پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
نماينده ولي فقيه در سپاه حضرت عباس(ع) خبرداد:

آغاز حرکت جهانی به سمت دوران پسا آمريكایی

نماينده ولي فقيه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه افول قدرت آمریکا در جهان شروع شده از آغاز حرکت مجامع جهانی به سمت دوران پسا آمریکایی خبرداد و گفت: چهل سالگی انقلاب یادآور چهل سال شکست آمریکا از ایران در منظر جهانی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام میثم فياضي مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست روشنگري که با محوريت چرايي و چگونگي دشمني آمريكا با ملت ايران در سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل برگزار شد،با بیان اینکه حرکت مجامع جهانی به سمت دوران پسا آمریکایی آغاز شده است،گفت: چهل سالگی انقلاب یادآور چهل سال شکست آمریکا از ایران در منظر جهانی است

وي به مقایسه بلوک شرق و غرب پرداخت و گفت: در زمان هاي قبل، دنيا به دو بلوك شرق و غرب تقسيم شده بود و اين بلوك ها دنيا را اداره مي كردند و بعضي كشور به بلوك شرق و برخي به بلوك غرب گرايش داشتند.

فياضي گفت: آمريكا مي خواست يك مديريت جهاني را راه اندازي كند و 50 سال روي طرح نقشه كار كرد و چندين كشور را با خود همراه كرد بطوریکه پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي در صدد اتحاد شرق و غرب بود تا بعد از ایجاد تک قطبی در جهان جهان را مدیریت کند.

وي با بیان اینکه غربي ها براي هر دهه اسمي مي گذاشتند، گفت: غرب دهه 1970 را دهه نابودي ايدئولوژي نام گذاري كردند تا با كمك انديشكده هايي كه راه اندازي كرده بودند در جهت حذف دين از زندگي و باورهاي مردم تلاش کنند.

وی از نظام ليبرال به عنوان جایگزین دین در نگاه غرب به خصوص آمریکا نام برد و گفت: دشمنان اسلام براي بهتر جلوه دادن کار خود، واژه دموكراسي را هم همراه لیبرال کردند تا با پایه گذاری نظام ليبرال دموكراسي افکار خود را در جهان حاکم کنند.

نماينده ولي فقيه در سپاه استان گفت: آمريكايي ها نظام نوين جهاني را راه اندازي كردند تا خود را بعنوان رهبر اين نظم نوين به جوامع معرفی کرده و بيشترين بهره برداري را از منافع آن ببرند.

وی گفت: آمريكا مستكبرانه هر كشوري را كه در مقابلش بايستد و سر تسليم فرود نياورد به عنوان دشمن خطاب كرده و سعي در نابودي آن به هر طريقي می کند.

وی از كوبا، سودان، افغانستان، عراق، گرجستان، اوكراين، سوريه و يمن بعنوان مثال نام برد و گفت: برخي را با جنگ نظامي مستقيم و يا نيابتي و برخي را با انقلاب هاي مخملي تهديد كرده و نظام سياسي شان را دگرگون كرده است.

فیاضی تصريح كرد: ايران با انقلاب اسلامي و با استناد به آيات قرآني و انديشه هاي امام (ره) و مقام معظم رهبري با كوتاه كردن دست آمريكا از ايران در مقابل اين خوي استكبار، ظلم و جور، مقاومت را برگزيد و در طي اين چهل سال مقاومت، آمريكا ايران را دشمن اصلي خود مي داند چون مقاومت اسلامي ايران به كشورهاي منطقه نيز كشيده شده است و آنها نيز با الهام از ايران در مقابل آمريكا ايستادند.

وي با بیان اینکه اكنون دو جبهه استكبار به رهبري آمريكا و مقاومت به رهبري ايران در مقابل هم قرار گرفته اند، گفت: مقاومت در لبنان، سوريه و يمن در حال انجام است بطوریکه دست آمريكا امروز از ثروت و منافع این كشورها قطع شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) گفت: آمريكايي ها براي مديريت جهاني دو شرط اساسي داشتند كه يكي تسلط بر خاورميانه بعنوان قلب جهان بود و آنها می خواستند بر اين منطقه تسلط داشته باشند تا براي ژاندارمی اسرائيل در منطقه علم كبرافراشند.

وی از تسلط بر ايران به عنوان قلب خاورميانه را بعنوان شرط دوم استکبار نام برد و گفت: همه آشوبهايي كه طي اين سال ها در منطقه مشاهده می شود در جهت رسيدن به اين هدف است.

فیاضی علت اصلي مخالفت آمريكا با ايران را شكست هيمنه آمريكا توسط نظام جمهوري اسلامي ايران معرفی کرد و گفت: طبق نقشه كينگريج مسئول انديشكده رنت آمريكا كه بزرگترين انديشكده خاورميانه شناسي است، چهل سال است كه خاورميانه برای تامین اهداف آمریکابه آتش كشيده شده است.

وي در ادامه سخنان خود به اظهارات پمپئو وزير امورخارجه آمريكا اشاره کرد و گفت: پيشنهاد 12 گانه وی نشان مي دهد كه چگونه استکبار می خواهد با زمینه سازی و توطئه افکنی جمهوري اسلامي ايران را به عنوان دشمن درجه يك آمريكا معرفی کرده و سابقه 40 ساله دشمني این کشور با ایران را از ذهن ها پاک کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان سخنان خود به كتاب كيسينجر در خصوص تدوين نقشه راه و ايجاد داعش اشاره کرد و گفت: استکبار با راه اندازی داعش به عنوان يك خلافت اسلامي تندرو در تقابل با انديشه ولايت فقيه ايران پرداخت بطوریکه هيلاري كلينتون در كتاب خاطرات خود كه اخيرا چاپ شده به نقشه ايجاد و مديريت داعش از چندين سال قبل اشاره كرده است.

وی به جلسات اتاق فکر آمریکا در این خصوص اشاره کرد و گفت: در 23 فروردين 97 سياستمداران آمريكايي و متحدانش در انديشكده تينك تانك جلسه گذاشته و سندي را براي آسيب پذير ساختن و به زانو درآوردن ايران (به زعم خودشان) امضاء كردند كه سه بند مهم و عمده آن تقويت گروه هاي ضد شيعه در منطقه، تضعيف قدرت منطقه اي ايران و تغيير دموكراتيك نظام ايران است.

فیاضی خاطرنشان کرد: اكنون آمريكا به تعبير فرمايش مقام معظم رهبري رو به افول و زوال است و جهان ديگر به آمريكا به عنوان رهبر جهان نگاه نمي كند و به سمت پساآمريكا حركت مي كند.

نماينده ولي فقيه در سپاه استان اردبيل مولفه هاي قدرت را در وضعيت امروز جهان در داشتن سه قدرت نظامي، اقتصادي و نرم افزاري دانست و گفت: ايران با دستيابي به دانش موشكي، هسته اي و تلاش به ايجاد دانش نرم افزاري در حال تبديل شدن به قدرتمندترين كشور منطقه است.

پايان نامه هايي در شأن بسيج، جنگ و ايثار تدوین شود

حجت الاسلام سيف اله مدبر نیز در این نشست به هفته بسیج اشاره کرد و گفت:بسيج به حد كافي و به شكل علمي بحث نشده است، اگر بحث علمي در مكتب بسيج داشته باشيم دشمن را بهتر مي شناسيم. دشمن بروي هر كس دست بگذارد و بر عليه او بيشتر شايعه سازي كند نشان مي دهد كه از آن فرد مي ترسد.

وی افزود: حرف هاي دشمنان و شايعاتي كه در بين افراد جامعه پخش مي كنند به زعم خودشان افت مكتب بسيج را در پي داشته و ما نيز در معرفي اين مكتب به حد كافي تلاش نكرده ايم.

مدبر خاطرنشان کرد: لازم است كه در شأن بسيج، جنگ و ايثار، پايان نامه هايي كار شود و همانند كشورهاي ديگر كه از قهرمانان جنگ هاي شان سمبل ساخته اند و در شأن آنها كار هاي تحقيقاتي انجام داده اند، در دانشگاه هاي ما نيز بايد در اين زمينه ها بيشتر كار شود.

انتهای پیام/ج