پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
از مقابل دانشگاه آزاد اردبیل انجام گرفت؛

اعزام 500 دانشجوی‌ برادر استان‌ اردبیل به‌ اردوهای‌ راهیان‌ نور + تصاویر

500 دانشجوی برادر از سراسر استان با بدرقه مسئولین دانشگاه و بسیج از مقابل مسجد دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز 500 نفر از دانشجویان برادر دانشگاه های استان پس از مراسم بدرقه که با حضور عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه استان و جمعی از مسئولین دانشگاه و بسیج در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ابتدای این مراسم به تبیین فلسفه راهیان نور پرداخت و گفت: راهیان نور یکی از بهترین فرصت ها برای کسب معارف دینی و معنویات است.

وی با بیان اینکه زندگی از جانب خداوند متعال به انسان ها ارزانی شده است،گفت: انسان ها باید در همه حال به دنبال اندوختن ارزشمندترین سرمایه ها باشند تا با بهره گیری از آنها  بتوانند برای ساختن زندگی ابدی خود تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به سرمایه های دنیوی اشاره کرد و گفت: همه سرمایه های دنیوی بدون معنویت جز خسران و ضرر  هستند.

وی به تبیین تأثیر معنویات در زندگی انسان پرداخت و گفت: راهیان نور یکی از همین سفرهای معنوی است که انسان با حضور در آن می تواند به خود سازی پرداخته و توشه ابدی برای خود برگزیند.

رسولی در ادامه سخنان خود به انحرافات عصر کنونی و دام های دشمنان اسلام برای اغفال جوانان این مرز و بوم اشاره کرد و گفت: در برهه فعلی که زمینه های انحراف و نابهنجاری توسط فضای حقیقی و مجازی زمین و زمان را پر کرده است، تنها یک انتخاب درست که همراه با نور و معنویت است می تواند انسان را در مسیر زندگی بیمه کند و کسانیکه توانستند در این مسیر گام بردارند به خاطر این توفیق الهی باید شکر گذار خداوند متعال شوند.

وی راهیان نور را دارای بالاترین ارزش های انسانی توصیف کرد و گفت: هم نوا شدن با اهل معرفت می تواند تأثیر بسزایی در ادامه زندگی انسان ها داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل از شهدا به عنوان انسان های تأثیرگذار برای ابد تاریخ نام برد و گفت: شهدا انسان هایی بودند که به خاطر سعادت  ابدی، از جان خود که بهترین دارای است گذشتند.

وی از راهیان نور بعنوان یک سفر خودشناسی و معرفتی نام برد و گفت: این سفر در واقع فرصتی است که انسان ها با پیدا کردن خود در مسیر کمال گام بردارند.

رسولی در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تا با قدر دانستن این سفر معنوی، خود را با سلاح معرفت و ایمان تجهیز کنند تا در ادامه مسیر زندگی در دام شیاطینی که هر روز بر علیه اسلام و انقلاب در حال توطئه هستند، گرفتار نشوند.

علیرضا روحبخش از مسئولین راهیان نور دانشجویی نیز در ادامه مراسم به تشریح جزئیات این سفر معنوی پرداخت و گفت: زیات معراج الشهدا، یادمان های دوکوهه، طلائیه، شلمچه، فتح المبین، اروندکنار، فکه، کانال کمیل و هویزه از جمله مکان های زیارتی برای زائران دانشجوی راهیان نور استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی به تشریح برنامه های جنبی اردوی راهیان نور نیز پرداخت و گفت: بازدید از بیمارستان صحرایی و سد کرخه نیز بعنوان بازدید علمی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

این مسئول راهیان نور دانشجویی در پایان سخنان خود به برنامه های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: شرکت در برنامه مردان آسمانی، نشست های معرفتی و بصیرتی، مسابقات متعدد فرهنگی، حلقه های صالحین و کرسی های آزاد اندیشی از جمله برنامه های فرهنگی راهیان نور دانشجویی است.

انتهای پیام/