پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹

نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق به نمایندگان استان درخصوص تصویب لوایح FATF

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ محقق‌ با ارسال‌ نامه‌ای‌ سرگشاده‌ به‌ نمایندگان‌ استان‌ در مجلس‌ از آنها‌ خواستند تا منافع کشور را اصل قرارداده و مانع از تصویب لوایح استعماری که هر یک برجامی دیگراست، شوند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با ارسال نامه ای سرگشاده به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب لوایح FATF از آنها خواستند منافع کشور و مردم را اصل قرار داده و مانع از تصویب چنین لوایح استعماری که هر یک برجامی دیگر بوده و استقلال کشور را خدشه دار و هزینه های بسیار زیادی را برای ایران تحمیل خواهند کرد، شوند.

متن کامل نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق خطاب به نمایندگان مجلس

نمایندگان محترم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی

جناب آقای صدیف بدری

جناب آقای شکور  پور حسین

جناب آقای بشیر خالقی

جناب آقای محمد فیضی

جناب آقای رضا کریمی

جناب آقای ولی ملکی

جناب آقای سید حمایت میرزاده

سلام علیکم؛

استقلال‌طلبی از اصلی‌ترین آرمان‌های مبارزه‌ طولانی مدت ملت ایران علیه طاغوت و استکبار داخلی و خارجی بوده است. ملتی که برای کسب و حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی خود خون‌ها داده و اشک‌ها ریخته، امروز با شرایطی مواجه شده که مجبور است برای حفظ کیان و عزت خود، هر روز نگران باشد که مبادا مجلس و دولت خلاف خواست تاریخی مردم و با پنهان کاری سراغ تصویب و اجرای معاهداتی بروند که اسماً درصدد جهانی سازی و رسماً درصدد دخالت در امور داخلی کشورها است.

هرچند برخی از مسئولین تکلیفشان با آرمان استقلال مشخص نیست ولی مردم و به تاسی از آنان جنبش دانشجویی مسلمان در حفاظت از این آرمان نخواهد خوابید . متاسفانه پس از روی کار آمدن دولتی با ایده جهانی سازی به هر قیمت و "بستن با کدخدا"  و مجلسی که فرای تعهد، دستپخت لابی گری گروه های سیاسی منقضی میشود، هر روز شاهد تحمیل معاهده ای استعماری به کشور هستیم.

همانگونه که مستحضرید بررسی و تصویب لوایح مربوط به FATF  در دستور کار این روز های مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که باعت ایجاد نگرانی هایی در میان جنبش دانشجویی و سایر دلسوزان کشور شده است و عده ای از مسئولین دولتی و مجلس سخت در تلاشند که به سرعت و به صورت مخفیانه این لوایح را  با وجود اذعان معاون مدیریت مبارزه با تروریسم و جرایم مالی خزانه داری آمریکا مبنی بر ابزار قراردادن آن برای سخت تر کردن شرایط در ایران تصویب کنند.

معاهدات بین المللی تحمیلی از غرب همواره ابزار و اهرم دستی برای اعمال فشار های بیشتر به ایران بوده است. تصویب لوایح مربوط به FATF  به دلیل وجود تفاوتی هایی در تعاریف بین المللی (غرب) و تعاریف ما در موضوعات گوناگون مانند تفاوت در تعریف تروریست و گروه های تروریستی موجب این خواهد شد که سازمان مجاهدین خلق با به شهادت رساندن هزاران نفر از هموطنان عزیزمان بعنوان تروریست شناخته نشده ولی در عوض حزب الله لبنان در دسته بندی گروهک های تروریستی قرار میگیرد. همچنین موسسات و نهاد های ایرانی، با 231 نهاد و فرد ایرانی از جمله وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت ارشاد، صدا وسیمای جمهوری اسلامی، جنبش های آزادی بخش مثل حماس، جهاد اسلامی، حزب الله لبنان و…  که در لیست تحریمی آمریکا قرار دارند در صورت پذیرش و تصویب این لوایح، امکان مراوده نخواهند داشت و علاوه بر اینکه از سوی آمریکا تحریم شده اند، از سوی خود ایران نیز تحریم خواهند.

جدایی از این موارد در صورت تصویب لوایح ، با شفاف شدن تبادلات و برملا کردن اطلاعات بانکی و مالی داخلی برای آمریکایی ها، مسیرهایی که برای دور زدن تحریم ها در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته، نابود شده و راه را برای اشراف بر این اطلاعات و به تبع آن وضع تحریم های مالی جدید و سنگین تر علبه ایران توسط آمریکا و کشور هایی که در طول تاریخ ثابت کرده اند نیتی جز دشمنی با ملت ایران ندارند را هموارتر خواهد ساخت.

تا امروز بهانه‌ غربگرایان این بود که در ادامه و برای تکمیل برجام و جذب سرمایه‌ خارجی باید تعبیر غربی‌ها از امنیت اقتصادی را مبنای عمل قرار دهیم و استقلال را فدای سیاست خارجی و اقتصاد کنیم ولی امروز خلاف این ایده اتفاق افتاده است. با خروج کدخدا از برجام و وابستگی و همکاری شدید اروپاییان به کد خدا همچنین با کاهش محسوس سرمایه گذاری خارجی پس از برجام چه لزوم و بهانه ای برای پیوستن به این معاهدات وجود دارد؟

امروز شما نمایندگان مجلس در آزمون و وضعیت سخت و حساسی قرار دارید که حراست از عزت و استقلال ملت شریف ایران به انتخاب شما معطوف خواهد بود و آینده ایران عزیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد لذا خواهشمندیم منافع کشور و مردم را اصل قرار داده و مانع از تصویب چنین لوایح استعماری که هر یک برجامی دیگر بوده و استقلال کشور را خدشه دار و هزینه های بسیار زیادی را برای ایران تحمیل خواهند کرد، شوید.

در پایان، لازم به ذکر است که نگاه ما به تصمیم شما خواهد بود و با تصویب این لوایح به شدت مخالف بوده و تحمل دیدن این خیانت بزرگ و سکوت در برابر آن را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/