پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
یک رزمنده دوران دفاع مقدس:

یادواره‌های‌ مجازی برای شهدا برگزار شود

یک‌ رزمنده‌ دوران‌ دفاع ‎مقدس‌ با بیان‌ اینکه‌ فضای‌ مجازی‌ بهترین‌ بستر برای‌ آشنایی‌ جوانان‌ با سیره‌ شهدا است، از فعالین‌ این‌ عرصه‌ خواست‌ تا با برگزاری‌ یادواره‌های‌ مجازی، این‌ فضا را‌ به‌ عطر شهدا معطر کنند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نام جمهوری اسلامی و اعتلای آن در دنیای امروز، به برکت خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در مسیر ولایت و تشخیص دقیق و صحیح ضرورت حضور در صحنه، تا پای جان در مقابل زور مداران ایستادند و نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در پهنه تاریخ به یادگار گذاشتند.

به بهانه گرامیداشت مقام شهید و شهادت و تقارن این روز بزرگ با سید هدایت علوی مجدر یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و مسئول اسبق حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه استان اردبیل در خصوص شهید و شهادت و رسالت امروز جوانان در مورد شهدا به گفتگو نشستیم.

شهدا به پیمان خود با خداوند متعال عمل کردند

این یادگار دوران دفاع مقدس در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم به توصیف مقام شهید پرداخت و گفت: وصف مقام شهید در قالب الفاظ نمی گنجد و لیکن ارزشمندی و قرب مقام شهیدان به سبب وارستگی آنان و معامله ای که با خداوند متعال کردند و همه هستی خود را در راه رضای الهی تقدیم کردند، به راحتی می توان اوج کمال را در کلام آنها و وصایایشان دید.

وی با بیان اینکه هیچکس قدرت تفکر در مورد مقام شهدا را ندارد، گفت: طبق آیات قرآن کریم شهدا زنده اند و نزد پروردگار روزی دارند.

علوی پیمان محکم بین شهدا و خداوند متعال را یاداور شد و گفت: درست است که ما توفیق ورود به جهان شهدا را نداریم اما می توانیم با ادامه دادن راه انها، حداقل ختم به خیر شویم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود واقعه کربلا را یادآور شد و گفت: شهدای ما هم همانند شهدای کربلا بودند چونکه آگاهانه و با چشم بصیرت وارد این میدان شدند.

وی تصریح کرد: در زمان کنونی هر کس که خط امامت و ولایت را شناخت و در این راه نیز به شهادت رسید به پیمان، عمل کرده است.

نمونه های عینی از آگاهی شهدا نسبت به شهادت خود

علوی در بخش دیگری از سخنان خودبه بیان خاطراتی از شهدای هم رزم خود پرداخت و گفت: شهدا حتی از زمان و مکان شهادت خود نیز خبر داشتند.

وی افزود:شهید فضایل صدیقی قبل از عملیات والفجر مقدماتی در دشت عباس هنگام شستن سر وعده خداوند را یاداور شده و از نحوه شهادتش خبر می دهد و یا شهید مداح اهل شیراز که قبل از شهادتش مداحی می کند و می گوید من را در فلان جا دفن کنید و موقع دفن میبینند که قبر آماد شده از قبل به اندازه پیکر بی سر اوست، همه حکایت از آگاهی و بینش بالای شهدا به نحوه و زمان و مکان شهادت دارد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به وصیت نامه یکی از شهدای گرانقدر در اینخصوص اشاره کرد و گفت: در وصیت نامه بسیاری از شهدا منجمله شهید داداش اخشی به مدت نماز و روزه قضا اشاره شده و این خود نشان می دهد که شهدا چقدر نسبت به حق الناس و حق الله حساس بوده اند بطوریکه بعد از خود از خانواده می خواستند تا از طرف آنها، دیون انها ادا شود.

یادواری های مجازی برای شهدا برگزار شود

وی به تبیین اهمیت برگزاری یادواره ها و مراسمات ویژه شهدا پرداخت و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدا و برگزاری یادواره ها ، باید در راه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا این نکته را در نظر داشته باشیم و تلاش کنیم تا راه، بصیرت و آگاهی و معرفت شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم چونکه اگر یادوار ها به قربت بیافتند قطعا متضرر خواهیم شد.

علوی فضای مجازی را بهترین بستر برای فرهنگ سازی سیره اخلاقی، عملی و رفتاری شهدا عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره های مجازی و انتشار وصیت نامه ها و عکس های شهدا در بستر فضای مجازی ضمن عطرآگین کردن این فضا به عطر شهدا، می تواند راه گشای بسیاری از جوانان نیز شود.

وصایای شهدا، نجات بخش جوانان از منجلاب فضای مجازی است

وی پیامدهای انتشار وصایای شهدا در شبکه های اجتماعی را در مناسبت های خاص،کار ستودنی عنوان کرد و گفت: در این دنیای وا نفسا گاهی سخنی که از ته دل برخاسته و جامعه عمل نیز پوشیده است حلال مشکلات بوده و نجات بخش جوانان خواهد شد.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود به راه های تداوم راه شهدا اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوی راهیان نور بعنوان یکی از راهکارهای تداوم راه شهدا است چونکه وقتی نسل جوان در اوج بمباران تبلیغات اطلاعاتی دشمنان به چنین مکان های مقدسی هدایت می شوند و وقایع را از نزدیک دیده با گوشت و پوست و اسخوان انها را لمس و درک می کنند، مقاومت شهدا را سرلوحه امور خود قرار خواهند داد تا اگر نتوانند مثل شهدا عمل کنند حداقل در دام های روز افزون دشمنان گرفتار نشوند.

مسئول اسبق حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه استان توطئه افکنی های روباه پیر، انگلیس خبیث علیه ملت ایران در طول تاریخ را یاداور شد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب برای 50 سال بعد از هم اکنون برنامه ریزی و توطئه کرده اند که این خود نشانگر این است که ما نیز نباید گرفتار خواب غفلت شویم و همپای آنها برنامه های منسجم و قوی جهت مقابله به مثل تدارک دیده و هر لحظه آماده حوادث و مقابله به مثل باشیم.

وی بالا بردن افق دید و بصیرت افزایی را از جمله کارهای مقدماتی برای حفظ آمادگی ملت ایران در برابر حوادث پیش رو عنوان کرد و گفت: برای تداوم راه شهدا و موفقیت های روز افزون انقلاب باید همواره در زحمت و سختی به سر ببریم  چونکه هر موفقیتی مستلزم صرف هزینه هایی هم هست.

علوی از جوانان مومن و متعهد انقلابی خواست تا با شناسایی جانبازان که شهدای زنده هستند ضمن تکریم این عزیزان با بهره گیری از کنجینه های عظیم نهفته در وجود انها در راه شهدا قدم نهاده و روز به روز در ارتقای کشور و مستحکم تر کردن مواضع انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های آن نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی به مسئله حجاب نیز اشاره کرد و گفت: تبیین اهداف شهدا در جامعه امروز وظیفه جوانان است

حفظ حجاب، تداوم راه شهدا است

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: تلاش ما در قبال مسئله حجاب بسیار اندک بوده بطوریکه دشمن توانست از غفلت ما در خصوص حجاب استفاده کرده و در جامعه نیز تأثیر خود را روی قشر خاکستری بگذارد بطوریکه با ترفند مدگرایی ابتدا چادر را به مانتو سپس نیم مانتو تبدیل و مقنعه را نیز به روسری تنزل دهد.

علوی از حفظ حجاب بعنوان مهمترین وصیت همه شهدا نام برد و گفت: شایسته است جوانان مومن و متعهد انقلابی با استفاده از قدرت آتش به اختیاری خود با تأسی از وصایای شهدا، شعار حجاب خواهر رنگین تر از خون شهید است را در جامعه طنین انداز کرده و با ارائه الگوهای عملی و فرهنگ سازی در این زمینه ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان در این خصوص، این آرمان مهم شهدا را نیز جامعه عمل بپوشانند.

این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان سخنان خود به تبیین اهمیت اقامه حجاب در جامعه پرداخت و گفت: اهمیت این موضوع آنقدر بالا است که  اگر با چشم بصیرت به تاریخ جهان نگاه کنیم درک خواهیم کرد که خداوند متعال ابتدا خود به کعبه پوشش داد و از انسان ها نیز خواست پوشش خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/