پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
در دانشگاه آزاد اردبیل انجام گرفت؛

رونمایی از خودرو كارتينگ فوق پيشرفته در اردبیل+تصاویر

نخستین خودروی كارتينگ فوق پيشرفته استان که اوسط دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل طراحی و ساخته شده است طی مراسمی با حضور مسئولین این دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز طی مراسمی که با حضور مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد از خودرو كارتينگ فوق پيشرفته که توسط 2نفر از دانشجویی مهندسی این دانشگاه تولید شده است رونمایی شد.

اسحق رسولی رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان اردبيل در ابتدای این مراسم با بیان اینکه امروز دانشجويان ما ثابت كردند مي توانند در زمينه پيشرفته ترين تكنولوژي ها ورود كنند و قدرت علم و فناوري خود را در معرض نمايش بگذارند، گفت: اين كارها براي دانشجويان ديگر نيز اميد و دلگرمي ايجاد مي كند و باعث مي شود همه اين باور را داشته باشند كه مي توانند و من اميدوار هستم كه جوانان توانمند ما بتوانند تحولي در صنعت خودرو كشور ايجاد كنند.

وي با بیان اینکه جوان بودن و جواني مي تواند يك مزيت و عامل توانمندي باشد، گفت: اگر مملكتي نتواند از آن استفاده كند به يك آسيب تبديل مي شود بنابراين براي پيشبرد توسعه كشور بايد از نيروي جوانان بيشتر استفاده كنيم.

رسولي پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف را یادآور شد و گفت: بعد از انقلاب در عرصه علم و فناوري در حلقه تحريم بوديم ولي با تكيه بر نيروي جوانان توانستيم در پيشرفته ترين فن آوري هسته اي ورود پيدا كنيم و دنياي استكبار و استعمار تاب و توان تحمل اين پيشرفت را ندارند و مانع ايجاد مي كنند.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در پایان سخنان خود به شعار این دانشگاه در سال جدید اشاره کرد و گفت: مجموعه دانشگاه تلاش دارد تا با ایجاد اكوسيستم كارآفريني و خلاقيت در دانشگاه، دانشجويان و اساتيد بتوانند ايده هاي خود را پياده كرده و به مرحله تجاري سازي برسانند.

خودرو كارتينگ فوق پيشرفته حاصل تلاش و نوآوري محمد آقازده و مهدي جباري از دانشجویان رشته برق این دانشگاه است که با هزینه ای بالغ بر 150میلیون ریال و طی دو سال تلاش تولید شده است.

انتهای پیام/