پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی اردبیل؛

درختان میوه در فضای دانشگاه آزاد اردبیل کاشته می شود

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی اردبیل در حاشیه مراسم آغاز کاشت نهال در محوطه دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه کاشت درخت و ایجاد فضای سبز از دین ما با زبان و اعمال اهل بیت (ع) به ارث رسیده است، گفت:درختان انبوه میوه در فضای دانشگاه آزاد اردبیل کاشته می شود.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز حجت السلام سیف‌اله مدبر رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهربی در دانشگاه های استان در حاشیه مراسم کاشت نهال در محوطه این دانشگاه با بیان اینکه کاشت درخت و ایجاد فضای سبز از دین ما با زبان و اعمال اهل بیت (ع) به ارث رسیده است به خصوص احادیث مختلف به کاشت درختان مثمر اشاره کرد و گفت: در همین راستا درختان انبوه میوه در فضای دانشگاه آزاد اردبیل کاشته می شود.

وی افزود: عقل انسان‌ها هم به این موضوع حکم می‌کند که در کاشت درخت اولویت با درختان مثمر است، زیرا علاوه بر اینکه تمام ویژگی‌های درختان غیر مثمر را دارند، از ویژگی ثمردهی نیز بهره‌مند هستند که در همین خصوص تصمیم داریم همانند دانشگاه محقق که سال قبل بیش از ۲ هزار نهال مثمر کاشتیم همین برنامه را در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز اجرا کنیم.

مدبر در ادامه سخنان خود به برنامه همگانی کاشت درخت در فضای دانشگاه آزاد اردبیل اشاره کرد و گفت: کاشت چند صد درخت در ۸ نوع میوه به همت رییس و پرسنل دانشگاه از امروز اغاز شد.

وی تصریح کرد: تمامی این درختان جهت استفاده دانشجویان کاشته می‌شود و به هیچ وجه دوست نداریم در اجرای این طرح مبارک هزینه‌ای برای دانشگاه تحمیل شود و در واقع درختان به همت اساتید، پرسنل و دانشجویان خود دانشگاه فراهم شده و با نیت خیر از امروز کاشته می‌شود.

وی گفت: خیرین عزیز نیز می‌توانند در این برنامه نیک سهیم باشند و درختان مثمری را جهت کاشت در فضای دانشگاه آزاد اسلامی هدیه کنند که ما نیز در این بین واسطه کار خیر هستیم و در واقع این کار نیک و مبارک تبیلغ در راه دین محسوب می‌شود.

 

خبرنگار:یوسف نوروز

انتهای پیام/