پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
دانشجویان جهادگر،آماده انتـقال تجربه هستند؛

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی خطاب به مسئولین استان اردبیل درباره وضعیت محرومان و مستضعفان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان استان وضعیت محرومان و مستعفان جامعه را در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی یاداور شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولین ادارات، نهادها و نمایندگان استان در مجلس در خصوص رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان جامعه اعلام داشت: مسئولین باید با سر لوحه قرار دادن مدیریت انقلابی، پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، به ویژه عمل به اقتصاد مقاومتی و حمایت از حرکت های جهادی دانشجویان بسیجی، مسئولیت های فعلی را ودیعه ای از جانب خداوند متعال دانسته و در سامان بخشیدن به اوضاع محرومان، تلاش مضاعف و شبانه روزی انجام دهند

در این نامه آمده است: بدون شک یکی از اهداف بزرگ و آرمانی انقلاب اسلامی ایران، رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان و حمایت از ایشان و برپایی عدالت همه جانبه در میان آحاد جامعه اسلامی می باشد و از آنجایی که  به فرموده حضرت امام(ره):« مردم ولی نعمتان مسئولان هستند»، و هر کجا لازم بوده، از ایثار جان، مال و آبروی خود در راه اسلام و انقلاب دریغ نورزیده اند، بر خود فرض دانستیم، از باب امر به معروف و اصل قرآنی « فذکر ان الذکر تنفع المومن»  نظر شما را  در رسیدگی هر چه بیشتر نسبت به وضعیت  نقاط حاشیه شهر  جلب نماییم.

آیا غیر از این است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولین از دل همین مردم و نظر مستقیم و غیر مستقیم آنها انتخاب شده و متولی امور آنها می گردند؟! بر هیچ کس پوشیده نیست که بار اصلی این انقلاب بر دوش مردم محروم و طبقه متوسط جامعه است و عموماً  این طیف هستند که در مواقع بحرانی و چالش های پیش روی نظام، تمامی هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و از انقلاب و ارزش های آن دفاع می کنند و همین موضوع ایجاب می کند که مسئولین رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان را در اولویت قرار دهند.

مسئله بالانشینی و پایین نشینی در شهر، زیبنده جامعه اسلامی نیست و در توزیع امکانات و مقدورات شهری بایستی عدالت رعایت گردد و بلکه به دلیل آسیب پذیر بودن حاشیه و نقاط پایین شهر، توان و وقت بیشتری صرف گردد.

متاسفانه در ایام انتخابات، نامزدهای محترم که اکثراً خود از درون مدیران سابق همین جامعه بوده اند، با وعده های رنگین در این مناطق حاضر می شوند و پس از  عبور از گردنه انتخابات به کلی فراموش می کنند که مناطق محروم و حاشیه شهری نیز وجود دارد. و همین عملی نشدن وعده های داده شده باعث سرخوردگی و یاس می گردد.

 از شما مسئولین عالی قدر سوال داریم آیا در زمان تصدی مسئولیت خود تاکنون دیدار و حشر و نشر از مناطق  محروم  و حاشیه شهرها داشته و از نزدیک با درد و رنج این مردم آشنا شده اید؟

آیا برآوردی از وجود و یا عدم وجود  امکانات  و بسترها و زیر ساخت های لازم در این مناطق دارید؟آیا در برنامه ریزهای خود جایی برای این مناطق باز کرده اید؟ ...

در انتهای این نامه به فعالیت های جهادی دانشجویان اشاره شده و آمده است: فرزندان و دانشجویان انقلابی و بسیجی ملت ایران، سال هاست که در قالب اردوهای سازندگی و جهادی در روستاها، حاشیه شهرها و نقاط محروم در میان آنان بوده و از نزدیک با مشکلات و مطالبات آنها آشنا هستند و در وسع خود سعی در محرومیت زدایی داشته اند و بدین وسیله همچون گذشته و بلکه مصمم تر از قبل آمادگی خود را برای محرومیت زدایی و کمک به مستضعفین و محرومین اعلام می دارند و از مسئولین ذیربط نیز می خواهند با سر لوحه قرار دادن مدیریت انقلابی، پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، به ویژه عمل به اقتصاد مقاومتی و حمایت از حرکت های جهادی دانشجویان بسیجی، مسئولیت های فعلی را ودیعه ای از جانب خداوند متعال دانسته و پاسخگوی عملکرد خود بوده و در سامان بخشیدن به اوضاع محرومان،شبانه روز تلاش کنند.

انتهای پیام/