پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
رئیس دانشگاه ازاد اردبیل خبرداد

شرکت تعاونی فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد راه اندازی می شود/دانشکده گردشگری در سرعین ایجاد می شود

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل از راه اندازی شرکت تعاونی فارغ التحصیلان این دانشگاه در اردبیل خبرداد و گفت: این کار به منظور حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش از فعالیت های دانشگاه ازاد در سال گذشته پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دهه 60 برای پاسخگویی به نیاز خانواده‌ها و جوانان مشتاق تحصیل تاسیس شد که در رویکرد جدید این دانشگاه تغییرات اساسی در نحوه آموزش و رسالت این دانشگاه پیش‌بینی شده که باید چشم‌‌انداز جدیدی برای این دانشگاه تعریف می‌شد و در این رویکرد جدید دانشگاه آزاد مساله‌گرایی و نوآوری را الگوی خود قرار داده است.

وی افزود: این دانشگاه در سطح کشور و استان اردبیل نیز به دنبال این است که از ایده‌های جدید استفاده کند که این موضوع کاملا امکان‌پذیر بوده ولی به هیچ وجه ساده نیست چرا که بحث صرف آموزش در وضعیت فعلی اشباع شده و باید به توسعه استان فکر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: دانشگاه آزاد استان دارای 6 واحد دانشگاهی، 6 مرکز دانشگاهی، سه آموزشکده سما بوده که 464 نفر هیئت علمی بوده که دو برابر این تعداد نیز نیروی حق‌التدریس در این دانشگاه فعالیت می‌کنند و 477 رشته‌محل برای این دانشگاه تعریف شده است.

وی تصریح کرد: 23 رشته در مقطع دکترای تخصصی، 23 رشته در مقطع دکترای حرفه‌ای، 108 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی نیز در مقاطع کارشناسی و کاردانی در این دانشگاه تدریس می‌شود که ارتقای کیفیت آموزش‌ها از اولویت‌های اساسی در این دانشگاه به شمار می‌رود.

رسولی در ادامه سخنان خود به وضعیت بیمارستان دانشگاه آزاد اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان 106 تختخوابی دانشگاه آزاد اردبیل در حال گذراندن مراحل نهایی تکمیل و تجهیز بوده که در ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اردبیل دارای 83 کارگاه و آزمایشگاه مجهز است، اظهار کرد: 107 مورد اختراع توسط این دانشگاه به ثبت رسیده و 59 عنوان کتاب نیز در این دانشگاه چاپ شده و یک هزار و 226 مقاله آی.اس.آی در این دانشگاه تولید و در مجلات بین‌المللی و ملی به چاپ رسیده است.

رسولی به برنامه‌های پیش روی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: برای دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت اجتماعی، استانی و بین‌المللی تعریف کرده‌ایم و به عنوان مثال برای توسعه صنعت گردشگری که یکی از محورهای اساسی توسعه استان به شمار می‌رود مرکز دانشگاه آزاد سرعین به دانشکده تخصصی گردشگر تبدیل می‌شود.

وی افزود: مزرعه حسن باروق دانشگاه آزاد نیز که مرکز تحقیقات بوده به مرکز طبیعت‌گردی و سلامت گردی با تعریف 15 پروژه بوم‌گردی تبدیل می‌شود و یکی دیگر از برنامه‌های ما تبدیل دانشگاه آزاد به ناشر علمی منطقه است.

وی تصریح کرد: مجوز فعالیت سه مرکز تحقیقات آب، انرژی و مرکز فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در دانشگاه آزاد اخذ شده و یک مرکز نیز به منظور تحقیقات گیاهان دارویی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

 

انتهای پیام/