پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱

یادمان شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامي پارس آباد رونمايي شد+ تصاوير

در آستانه روز بزرگداشت شهدا طی مراسمی با حضور مسئولان استاني و شهرستاني از یادمان شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامي واحد پارس آباد رونمایی شد.

به گزارش ابصارخبر به نقل از آران مغان، روز دوشنبه در مراسمی با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، امام جمعه، فرماندار، خانواده معظم شهدا و جمعي از مسئولان، اساتيد و دانشگاهيان المان شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامي واحد پارس آباد به بهره برداری رسید.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد پارس آباد مغان در اين مراسم اظهار داشت: برای ساخت این المان ۶۰۰ میلیون ریال توسط کارکنان و اعضای هیات علمی با عنوان خیرین فرهنگی هزینه شده است.

اكبر جعفري شاعرلر افزود: عملیات احداث این پروژه از بهمن ماه ۹۶ شروع و در سالگرد شهید گمنام و هفته بزرگداشت شهدا به بهره برداري رسيد.

وي در رابطه با نحوه انتخاب المان شهید گمنام اين دانشگاه گفت: پيش از ساخت المان براي شهيد گمنام، دانشگاه آزاد شهرستان پارس آباد طی فراخواني از طراحان و معماران استانی و کشوری جهت شرکت در مسابقه برترین المان دعوت کرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد پارس آباد افزود: در این فراخوان نزدیک به ۳۰ نفر شرکت کرده بودند كه بعد از داوری از سوي سازمانها و نهادهای مربوطه طرح خانم اقبالی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ محتوایی و اجرایی رتبه اول را کسب کرد و المان شهيد بر اساس طرح خانم اقبالي احداث شد.

جعفري با بيان اينكه شهید گمنام دانشگاه آزاد پارس آباد در عملیات ام الرصاص کربلای ۴ به درجه رفیع شهادت نائل شده است، تصريح كرد: پيكر مطهر اين شهيد گمنام در حالي ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ پس از تشییع باشکوه در دانشگاه آزاد اسلامي پارس آباد آرام گرفت كه اين دانشگاه بعد از دو سال درخواست موفق شد ميزبان اين شهيد گمنام شود.

در ادامه اين مراسم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان اردبیل نيز با تاكيد بر اينكه آسایش و امنیت موجود در کشور را مدیون مجاهدت های شهدا و جانبازان هستيم، گفت: دانشجويان ما با الگو گرفتن از این عزیزان باید در مسیر جهاد علمی و فرهنگی تلاش مضاعف کنند.

حجت الاسلام مدبر با بيان اينكه صداوسيما در معرفی فرهنگ جبهه و شهادت خوب عمل نکرده است، افزود: در حالي دشمن فرهنگ جامعه ما را مورد هجوم قرار داده است كه صداوسيما هم در به تصوير كشيدن همين فرهنگ جبهه خوب عمل نكرده است.

وي با بيان اينكه تا زمانی بسیجی وار نتوانیم در عرصه هاي علمي، اقتصادي و فرهنگي رو به جلو حرکت کنیم پیروز ميدان نخواهیم بود، گفت: این همه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند بي دليل نيست و ناشی از نگاه و رویکرد معظم له نسبت به مسائل کشور و راه حل های موجود برای برطرف کردن این مسائل است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان تصريح كرد: آتش به اختیار تنها سیلی زدن نیست بلکه بايستي در پیشرفت عرصه های علمی و اقتصادی و فرهنگی آتش به اختیار کرد.

در این مراسم از آقايان علیرضا پیل پایه به عنوان مدیر پروژه، علی فرهمند و خانم اقبالی به عنوان ناظر و طراح پروژه و همچنين از ناصر نوروزی به عنوان مسئول نورپردازی اين المان با اهداي لوح سپاس تقدیر شد.

همچنين از تعدادی خیرین اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد پارس آباد از جمله شهرام مهری، حسین سلیمانزاده، فاضل عباس زاده، عبدالحسین رضوانی، شهروز فتحی، شهرام بگ زاده، شهرام عشقی، خیراله سربلند، حکمت محمدزاده، علیرضا بابایی، فیروز شقاقی و تعدادی دیگر از اساتید دانشگاه نيز تجلیل شد.

////

//

////

///

///

///

////

////

////

////

///

////

////

///

///

///

///

//

///

انتهای پیام/