پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
استاد دانشگاه محقق:

فرهنگ، نرم افزار فکر انسان در تشریع است

استاد دانشگاه محقق اردبیل در نشست هم اندیشی اساتید این دانشگاه به تبیین مفهوم فرهنگ پرداخت و گفت: فرهنگی مطلوب است که متناسب با فطرت انسان باشد که وجدان انسان جزئی از آن است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز  نشست علمی فرهنگ اساتید دانشگاه محقق اردبیلی توسط دفتر هم اندیشی اساتید این دانشگاه در محل اتاق شورای دانشکدۀ فنی و مهندسی دانشگاه محقق برگزار شد.

امین فتحی دبیر دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق در این نشست به تبیین تعاریفی از معنای فرهنگ پرداخت و گفت: فرهنگ، نرم افزار فکر و ذهن انسان در تشریع است.

وی در ادامه سخنان خود به تقسیم بندی فرهنگ پرداخت و گفت: فرهنگ به سه بخش ایده آل، فرهنگ مطلوب و فرهنگ مترود تقسیم می شود.

فتحی به چگونگی شکل گیری فرهنگ در جامعه نیز اشاره کرد و گفت:  فرهنگی مطلوب است که متناسب با فطرت انسان باشد که وجدان انسان جزئی از آن است.

عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دنشگاه محقق با بیان اینکه دین برای جهت دهی به مسیر حرکت انسان از سوی خداوند متعال فرستاده شده است، گفت: علم و دین دو چشم برای انسان است که در فرهنگ دانشگاهی مورد تاکید است.

وی افزود: در قرآن کریم، صراط مستقیم به عنوان بهترین فرهنگ برای بشریت معرفی شده است که برای تشریح آن؛ نخبگان جامعه باید ایفای نقش موثری داشته باشند.

در ادامه این نشست اساتید دانشگاه محقق در اینخصوص به تبادل اندیشه پرداختند.

انتهای پیام/