پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵

مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه محقق اردبیلی+تصاویر

مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مسئولین دانشگاه و جمعی از دانشجویان در سالن تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مسئولین دانشگاه و جمعی از دانشجویان در سالن تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.
عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال تاسیس دانشگاه است، گفت: این دانشگاه در مهر ماه سال 57 به عنوان دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز فعالیت خود را آغاز کرد و سال 70 از دانشگاه تبریز منتزع و تبدیل به دانشگاه شد.
وی با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد تاسیس این دانشگاه حدود 11 هزار و 500 نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.
حبیبی با بیان اینکه حدود 385 نفر عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی دانشجویان این دانشگاه را راهنمایی، مشاوره و آموزش می دهند، اضافه کرد: ۴۰ درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای مرتبه علمی دانشیاری و استاد تمام هستند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه ۵۹ رشته دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد، اظهار کرد: 2 نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند و یک نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان شیمیدان برجسته کشور و یک نفر دیگر پراستنادترین استاد علوم انسانی کشور انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و جشنواره های مختلف افتخارآفرینی کرده اند، اضافه کرد: دکتر سجاد انوشیروانی دارنده مدال نقره وزنه برداری المپیک عضو هیات علمی این دانشگاه و سعید علی حسینی دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در وزنه برداری دانشجوی دکتری این دانشگاه است که در کنار دیگر دانشجویان برای دانشگاه افتخارآفرینی کرده اند.
 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه بستر تلاش برای آموزش و پژوهش و فعالیت های علمی برای دانشجویان فراهم شده است، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی از نظر استاندارد آموزشی با دانشگاه های دیگر تفاوت چندانی ندارد.
وی با بیان اینکه آئین نامه تقدیر از پایان نامه های برتر دانشجویان تصویب شده است، افزود: قرار است همه ساله در آذرماه از پایان نامه های برتر دانشجویی تقدیر کنیم و همچنین از دانشجویان برتر ورودی ها هم تجلیل خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای یک واحد مرکز رشد و فناوری است، گفت: دانشگاه از طریق مرکز رشد و فناوری از ایده های دانشجویان که می توانند تبدیل به محصول شوند، حمایت می کند.
 
تلاش برای کسب علم عبادت است 
حجت الاسلام و المسلمین بهنام علیپور معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تلاش برای کسب علم عبادت است و اگر نتوانیم کسب علم کنیم، همه برای ما مسلط می شوند.
وی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نگاه امنیتی و انتظامی ندارد، اضافه کرد: نگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، نگاه نظارت و هدایت است و در آخر نگاه هدایتی دارد.
 
جهت مهارت افزایی دانشجویان دوره های آموزش آزاد برگزار می شود
 ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: معاونت آموزشی دانشگاه دو رویکرد اصلی دارد که یکی از این رویکردها، رویکرد آموزشی رسمی است که در آن روال رسمی تحصیل طبق قوانین آموزشی دانشگاه دنبال می شود و رویکرد دیگر آموزش آزاد (دوره های مهارتی) است.
وی با بیان اینکه امروزه مدرک تحصیلی حداقل کفایت اشتغال و کارآفرینی است، ادامه داد: برای دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی دوره های آموزش آزاد بدون محدود اجرا می کنیم.
مصری ادامه داد: آموزش ارتباط بین دانشجو، اساتید و حل مساله است و دانشجویان باید کنجکاو بوده و در نهایت صبر کنند.
 
دانشجویان سفیران فرهنگی و امید آینده کشور هستند 
 علیرضا دستور مدیر حراست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه گذشت زمان بر فیزیک بدن و ذهن تاثیر می گذارد، اظهار کرد: دانشجویان سفیران فرهنگی و امید آینده کشور هستند و باید قدر زمان خود را بدانند.
وی با بیان اینکه انتظار داریم دانشجویان در انتخاب دوستان خود دقت کنند، اضافه کرد: اگر مشکلی برای دانشجویان پیش بیاید آن را به حراست انتقال دهند و مطمئن باشند که حراست مشاور و امین دانشجویان هستند.
 در این مراسم نمایندگان تشکل های اسلامی، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و هنری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
پخش کلیپ، نی نوازی و مسابقه پیامکی از دیگر بخش های این برنامه بود.
 
انتهای پیام/