد مقابله با آفات و چالش‌های نظام اسلامی مطرح کردند.

پرستار با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب از طریق دعوت به تبیین و شفاف‌سازی مرزهای انقلاب، به دنبال حراست از این مرزها در مقابل نفوذ نرم دشمنان و جلوگیری از تحریف‌گری عناصر و جریان‌های جامانده از حرکت انقلاب هستند، گفت: نظام اسلامی هرکجا روحیه جهادی خود را حفظ و در ریل انقلاب حرکت کرد، پیش رفته و هر جا از این شاخص غفلت داشته، عقب مانده و ناکام شده است. در نتیجه اگر مردم ایران راه را عوض کنند و شیوه انقلابی‌گری را فراموش کنند شکست سنگینی از دشمنان اسلام را متحمل خواهند شد.

رئیس  هیأت مدیره مجمع ملی جوانان استان احیاء و حفظ تفکّر انقلابی در نسل جوان را شرط دستیابی به شعارها و آرمان‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) و امت در طول نهضت برای تحقق آرمان های اسلامی مبارزه کردند و با حفظ این روحیه است که می‌توان از مشکلات و موانع موجود کشور عبور کرد و به پیشرفت روزافزون ایران اسلامی سرعت بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معیارهای انقلابی بودن نیز اشاره کرد و گفت: این خطا است که گمان شود انقلابی فقط آن کسی است که در دوران امام(ره) حضور داشته، یا در دوران مبارزات در کنار امام(ره) بوده است. بلکه در دوره کنونی نیز هرکس با تفکر انقلابی و روحیه جهای در خیمه حق به مبارزه با باطل و ظلم و ستم  استکبار  و مستکبر بپردازد نیز انقلابی است.

پرستار با بیان اینکه انقلاب برای همه است؛ شور و شوق جوانان سوم و چهارم انقلاب را متذکر شد و گفت: جوان‌ها ی امروز حتی می‌توانند با رعایت درست شاخص‌های انقلابی بودن، از انقلابیّون سابقه‌دار هم انقلابی‌تر شوند.

وی به الگوهای انقلابی‎گری نیز اشاره کرد و گفت: در بیانات مقام معظم رهبری محوری‌ترین الگوی انقلابی در عصر حاضر امام خمینی(ره) عنوان شده بطوریکه ایشان معتقدند، امام خمینی(ره) الگویی کامل از انقلابی بودن به شمار می‌روند.

پرستار پایبندی شهدا به عهد و پیمان انقلاب را نیز یاداور شد گفت: مقام معظم رهبری شهدای متأخر انقلاب را هم برای الگوگیری جوانان معرفی کرده و حرکت در مسیر آن‌ها را  از جوانان مطالبه می‎کنند.

وی افزود: علاوه بر این، رهبر فرزانه انقلاب برخی از انقلابیّونی چون مرحوم آیت الله طبرسی، مرحوم آیت آلله خزعلی، مرحوم سلحشور که از دنیا رفته‎اند را نیز نام برده و تصریح می‎فرمایند؛ این افرد نیز برجستگی‎هایی در حرکت انقلابی داشته‎اند که باید از آن‎ها الگوبرداری شود.

 

رئیس  هیأت مدیره مجمع ملی جوانان استان در بخش پایانی سخنان خود به تبیین شاخص‌های حفظ و ارتقا حرکت انقلابی در بین جوانان پرداخت و گفت: باید اصول و شاخص‌های انقلاب در همه فعالیت های تشکل های جوان محور رعایت شود.

وی از تشکل های ارزشی بعنوان میدان‌هایی برای انجام کار فرهنگی و تولید کالاهای فرهنگی نام برد و گفت: مسأله تحریم و اقتصاد مقاومتی، بخصوص صحنه های مبارزه با فساد و مسأله قاچاق و امثال این ها تنها در سایه رعایت اصول و ارزش های انقلابی قابل حل شدن است

پرستار عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب را در همه عرصه ها خواستار شد و گفت: اگر نیروهای ارزشی، توجه درستی به شاخص‌های انقلابی‎گری به‌خصوص شاخص‌های سلبی نداشته باشند و مو به مو به فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عمل نکنند، نه تنها فتنه فوق‌الذّکر مهار نخواهد شد، بلکه زمینه‎ساز پیچیده‌تر شدن مسائل در پیچ تاریخی حساس کنونی نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروهای انقلابی باید سهم خود را در پیشرفت و تعالی کشور در تمامی عرصه‌ها ایفا کنند، چونکه در جبهه مردمیو  نیروهای انقلابی بی‌تفاوتی جایگاهی ندارد و امروز و در شرایط خاص کشور فداکاری برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تشکیل دولت انقلابی در اولویت همه امور است.

انتهای پیام/