پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
نماینده ولی فقیه در استان:

راه‌آهن اردبیل با ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار راه‌اندازی می‌شود

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: راه آهن اردبیل با یک هزار و 250 میلیارد تومان به طور کامل راه‌اندازی می‌شود که با همت ستودنی استاندار و تلاش چندین ماهه وی 750 میلیارد تومان تامین قطعی شد.

به گزارش ابصارخبر به نقل از تسنیم اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: راه آهن اردبیل با یک هزار و 250 میلیارد تومان به طور کامل راه‌اندازی می‌شود که با همت ستودنی استاندار و تلاش چندین ماهه وی 750 میلیارد تومان تامین قطعی و صد در صد شد.

وی افزود: در طول سه سال هر سال 250 میلیارد تومان به صورت نقد نه اوراق از طریق بانک ملی به این پروژه تزریق خواهد شد و 500 میلیارد بقیه نیز طی سه سال از طریق اعتبارات سالانه تامین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در این خصوص از آقای استاندار و ریاست بانک ملی کشور تشکر کرد و اظهار کرد: در چند ماه آینده پروژه های مهمی در استان از جمله پتروشیمی نمین برای تولید متانول، ام .دی.اف نمین، نئوپان نمین، کریستال منطقه ویژه نمین با ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر، بزرگترین مجموعه موج آبی خاورمیانه در سرعین و سایت پروازهای تفریحی با هواپیماهای سبک در سرعین و در مشگین شهر کارخانه کامیون بنز که چندین سال است مقدمات آن انجام شده و اخیرا برق رسانی و گازرسانی آن حل شد یا شروع یا افتتاح خواهد شد.

عاملی بیان کرد: شروع عملیات اجرایی دو کارخانه شیرآلات آویسا و نوآوران در گرمی علاوه بر شیرآلات قهرمان، فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر برای تولید لاستیک کامیون و اتوبوس با 200 نفر اشتغال، یک کارخانه عظیم لبنیاتی در اردبیل، مجموعه دامداری مکانیزه سیصد رأسی، تصویب مطالعه راه آهن اردبیل به مغان که حتما باید در سفر آتی رئیس جمهور به استان لحاظ شود، تکمیل نقشه‌های پایاب سد گیوی و شروع عملیات اجرایی آن تا آخر این سال مبنای کار قرار گرفته است.

وی افزود: کارخانه سرّو سیلیی در کوثر که مجوز آن صادر شده و کارهای مقدماتی انجام می شود، صدور مجوز کارخانه شیشه خلخال و مخصوصا شناسایی معادن خلخال توسط شرکت ایمیدرو که به یک معدن مس ویژه در آنجا رسیده‌اند، جایگزینی کارخانه کریستال با نئوپان  خلخال طبق گزارشی که داده‌اند در حال خرید دستگاه ها هستند، پیست اسکی خلخال که در حال خرید دستگاه بوده و سال آینده افتتاح می‌شود.

عاملی گفت: در نیر 6 کارخانه جدید بسته بندی آب معدنی که امسال به بهره برداری می‌رسد، در بیله‌سوار و پارس‌آباد با 3 هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پایاب سد خداآفرین در حال اجرا است و در پارس آباد مجتمع صنایع غذایی میهن با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال زایی 100 نفر در حال اجرا است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: استان در موضوع صنعت و سرمایه گذاری حرکت رو به رشد دارد و من از ارباب سرمایه دعوت می‌کنم حتما در استان سرمایه گذاری کنند چون زمینه‌های خوبی برای این کار فراهم شده است.

وی بیان کرد: اولا مدیریت ارشد استان مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری درست کرده مثل تنصیف قیمت زمین که بسیار بسیار مهم بود وهمراه کردن ادارات و حذف بوروکراسی اداری به حدی که هر مدیری همکاری نکند از کار برکنار می‌شود و دستگاه قضایی به طور ویژه برای حمایت از سرمایه گذاری وارد صحنه شده که من باید از آنها تشکر کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به رشد 30 درصدی زکات فطره تحویلی به کمیته امداد و رشد 100 درصد اطعام کمیته امداد در سطح کشور و رشد 36 درصدی امدادهای کمیته در استان گفت: این رشد بسیار معنی دار است و نشان می‌دهد که ملت ما در برابر یک هجمه روانی ناجوانمردانه بسیار بصیرانه عمل کرده‌اند.

وی افزود: این اصل مسلم و قطعی را نباید فراموش کرد که دشمن هیچوقت خیرخواه ما نیست و هرآنچه آژانس های خبری دشمن پخش می‌کند نه از سر خیرخواهی به ملت ما بلکه برای تامین مقاصد شوم خودشان است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حضور ایران در سوریه جز برای امنیت خود ایران نیست و ایران در سوریه جز برای امنیت خود، ریالی برای مقصود دیگری مصرف نمی‌کند و این کاری است که تمام کشور ها انجام می‌دهند. ترامپ می‌گوید " 6 تریلیون دلار تا حال در خاورمیانه برای امنیت خود صرف کرده‌ایم" و ترکیه با دخالت نظامی در شمال سوریه و شمال عراق بودجه عظیمی را به این کار اختصاص داده است.

وی افزود: حضور فرانسه و انگلیس در منطقه و شرکت آنها در بمباران اخیر و مشابه آن، بودجه کلانی را به آنها تحمیل م‌ کند اما همه آنها می‌گویند صرف این بودجه جز برای امنیت ما نیست و می گویند ما باید امنیت خود را در خارج از مرزها تامین کنیم و نمی‌توانیم منتظر باشیم تا دشمن به پشت دروازه‌های ما برسد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت هفته قوه قضائیه و عدالت با تشکر از تلاش‌های دستگاه قضایی در مبارزه با فساد و بی عدالتی گفت: انتظار ملت ما از دستگاه قضایی تحقق مفاد اصل 156 قانون اساسی است. اصلی که در پنج محور مسئولیت دستگاه قضایی را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: بزرگترین مطالبه ملت از دستگاه قضایی برگرداندن وثوق مردمی است که توسط عده ای خیانت کار از کارگزاران صورت گرفته و قاطعیت، بی رحمی و فوریت در تخلفات بخشی از دولتیان که بدترین ضربه را به نظام  زده اند، مطالبه جدی ملت ماست. آنها برای منافع شخصی خود روی حیثیت و شرف کشور، ملت، نظام و انقلاب و خون شهداء معامله کرده، غرور ملت ما را در برابر دشمن پایمال کرده‌اند.

عاملی گفت: حمله آمریکا، اسرائیل، فرانسه و انگلیس و چندین کشور عربی به سرکردگی عربستان و گروه‌هایی از شرکت‌های چند ملیتی به الحدیده یمن برای بستن تنها منفذ ارتباطی این کشور فقیر مسلمان به خارج بسیار عجیب است و عجیب تر از آن سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشری در برابر این جنایت بزرگ است و عجیب تر از همه شکست این قدرت‌های شوم و شیطانی در برابر مردم فقیر و بی سلاح است.

وی اظهار کرد: آنها واقعا در برابر سلاح‌های پیشرفته این کشورها بی‌سلاح محسوب می‌شوند و این یک هشدار بزرگی به ملت‌های دنیاست که در این کره خاکی در زمان ما هیچ قاعده و اصول چه حقوقی و چه اخلاقی حاکم نیست و دنیا با اراده مستبدین به ظاهر متمدن اداره می‌شود.

عاملی افزود: وقتی این همه کشور پیشرفته در برابر شبه نظامیان حوثی نمی توانند کاری بکنند به طریق اولی در برابر کشور ما ناتوان تر هستند پس تمام تهدیدات آنها جنگ روانی است و اگر مسئولین قوای سه گانه قدری تدبیر بیشتر داشته باشند کشور از تضییقات فعلی به راحتی گذر می‌کند.

انتهای پیام/