پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
مسئول بسیج دانشجویی کشور در اردبیل؛

دانشگاه، نهاد پیشران حرکت های انقلاب اسلامی است

مسئول بسیج دانشجویی کشور از دانشگاه بعنوان نهاد پیشران حرکت های انقلاب اسلامی نام برد و گفت: بسیج دانشجویی وظیفه استمرار حرکت های انقلابی در جامعه را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمد جواد نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشگاهیان اردبیل به بیان مأموریت ها و رسالت های بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: دانشگاه، نهاد پیشران حرکت های انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور از نهاد دانشگاه به عنوان نهاد پیشران برای انقلاب اسلامی نام برد و گفت: علت این تفکر نیز تأکید فراوان امام راحل بر اهمیت دانشگاه است که فرمودند: دانشگاه مبدأ تحولات جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین نقش دانشگاه در جامعه پرداخت و گفت: دانشگاه ها نقش به سزایی در روند حرکتی جامعه بر عهده دارند.

نیک روش در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشگاه و دانشجو اشاره کرد و گفت: اهمیت دانشگاه و دانشجو به اندازه ای بالا است که رهبر انقلاب بیشترین زمان دیدار با اقشار مختلف جامعه را به دیدار با دانشجویان اختصاص داده و مطالبات انقلابی را هم از دانشجویان می خواهند که پی گیری کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه از آنجایی که تربیت نیروهای مؤثر جامعه را برعهده دارد از جایگاه کلیدی برخوردار است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به تبیین جایگاه علم در جامعه پرداخت و گفت: از حاکمیت گرفته تا ارکان دولت، از مقامات لشگری تا کشوری، همه  تصمیم سازان، محصول نهاد علم هستند.

نیک روش از دانشگاه و حوزه بعنوان دو رکن اساسی جهت پرورش دانشمندان و اندیشمندان کشور نام برد و گفت:در پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) نیز این دو قشر در کنار هم ذکر شده است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروهای مؤثر در جامعه و تولید دانش پیشبرد اهداف انقلاب در جامعه را تضمین می کند به تبیین راه های طی مسیر اشاره کرد و گفت:بهترین مسیری که می تواند بین این دو طی شود، ضرورتا باید روشی آمیخته با ارزش ها باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه بسیج دانشجویی مفتخر به نامگذاری توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است گفت: پیام ها، بیانات و تدابیر امامین انقلاب حاکی از پرچمداری بسیج دانشجویی در دانشگاه ها است.

وی با انتقاد از آن دسته افرادی که برنامه های بسیج دانشجویی در دانشگاه ها را فوق برنامه تلقی می کنند، نیز گفت: از مجموعه دیدگاه ها پیرامون بسیج به راحتی می توان به نقش بی بدیل بسیج در جای جای جامعه به خصوص دانشگاه پی برد.

نیک روش در ادامه سخنان خود به اهداف امام راحل از تشکیل بسیج دانشجو و طلبه اشاره کرد و گفت: امت سازی یکی از اهداف  و رسالت های بسیج دانشجویی است که در این میان دانشجویان نقش کلیدی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بسیج در واقع امتداد انقلاب در بین مردم است، گفت:حضور بسیحیان در مراحل مختلف انقلاب و دفاع مقدس خود گویای این مطلب است.

نیک روش با بیان اینکه رسالت بسیج دانشجویی امروز مشخص است، گفت: بسیج دانشجویی وظیفه استمرار حرکت های انقلابی در جامعه را برعهده دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به گردنه تاریخی پیش رو اشاره کرد و گفت: نهاد علم خاکریزی است که انقلاب را یاری می کند.

وی با بیان اینکه امروز باید به دانشگاه و دانشجو بیش از پیش توجه کنیم گفت: این گردنه نیز با همت مردم و حضور دلدادگان انقلاب پشت سر گذاشته خواهد شد.

نیک روش کارآمدی نظام را در گرو حل مسائل پیش روی انقلاب دانست و گفت: مجموعه بسیج دانشجویی 2 مأموریت تربیت نیروی تراز انقلاب و ایفای نقش در عرصه های مختلف را برعهده دارد تا با تمرکز در این حوزه ها به روز رسانی و متحول شود.

وی به لازمه های حرکت تحولی در بسیج نیز اشاره کرد و گفت: لازمه حرکت تحولی در گام اول تسلط به نظام و مسائل انقلاب است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا ندانیم مسائل چیست، با مشکلات متعددی رو به رو خواهیم شد، گفت: مسائل فرعی با اصلی با هم متفاوت است و حل هر کدام نیز رویکرد خاص خود را می طلبد چونکه برخی از مسائل در مقیاس ملی است و برخی نیز با رویکرد بین المللی حل شدنی است.

نیک روش در قسمتی دیگر از سخنان خود به شبکه سازی بسیج دانشجویی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز بسیج دانشجویی با در اختیار داشتن بیش از 3000 دفتر حوزه و پایگاه برنامه ها و طرح های زیادی در سطوح مختلف انجام می دهد.

وی افزود: امروز دانشجویان بسیجی باید به دنبال حل مسائل استانی و شهرستانی باشند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار بوده و به حل مسائل انقلاب کمک کنند.

این مقام مسئول از اساتید و امکانات دانشگاه بعنوان ظرفیت های نهفته برای بسیج دانشجویی نام برد و گفت: با استفاده از همین ظرفیت ها می توان به راحتی بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم را حل کرد.

نیک روش با بیان اینکه دانشجوی بسیجی باید به عقبه علمی مجهز شود، گفت: حل مسائل انقلاب در بُعد استانی یکی از محورهای فعالیت بسیج دانشجویی است.

وی از اندیشکده های وابسته به بسیج دانشجویی بعنوان نمونه باز کار دانشجویی در حل مسائل انقلاب در ابعاد مختلف نام برد و گفت: لایه های سیاست گذاری، فناوری و تدابیر در این اندیشکده ها ظرفیت های خوبی برای دستگاه های آموزش عالی است تا با بهره گیری از روحیه همگرایی بین مجموعه های مؤثر استان شاهد تداوم دستاوردهای خوب برای حرکت های پر افتخار  4 دهه انقلاب بوده و امیدار به وقوع اتفاقات خوب برای آینده بود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در پایان سخنان خود از دانشگاه به عنوان محیط زنده و پویا نام برد و گفت: فعالیت در آن نفس گیر است و واقعا افرادی خستگی ناپذیر و مجاهد می طلبد.

انتهای پیام/