پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان؛

تعاریف موجود در CFT برخلاف تعاریف اسلامی از تروریسم است

دبیرسابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان به تبیین موضوع CFT پرداخت و گفت: آنچه که در این معاهدات بخصوص در مورد تروریسم آمده است برعکس تعاریف اسلامی از این واژه است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سجاد محسنی دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما به تبیین موضوع FATF پرداخت و گفت: FATF  معاهده ای متشکل از 41 بند است که در دوران وزارت طیب نیا انجام گرفت.

وی با بیان اینکه37 بند این معاهده در حال اجرا است گفت: تنها 4 بند این معاهده تحت عناوین قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، قانون مبارزه با پولشویی، پالرمو  و cft  جهت تصویب و اجرا به مجلس معرفی شده است.

دبیرسابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به تبیین موضوع CFT پرداخت و گفت: آنچه که در این معاهدات آمده و تعریف شده است بخصوص در مورد پولشویی و تروریسم با تعاریف ما از این واژگان همخوانی نداشته و حتی در برخی موارد نیز برعکس نیز هست.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه مثال هایی از این تعاریف پرداخت و گفت: گروه هایی چون حزب الله لبنان و انصار حزب الله یمن که تنها از خاک و آرمان های خود دفاع می کنند در این معاهده زیر مجموعه گروه های تروریستی قرار گرفته اند و این مغایر با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی است چونکه اساسا هر گروهی که برای نجات کشور خود و مردم خود از استعمار و سلطه گران مبارزه می کند تروریست نیست.

محسنی از کشور پاکستان بعنوان نمونه بارز کشور اجرا کننده این معاهده نام برد و گفت: در FATF  هیچگونه تضمینی وجود ندارد.

وی خواستار شفافیت آرای نمایندگان شد و گفت: پیگیری طرح شفافیت آرای نمایندگان از جمله رسالت‌های دانشجویی است و همه باید در راستای اجرایی شدن این هدف تلاش کنیم تا بتوانیم در تصمیم گیری های حیاتی و مهم کشور ایفای نقش سازنده کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان به نقش سازنده قرارگاه احمدی روشن نیز اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با تامین محتوای لازم می تواند شورای تبیین مواضع را در انجام رسالت خود یاری کند.

انتهای پیام/