پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
همزمان با سالروز تاسیس بسیج دانشجو انجام گرفت

دیدارمسئولین بسیج دانشجویی‌باخانواده شهدای دانشجو

جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی استان به همراه روسای دانشگاه های اردبیل با حضور در منازل خانواده شهدای دانشجو ضمن گرامی داشت و یاد و خاطره شهدا، با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همزمان با سالروز تاسیس بسیج دانشجو و طلبه، دکتر پرویز پرزور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به همراه حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری درناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان به همراه قاسم زاده رئیس پردیس بنت الهدی صدر دانشگاهیان فرهنگیان، حجت الاسلام تجلایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و عبدالرحیمی معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه، غفاری رئیس موسسه اموزش عالی مقدس اردبیلی، موسوی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اردبیل به ترتیب با حضور در منازل خانواده شهدای دانشجو؛ نیت علی جمشیدی، فرزاد بهزاد بخت قمیصی، عبدالرئوف کریمی و علی امانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بسیج، با آرمان های انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند.

دیدار با خانواده شهدا، رزق است

دکتر پرویز پرزور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدا اشاره کرد و گفت: مقام خانواده شهید را فقط می توان با خود شهید مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه دیدار از خانواده شهدا جزو وظایف همیشگی ما است، گفت: این دیدار ها در واقع قوت قلب و الهام بخش این نکته است که اگر خود شهدا امروز در قید حیات دنیوی بودند و در عرصه مورد نظر تلاش و فعالیت می کردند در برخورد با مشکلات و موانع چگونه برخورد می کردند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز باید نگاه کنیم اگر شهدا در قید حیات بودند در کدام جبهه برای انقلاب و اسلام مجاهدت می کردند؟ ما نیز باید با این نگاه، مسیر شهدا را دنبال کنیم.

خانواده های شهدا پرچم اسلام را برافراشته اند

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان این دیدار با بیان اینکه معنویت نهفته در خانواده های معظم شهدا، انرژی انسان را بالا می برد، گفت: خدمت به شهدا و خانواده های انها بزرگ ترین توفیق الهی است که نصیب هر فردی نمی شود.

وی با بیان اینکه گذر زمان ارزش کار شهدا و خانواده شهدا را بیشتر نشان می دهد گفت: راه شهید تمام شدنی نیست و هر لحظه مومنانی هستند که با عمل به فرامین الهی در راه خدا به مقام شهادت نائل می شوند و این خود نشانگر این است که شهدا از حکم الهی برخوردارند به همین دلیل ماندگار هستند.

 

مادران شهدا الگوی تمام نشدنی برای مادران جامعه هستند

حجت الاسلام تجلایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه نام شهید هم نام با خداوند متعال است، گفت:شهدا همانند شیشه عطری هستند که اگر شکسته شوند عالم عطرآگین خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانه هایی که شهدا در آنجا رشد کرده اند بوی خدا می دهند گفت: شهدا از شافعان روز جزا هستند.

تجلایی در ادامه سخنان خود با اشاره تفسیر آیت الله جوادی عاملی به تقسیم بندی انسان ها پرداخت و گفت:دسته ای از انسان اسیر هستند و در دام گناه گرفتار شده اند.

وی با بیان اینکه عده از انسان ها شهید هستند گفت:انسانی که گناه نکند و تمام اموراتش در راه جلب رضایت الهی باشد در ردیف شهدا قرار می گرند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از فاتحان بعنوان دسته سوم نام برد و گفت: خوشا به حال کسانیکه در این دسته قرار می گیرند چراکه این مقام بالاترین مقام است و شهدای ما نیز جزو این دسته هستند

وی در پایان سخنان خود به بیانات امام خمینی(ره) در خصوص شهدا اشاره کرد و گفت: به فرموده امام خمینی(ره) مادران شهدا رهبران جامعه هستند بطوریکه اعمال و رفتار انها  باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

تجلایی از مادران شهدا ب عوان الگوی تمام نشدنی مادران جامعه نام برد و گفت: تا مادرانی مثل مادران شهدا در جامعه ما هستندانقلاب ما به درستی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

در این دیدار خانواده شهدای دانشجو ضمن بیان خاطراتی از شهدا از مسئولین بسیج و دانشگاه خواستند تا سیره عملی و رفتاری شهدا را در دانشگاه و جامعه ترویج دهند.

انتهای پیام/ج