پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
با حضور هنرمندان 10 استان کشور؛

شصت و یکمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در مشکین شهر برگزار می شود

شصت و یکمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با حضور هنرمندان 10 استان کشور دهه سوم مردادماه در پل معلق مشکین شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیش از ظهر امروز در نشست خبری شصت و یکمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با اصحاب رسانه از برگزاری این جشنواره به میزبانی شهرستان مشکین شهر خبرداد و گفت: این جشنواره با شرکت بیش از 200 هنرمند از 10 استان کشور در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و نگارش فیلمنامه 23 الی 26 مردادماه در منطقه توریستی پل معلق مشکین شهر برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ابتدای سخنان خود به اهمیت و ضرورت برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری در استان پرداخت و گفت:این رویدار با حضور هنرمندان استان های شمالی کشور از آذربایجان غربی گرفته تا خراستان رضوی در موضوع آزاد برگزار خواهد شد.

اولویت آثار ارائه شده، مرتبط با شعار سال است

وی با بیان اینکه این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ و مناطق استان اردبیل به کشور و جهان است گفت: آثار ارائه شده مرتبط با شعار سال بخصوص تولید ملی و کالای ایرانی از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند شد.

اسحاقی در ادامه سخنان خود از برگزاری برنامه هایی با محوریت کارگاهی در این جشنواره خبرداد و گفت: از ابتدای حضور خود در این سمت همواره تلاش کرده ام تا هر جشنواره ای که در استان برگزار می شود برنامه ای بصورت کارگاهی نیز برگزار شود تا هنرمندان آن جشنواره در روند آخرین تحولات حوزه هنری خود نیز اشنا شوند.

کارگاه های هم اندیشی مهمترین خروجی جشنواره های استانی

وی به حضور استاد نادعلیان در اردبیل اشاره کرد و گفت:جشنواره اردیبهشت تجسمی نمونه بارز کار کارگاهی در اردبیل بود که در آن هنرمندان و اساتید توانستند با استفاده از تجربیات خود به مراتب کمال در اثار خود دست یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش در خصوص موفقیت های هنرمندان اردبیلی در عرصه های مختلف پرداخت و گفت: هنرمندان اردبیلی در حوزه های  عکس و فیلم نامه نویسی از جمله برترین هنرمندان کشور هستند که تواتنستد در جشنواره های منطقه ای  و ملی برای استان افتخار آفرینی کنند.

50 فیلم کوتاه سال گذشته در اردبیل تولید شده است

وی در ادامه سخنان خود به تولیدات استانی در حوزه فیلم کوتاه نیز اشاره کرد و گفت: تولید نزدیک به 50 فیلم، 13 حضور منطقه ای و ملی در کنار به روی آنتن رفتن 3 اثر فیلم سازان اردبیلی از جمله موفقیت های هنرمندان استان در سال گذشته بود.

اسحاقی اکران موفقیت آمیز فیلم های جشنواره فجر در استان را از جمله بهترین برنامه های سال 96 عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در کنار اکران فیلم های جشنواره، آثار فیلم سازان اردبیلی در قالب جشنواره فیلم کوتاه استان نیز به جرا درآمد تا برای هنرمندان و هنرجویان جوان الهام بخش بوده و برای ادامه فعالیت خود در این حوزه ایجاد انگیزه کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بودجه جشنواره نیز گفت: اکثر بودجه جشنواره بر عهده وزارت ارشاد و اداره کل استان بوده که بخشی از بودجه باقی مانده نیز توسط بخش خصوصی پل معلق مشکین شهر تامین اعتبار شده است.

هنرجویان فیلم سازی مورد حمایت هستند

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حمایت از فیلم سازان کوتاه استان توسط اداره فرهنگ و ارشاد استان نیز با بیان اینکه فیلم کوتاه همواره از چتر حمایتی انجمن سینمای جوان استان که وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها است برخوردار است به ارائه جزئیات طرح حمایتی از هنرمندان و فیلم سازان جوان پرداخت و گفت: فیلم های کوتاه حرفه ای پس از طی مراحل قانونی از حمایت 50 الی 100 میلیون ریال، فیلم های کوتاه نیمه حرفه ای مورد تصویب انجمن سینمای جوان استان نیز به مبلغ 10 میلیون ریال برخوردار می شوند و این در حالی است که هنرجویان فیلم سازی نیز همواره مورد حمایت انجمن سینمای جوان قرار دارند.

اسحاقی در پایان سخنان خود از هنرمندان جوان و نام اشنای استان خواست تا با حضور فعال و ارائه آثار فاخر در این جشنواره بر اعتبار استان در این عرصه بیش از بیش بیافزایند.

انتهای پیام/