پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱

دانشگاه ها نوابغ حماسی برای جامعه تربیت کنند

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه از اساتید دانشگاه ها انتظار داریم نوابغ حماسی برای جامعه تربیت کنند،گفت: انتظار می رود دانشگاهیان حامی قدرت، عزت و ادبیات بسیج باشند .

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست«نقش بسیج در تحولات منطقه ای و بین المللی» با سخنرانی سردار رحیم نوعی اقدم در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه مورد احترام هستند، گفت: از اینکه اساتید دانشگاه در بعد علمی حامی ما در جبهه مقاومت هستند، قدردان آنها هستیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به فلسفه شکل گیری بسیج، گفت: بسیج با نفس امام خمینی(ره) و فرماندهی مقام معظم رهبری توانست ادبیات رفتاری، گفتاری، سیاسی، جنگی و مقاومت را به دنیا ارائه کند و این ادبیات تمام محاسبات دنیا را به هم ریخته است.
وی با بیان اینکه تجلی، ظهور و بروز ادبیات ما در طول ۴۰ سال در سه اتفاق بزرگ پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مقاومت خود را نشان داده است، تصریح کرد: خدایی بودن، خالص بودن در راه خدا، حماسه، اطاعت از فرماندهی و اخلاق عناصر اصلی ادبیات بسیج هستند.
فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) با بیان اینکه از اساتید دانشگاه ها انتظار داریم نوابغ حماسی برای جامعه تربیت کنند، افزود: انتظار می رود دانشگاهیان حامی قدرت، عزت و ادبیات بسیج باشند و آنرا حمایت و ترویج نمایند.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه لحظه به لحظه کارنامه ۴۰ ساله بسیج سرشار از افتخار است، گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه تلاش و رشادت های بسیجیان بوده است.
وی با بیان اینکه بسیجیان همیشه پای کار بوده اند، افزود: نظام به پشتوانه بسیج اقتداری در کشور ایجاد کرده است که استکبار جهانی نمی تواند نقشه های خود را عملیاتی کند.
حبیبی با تاکید بر اینکه ما به عنوان معلمان بسیجی در محیط علمی وظایفی داریم که باید به آنها عمل کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر کاهش کارآمدی نظام جزو برنامه های راهبردی دشمنان قرار گرفته است که در این راستا دانشگاهیان باید با تاکید بیشتر بر مطالعات روی موضوعات علمی و پژوهشی، ضمن کاهش مشکلات جامعه، نظام را کارآمدتر نشان دهند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص یهودیان، گفت: یهودیان و مشرکان نمی توانند به مسلمانان ضرر برسانند.
وی اضافه کرد: یهودیان همانطور که در گذشته پیامبران و ائمه را نشانه گرفته بودند، امروز نیز دانشمندان، فرهیختگان و علمای ما را مورد هدف قرار داده اند.
گفتنی است در ادامه از فعالیت های سردار رحیم نوعی اقدم در جبهه های مقاومت قدردانی شد.
انتهای پیام.