پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷

دسته عزاداری دانشگاهیان اردبیل در بازار+ تصاویر

دسته عزاداری دانشگاهیان اردبیل همزمان با دستجات عزاداری محلات شش گانه اردبیل در بازار این شهر در سوگ امام حسین علیه السلام و یارانش به عزاداری پرداختند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دسته عزاداری دانشگاهیان اردبیل متشکل از دانشگاهیان دانشگاه های محقق اردبیلی، پیام نور، علوم پزشکی، فرهنگیان، رازی، جامع علمی-کاربردی، دانشگاههای غیرانتفاعی نوین، مقدس اردبیلی و سبلان همگام با سایر ارگانها و نهادها با حضور در محله طوی به سمت بازار اردبیل حرکت کرده و در سوگ سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند.
حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل در بازار اردبیل به بیان فضایل امام حسین(ع) پرداخت و گقت: لبیک یا حسین؛ یعنی اطاعت محض از ولایت فقیه در عصر غیبت است.

وی افزود: جوانان امروز ما با اینکه امام زمان خود را ندیده اند، اما شهید حججی وار با شعار کلنا عباسک یا زینب از حریم ولایت دفاع می کنند.
حسنی در ادامه سخنان خود با تاکید ویژه به بیان لبیک یا حسین پرداخت و تصریح کرد: لبیک یا حسین در قدم اول به معنای احیای دین اسلام ناب محمدی (ص) با ایستادگی در مقابل دشمنان و در نهایت یعنی اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه در عصر غیبت است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: ما به وضوح می بینیم عاشورا تمام نشده بلکه در وسعت بزرگتری در حال وقوع است، چراکه آن روز تحریم آب بود ولی در حال حاضر دشمنان اسلام بویژه استکبار جهانی با تمام قدرت علیه مسلمانان عالم طرح نقشه می کنند که تحریم اقتصادی یکی از نقشه های شوم آنهاست.
 حسنی در بخش پایانی صحبت های خود به خصوصیت جوانان عصر غیبت اشاره کرد و تاکید کرد: جوانان امروز کشور با اینکه امام زمان(عج) را ندیده اند ولی به تأسی از مکتب اسلام، قرآن، اهل بیت و ولایت فقیه؛ شهید حججی وار با شعار کلنا عباسک یا زینب از حریم ولایت دفاع می کنند.
گفتنی است دسته عزاداری دانشگاهیان اردبیل با عزاداری در طول مسیر با عبور از محلات طوی، اوچدکان و پیرعبدالملک وارد بازار اردبیل شدند و پس از عزاداری، در مسجد اعظم اردبیل به عزاداری و سینه زنی پرداختند.


انتهای پیام/