پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

در این بیانیه آمده است: بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و در رأس آن، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جنایتکاری است که مزورانه از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در آستانه فرا رسیدن 16 آذر ، روز دانشجو با صدور بیانیه ای ضمن تبریک این روز ماندگار در برگ زرین تاریخ کشور،به عموم دانشجویان اعلام داشت: آمریکا بداند، شعار مرگ بر آمریکا که نماد استقلال طلبی و نفی سلطه  و مبارزه با قدرت های استکباری ملت ایران است، تا ابد و با مشت های گره کرده بر زبان جوانان برومند و دانشجویان انقلابی جاری خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: 16 آذر1332مبدأ مبارزات بر علیه استکبارو استبداد دانشگاهیان و فرهیختگان ، بر اساس مکتب قرآن و اهل بیت بود.16 آذر تبلور اندیشه ی ناب عزت خواهی و استقلال طلبی و عینیت بخشی به آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا در زمره ی دانشجویانی بودند که در جریان اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در 16 آذر 1332، به پا خواسته و سینه ی خود را آماج گلوله های رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار ستیزی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.امروز و پس از گذشت بیش از نیم قرن از آن تاریخ،دانشجویان مومن و انقلابی باید با درایت و هوشیاری کامل و تحت فرمان مقام عظمای ولایت،راه را بر خودنمایی وجولان جریان های تندرو ببندند و با اتحاد و همدلی، ساحت پاک دانشگاه را از هرگونه جریان های مخرب وافراطی پاک نمایند.
 

بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و استکبار جهانی و مجموعه ی نظام فکری استکبار یعنی تفکر لیبرالی است که از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند. آمریکا بداند، شعار مرگ بر آمریکا که نماد استقلال طلبی و نفی سلطه  و مبارزه با قدرت های استکباری ملت ایران است، تا ابد و با مشت های گره کرده بر زبان جوانان برومند و دانشجویان انقلابی جاری خواهد شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (شهید علم الهدی) ، ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به اهالی فرهیخته دانشگاهی ، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

  1. دانشجویان به عنوان قشر پویا و فعال در جامعه باید با ارتقای سطح بصیرت و آگاهی های سیاسی و روحیه جهادی و انقلابی در راستای لبیک بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کرده و از هرگونه پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه ای که دانشجو را از رسالت اصلی خویش بازمی دارد، اجتناب نمایند.
  2. مسوولین وزارت علوم باید توجه داشته باشند که دانشگاه محل تولید علم و ارتقای سطح دانش و معلومات دانشجویان و تحصیل علوم مختلف بوده و محل جولان گروه های سیاسی تندرو و جریان های مخرب نظام نمی باشد.
  3. اعتماد به وعده های پوچ و پوشالی آمریکا و هرگونه سازش در مقابل این دولت استکباری نتیجه ای جز تحقیر و تضعیف استقلال ملت انقلابی ایران را درپی نخواهد داشت.
  4. نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در مدیریت مسائل کلان کشور و هدایت دلسوزانه و هوشمندانه در مواجهه با بحران ها و تهدیدات به عنوان یک اصل مهم باید سرلوحه ی مسوولین کشور قرار گیرد.
  5. بدون شک منشأ بسیاری از مشکلات و التهابات به وجود آمده؛ به ویژه در حوزه ی اقتصاد، داخلی بوده و دولت محترم باید با اتخاذ تدابیر مناسب و هوشمندانه در راستای کاهش فشار بر اقشار محروم و کم درآمد جامعه و مقابله با هرگونه سوء استفاده و فرصت طلبی برخی افراد، اقدامات اساسی انجام دهد.

امضا کنندگان بیانیه:

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

انتهای پیام/ج