پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
در نشست هماهنگی راهیان نور مطرح شد؛

مسئولین دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان به راهیان‌نور دانشجویی اعزام می شوند

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های استان در جلسه هماهنگی ستادراهیان نور دانشجویی از اعزام روسای دفاتر نهاد رهبری دانشگاه های اردبیل به راهیان نور دانشجویی خبر داد و گفت: خدمت در راهیان نور همان خدمت به شهدا است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جلسه هماهنگی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل با حضور حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر تهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در اتاق جلسات ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقا معظم رهبری در دانشگاه های استان در نشست هماهنگی راهیان نور دانشجویی خدمت در راه شهدا را بزرگ ترین توفیق دانست که نصیب هر کسی نمی شود.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت روحانیون حاضر در دانشگه های استان پرداخت و گفت: در حال حاضر 72 روحانی  بعنوان ائمه جماعات وظیفه تبلیغ اسلام در دانشگاه های استان را بر عهده دارند که بیشاز 40 روحانی در دانشگاه های اردبیل فعالیت می کنند.

راهیان نور بهترین فرصت برای برقراری پیوند عاطفی بین طلبه و دانشجو است

حسنی در ادامه سخنان خود از روسای دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان بعنوان تأثیرگذارترین روحانیوین محیط‌های دانشگاهی نام برد و گفت: قطعا صمیمت موجود بین روحانیون و دانشجویان می تواند بیشترین تأثیر در دانشگاه را داشته باشد و اردوهای راهیان نور نیز بهترین فرصت برای محکم تر شدن پیوندهای عاطفی بین دانشجویان و روحانیون است.

خدمت در راهیان نور همان خدمت به شهدا است.

وی از اعلام آمادگی روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان جهت حضور در راهیان نور دانشجویی خبرداد و گفت: امسال روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به همراه معاونین نهاد در اردوهای راهیان نور ، دانشجویان را در این سفر زیارتی و معنوی همراهی خواهند کرد، چونکه خدمت در راهیان نور همان خدمت به شهدا است.

کارگاه توجیهی برای روحانیون کاروان های راهیان نور دانشجویی برگزار می شود

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان سخنان خود خواستار برگزاری نشست توجیهی برای روحانیون اعزامی به راهیان نور شد و گفت: در این نشست می توان با انتقال تجربیات تبلیغی در راهیان نور ، روحانیون حاضر در این سفر معنوی را  با پیش زمینه ای بهتر در جهت وظایف محوله یاری کرد.

وی مخاطب شناسی را مهمترین بخش کارگاه توجیهی روحانیون عنوان کرد و گفت:  اگر کارگاه فوق نیاز محور برگزار شود می تواند منجر به جذاب تر شدن مباحث مطروحه در راهیان نور شود که این نیز به نوبه خود باعث برقراری انس و الفت بیشتر در بین دانشجو و طلبه خواهد شد.

1500 دانشجو به راهیان نور دانشجویی اعزام می شوند

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در ابتدای این نشست اهمیت برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی را یاداور شد و گفت: حضور در اردوهای راهیان نور جوانان بخصوص دانشجویان را در حوادث فتنه گون بیمه می کند.

وی تصریح کرد: حضور در  مناطق عملیاتی و درک وقایع دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در بصیرت افزایی دانشجویان دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت حضور روحانی در کاروان راهیان نور دانشجویی را متذکر شد و گفت: وجود روحانی دانشگاهی در بین زائران دانشجو  علاوه بر روشنگری مسائل مختلف موجب تقویت روحیه انقلابی، جهادی و حماسی دانشجویان شده که این نیز به نوبه خود با تداوم ارتباط پس از راهیان نور منجر به بصیرت افزایی بیشتر در مسائل جامعه می شود.

وی در پایان سخنان خود به تشریح جزئیات راهیان نور دانشجویی پرداخت و از رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خواست تا با اعزام روحانیون دانشگاهی به راهیان نور، بسیج دانشجویی را در انجام بهتر مأموریت های خود یاری کند

هدف ما تاثیر گذاری بیشتر روی نسل جوان بخصوص دانشجویان در شرایط فعلی است

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی در ادامه این نشست تاثیر گذاری ائمه جماعات در دانشگاه ها را روی دانشجویان یادآور شد و گفت: ائمه جماعات در دانشگاه ها  در کنار طلاب اعزامی ره اردوهای جهادی دانشجویی به دلیل قرابت و نزدیکی که با دانشجویان در محیط های علمی دارند بهتر می توانند در طول سفر راهیان نور با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و تأثیرگذار شوند گفت: بهتر است قبل از اعزام زادران دانشجو به راهیان نور نشست انتقال تجربه بین روحانیون کاروان های سال گذشته راهیان نور با نفرات اعزامی به راهیان نور سال 96 برگزار شود تا ضمن اشنایی روحانیون اعزامی با مسائل دانشجویی در اردوی راهیان نور ، آنها بتوانند نقش خود را بهتر ایفا کنند.

وی در پایان سخنان خود بحث آتش به اختیار در حوزه دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی بسیج دانشجویی را یاداور شد و گفت: در نشست ستاد راهیان نور دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی بسیج دانشجویی  به حضور روحانی تأثیرگذار و راوی مسلط به فنون فن بیان طی سفر راهیان نور تأکید بسیار شده است چونکه این دو نفر می توانند با بهره گیری از توانایی های خود قبل از رسیدن به مناطق عملیاتی ذهن و روح دانشجویان را در طول مسیر جهت بهره برداری هرچه بیشتر معنویات نهفته در مناطق عملیاتی آماده کنند.

انتهای پیام/