پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
درهمایش هفته عقیدتی و سیاسی مطرح شد؛

قاسمیان:ترازوی‌نظام‌سلطه،تحمیل‌دیکتاتوری‌به‌جهان‌است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ترازوی نظام سلطه، تحمیل دیکتاتوری به جهان است به برکات انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در جهان اشاره کرد و گفت: افشای ارتباط تروریست ها با آمریکا از برکات مقاومت اسلامی در سوریه بود.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز همایش بصیرت افزایی با موضوع جریان شناسی روز به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی توسط بسیج دانشجویی استان در سالن شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

رضا قاسمیان کارشناس مسائل سیاسی در ابتدای این همایش به آیه 13 سوره احقاف اشاره کرد و گفت: هرکس بگوید که به خدا ایمان آوردم قطعا مورد دشمنی و چالش عده ای خدانشناس قرار خواهد گرفت لذا استقامت و پایداری در برابر دشمنان، بصورت مؤکد در دین اسلام توصیه شده است.

وی با بیان اینکه در مقابل انقلاب بعثت،جاهلیتی وجود داشته است به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: رقص شمشیر جاهلیت مدرن با جاهلیت قبیله ای  در واقع دولبه یک قیچی را تشکیل داده اند که به برکت انقلاب اسلامی، امروز هویت واقعی آنها آشکار شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  آشکارسازی هویت ها در واقع از راهکارهای انقلاب اسلامی است، گفت: قبلا صهیونیست و عربستان اتصال خودشان را مخفی می کردند اما انقلاب اسلامی موفق به افشای آن شد، بطوریکه قبلا نیز ارتباط تروریست ها با نظام سلطه به ویژه آمریکا پنهان می شد اما انقلاب اسلامی توانست ماهیت واقعی آنها را در جریان داعش و سوریه به اثبات برساند.

وی از عملکرد سازمان ملل در حمایت از اقدامات جنایت آمیز آل سعود در برابر مردم یمن نیز انتقاد کرد و گفت: سازمانی که اولویت آن حق وتو برای قدرتمندان است بیش از این هم انتظار نیست.

ترازوی نظام سلطه، تحمیل دیکتاتوری به جهان است

قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای قانون کاستا در اردیبهشت اشاره کرد و گفت: طبق این قانون تفاوتی بین تروریست خوب و بد وجود ندارد بلکه هرکس که به نفع آنها عمل کند هر چقدر هم جنایت کند، تروریست نیست.

وی به تشریح ماهیت جبهه استکبار پرداخت و گفت: روغن فکرهای داخلی که تکیه بر امریکا را دوست دارند، بدانند که بر اساس محاسبات پراگماتیستی و به زبان خود آنها، امریکا در سال 2025 شروع به فروپاشی خواهد کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به تشریح اصول استعماری آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: طبق اصل مارشال در سال1947، آمریکا باید خرابی جنگ جهانی دوم در اروپا را جبران کند تا وقتی که اروپا از خواب بیدار شد خود را گرفتار و در بند دلار امریکا ببیند، چونکه دلار برای منافع آمریکا کار میکند و هر دلار برابر با یک کارگر آمریکایی است، پس آن دزدی بیش نیست.

قاسمیان در ادامه سخنان خود به اصل 4 ترومن نیز اشاره کرد و گفت: براساس این اصل، آمریکا باید به کشورهای ضعیف کمک مادی کند تا در واقع بتواند آن کشور را تحت سلطه خود در بیاورد.

وی از مرسی و افغاستان بعنوان مثال در این زمینه نام برد و گفت: آمریکا به بهانه کمک وارد این کشورها شد وبه همین بهانه نیز پادگان نظامی در آنها ایجاد کرد تا بتواند یه سلطه خود ادامه دهد.

قاسمیان تصریح کرد:اصل 4 ترومن در واقع وابسته سازی کشورهاست نه نجات آنها.

وی با بیان اینکه امریکا جزو دوشنگان شیر است،گفت: خود رئیس جمهور این کشور صراحتا از عربستان بعنوان بزرگترین گاو شیرده نام برده  و اعلام داشته بعد از تمام شدن شیر این گاو از گوشت آن نیز استفاده خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی اوضاع و شرایط رو به جلوی ایران در عرصه های مختلف منطقه ای را خاطر نشان کرد و گفت: ایران با روش و منطق درست خود و بر اساس شناخت از نظام سلطه، تاکنون بخوبی از عهده اداره منطقه برامده است.

وی در ادامه سخنان خود به تحلیل های متفکران جهانی در خصوص فروپاشی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: شواهد نشان می دهد که در کنار 10 برابر شدن بدهی های آمریکا، عقب نشینی اقتصادی این کشور و ضربات پیاپی از محور مقاومت و بیداری جهانی موجب شده است که اگر این دولت مستکبر نتواند تا سال 2025 بر قلب جهان ، یعنی خاورمیانه تسلط پیدا نکند، سکته خواهد زد.

وی به بیان ارتباط بین حرکت ناوهای آمریکایی و تأثیر پذیری بازار بورس منطقه در دهه گذشته پرداخت و گفت:  اما امروز  شرایط فرق کرده بطوریکه با موشک باران سوریه نیز کودکان سوری بدون هیچ گونه نگرانی از امریکا، سر ساعت در کلاس درس حاضر می شوند.

قاسمیان با بیان اینکه ابرقدرتی چون آمریکا وقتی شب موشک می زند  ولی فردا صبح، یک کودک بدون کوچکترین واهمه ای به مدرسه می رود خود گویای فروپاشی هژمونی این ابرقدرت است.

کارشناس مسائل سیاسی  در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف جنگ نامتقارن پرداخت و گفت: قدرت ایران امروز به جایی رسیده است که  حتی با شلیک یک موشک نیز ناو آمریکایی زمین گیر می شود.

وی تصرح کرد: ایران در جنگ نامتقارن، هژمونی آمریکا را باطل کرده است، بطوریکه  پشت در جلساتی نشسته است که ایران در آن عضو است و تصمیم می گیردولی او نمی تواند حتی حضور داشته باشد.

وی وضعیت اسفناک آمریکا را یادآور شد و با بیان اینکه  هرگزنباید به درخت پوسیده تکیه زد، گفت: گدایی مفتضحانه امریکا از کشورهایی چون عربستان و کویت  نشان دهنده ذلالت و خفت آمریکا است.

قاسمیان در بخش بعدی سخنان خود به تبیین تهدیدات و فرصت های جبهه انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه امروز بحث 40 سالگی انقلاب،بحث روز دانشگاه ها است، گفت: این موضوع زمانی اهمیت حیاتی دارد که شیفت نسلی رخ می دهد بطوریکه اگر یک انقلاب توانست 40 سالگی خود را اقتدار  و طراوت اولیه پشت سر بگذارد دیگر متوقف شدنی نیست و در بین تمامی انقلاب های جهان، این انقلاب اسلامی ایران است که به این مرحله رسیده و با پشت سر گذاشتن این پیچ تاریخی نیز شکست ناپذیری خود را به جهانیان اثبات خواهد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی به اتفاقات سال 96 در کشور اشاره کرد و گفت: اتفاقات رخ داده در سه ماهه آخر سال 96 تمرینی برای چالش اساسی در سال 97 است.

وی از جریان دروایش، جریان شیرازی که داعیه عدم دخالت در سیاست را داشتند ولی به نقطه جوش رسیدند و امنیتی شدند در کنار جریان یمانی که خطرناک تر از داعش است و حلقه انحراف که ضد رانت و فساد بود ولی 6 بند بقایی را فساد مالی تشکیل می دهد بعنوان نقاط جوشش نام برد و گفت:وقتی عدالت طلبی به قدرت طلبی تبدیل شود، جای همه چیز عوض شدنی است.

قاسمیان از وهابیت بعنوان هفتمین عامل جوشش و بحران نام برد و گفت: در حالی در  سال 62 بهایت در ایران ممنوع شد که بهاییت بعنوان جاده صاف کن صهیونیست ها فعالیت می کرد بطوریکه  امروز با راه اندازی شهرک های صهیونیستی در جمهوری آذربایجان این مدعا را به اثبات رسانده است.

وی شبکه کاسنی و بهایت در کنار منافقین که در نقطه جوش هستند بعنوان فرصت نظام سلطه برای به چالش کشاندن نظام ایران اسلامی نام برد و گفت: همه اتفاقات سال96 حکایت از ایجاد تحرکات خاص در داخل کشور است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به فرصت های سلطه نیز اشاره کرد و گفت: حکومت هایی فرو می پاشند که غیر مردمی باشند، پس حکومت غیر مردمی نگران کننده است

وی با بیان اینکه امروز مفهوم حکومت داری عوض شده است،گفت: امروز برخلاف 50 سال پیش که حکومت به کاخ نیاز داشت ، امروز تنها به به ارتباط نیاز دارد چونکه حکومت تنها تصویری در ذهن ها است.

قاسمیان از حزب اله لبنان، سوریه و تحولات اخیر ترکیه بعنوان مثال بارز این ادعا نام برد و گفت: حکومت های مادی تهدید پذیرند در حالیکه حکومت های محتوایی و معنوی شکست ناپذیر هستند.

وی با بیان اینکه مکتب، ضد گلوله است، گفت: اسرائیل درحالی با سنگین ترین بمب ها لبنان می کوبد که حزب اله نهتنها آسیب ندیده بلکه به سرعت نیز در حال انتشار و جهانی است چون حکومت محتوایی حذف شدنی نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان سخنان خود به سنت های الهی اشاره کرد و گفت: طبق آیات قرآن کریم بدون استقامت فروپاشی حتمی است و سنت الهی نیز بر جنگ اراده ها تأکید کرده و اعلام داشته تا زمانیکه مردم سست نشوندو  درگیر همدیگر نشوند تنها با حفظ عزت، استقلال و همبستگی می توانند محکم و پا برجا رو به جلو و پیشرفت حرکت کنند.

وی نسل کشی را اولین هدف امریکا و صهیونیسم از تسلط بر کشورها نام برد و گفت: افرادی که در داخل تزریق ناامیدی می کنند، بدانند که سرباز آمریکا و خائن به ملت و نظام هستند.

قاسمیان شعار سال را نیز یادآور شد و گفت: در صورتی ما می توانیم بر اساس داشته هایمان رو به به جلو حرکت کنیم که دولتی پویا داشته باشیم تا بتواند انقلاب اسلامی را که تا پشت دریای مدیترانه جلو رفته حمایت کرده و با ورود به بازارهای تجاری آن مناطق، اوضاع اقتصادی را نیز به دست بگیرد.

خیر مقدم گویی حجت الاسلام عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان, پخش نماهنگ و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم علی سیفی از جمله برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/