پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های کشوردر اردبیل؛

ارتقای قدرت اثرگذاری نیروهای انقلابی، محوری‌ترین هدف حوزه‌های علمیه است

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به تشریح فعالیتهای این نهاد پرداخت و گفت: نخبه پروری و تلاش برای ارتقاءاثرگذاری نیروهای انقلابی از مهمترین فعالیت‌های نهاد در سه دهه اخیر است.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام احمد واعظی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های کشور در دیدار از حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل به تشریح اهداف این مرکز پرداخت و گفت: نخبه پروری، توجه ویژه به خواص و تلاش برای ارتقاء قدرت اثرگذاری اجتماعی نیروهای انقلابی از مهمترین فعالیت‌های نهاد در سه دهه اخیر بوده است.

وی با تشریح نظام آموزشی جدید در حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های کشور، اساتید را در هر دوره‌ای مسبب اصلی پیشرفت، عنوان کرد و گفت: جهاد اکبر، نظام اندیشه و رسالت الهی از مهمترین عناوین آخرین تغییر نظام آموزشی در حوزه دانشگاهها است.

اولویت حوزه علوم اسلامی ارتباط معارف اسلامی با رشته تخصصی دانشجویان است

حجت السلام نظیری مسئول جهاد فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور نیز در این نشست بهره جویی معرفت جویان از مفاهیم عمیق دینی خواستار شد و گفت:  ارتباط دادن معارف کسب شده با تخصص  تحصیلی اولویت مطلوب ما در دانشگاه ها است.

مرکز اردبیل دین پژوه دارد 

حجت السلام بهنام علی پور مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل نیز در این نشست به تشریح فعالیت های مرکز اردبیل پرداخت و گفت: این مرکز در حال حاضر ۱۱۶ دین پژوه دارد که مشغول تحصیل و کسب معارف اسلامی در کنار دروس تخصصی خود هستند.

 

گفتنی است در این جلسه اساتید حوزه دانشگاههای اردبیل، مسئول تعلیم و تربیت حوزه دانشگاههای کشور، مسئول جهاد فرهنگی و مسئول برنامه‌ریزی نظارت و ارزیابی حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های کشور نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.