پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
مديركل فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اردبیل:

روز دانشجو فرصتي براي بررسي هويت تاريخي دانشجويان است

مديركل فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل با بیان اینکه روز دانشجو فرصتي براي بررسي هويت تاريخي دانشجويان است، گفت:جنبش دانشجویی ایران برخلاف سایر جنبش های دانشجویی در جهان، سه آرمان مهم استقلال طلبی، استکبار ستیزی و عدالت خواهی را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،سعيد حاجي محمدي مديركل فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي اردبیل با بیان اینکه روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان است، گفت: همه ساله با بزرگداشت این روز مهم تاریخی و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو که در سال 1332 به شهادت رسیدند، با آرمانهای شهدا تجدید بیعت كنيم.

 وي افزود: جنبش دانشجویی ایران برخلاف سایر جنبش های دانشجویی سه آرمان مهم استقلال طلبی، استکبار ستیزی و عدالت خواهی را دارد که تحقق این آرمان های مقدس جز با « آگاهی از  راه و آگاهی از دشمن » امکان پذیر نیست؛ در غیر اینصورت همانگونه که تجربه های مکرر تاریخی نشان داده، جنبش از اهداف و آرمان های خویش منحرف و ابزاری برای استکبار جهانی و جریانات سیاسی قدرت طلب مبدل می شود.

حاجي محمدي گفت: لازم است دانشجو سیاسی بوده و از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسی سازنده برخوردار باشد ولی از سیاست بازی و افتادن در دام جنجال های سیاسی  و جناحی بپرهیزد چنانکه یکی از شاخصه های بارز 16 آذر 1332، تشخیص و تحلیل درست و ایفای نقش صحیح جریان دانشجویی در راستای مصالح ملی در آن برهه از زمان بود.

مديركل فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل در پایان سخنان خود تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز دانشجو با سرلوحه قرار دادن آرمان های اسلامی و انقلابی خویش، وظیفه دانش پژوهی، تعمق، نو آوری علمی و تلاش در جهت اعتلای اقتصادی و فرهنگی را هرگز از منظر خویش دور نخواهد ساخت.

وي  افزود: مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان مطالب ارزشمند و ارزنده ای را به عنوان چراغ هدایت دانشجویان فرموده اند که با فصل الخطاب قرار دادن فرمایشات معظم له بسیاری از مشکلات فکری، سیاسی و فرهنگی دانشجویان قابل حل است.

حاجي محمدي در ادامه سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبري در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: در محیط دانشگاه، محیط دانشجویی نقد منصفانه و متقابلا نقدپذیری متواضعانه هر دو لازم است. جوان، آنهم دانشجو، در محیط علمی باید ذهنش و زبانش باز باشد، نقد کند؛ البته منصفانه باشد. نقد را با عیب جویی و با عصبانیت و با بهانه گیری نباید اشتباه کرد، اما نقادی باید کرد. در عین حال نقدپذیر هم باید بود.

وي افزود: توصیه بعدی، مساله خودسازی اعتقادی و علمی و اعتقادی و عملی است. آن نگاه اسلام به انسان را در خطاب فردی همیشه در نظر داشته باشید. خودتان را حفظ کنید. جاده ای که انسان را به خدا و نورانیت می رساند، جاده ترک محرمات و انجام واجبات است.

حاجي محمدي ادامه داد: توصیه بعدی مساله درس خواندن و پرداختن علمی است. حقیقتا درس بخوانید در جستجوی دانش باشید. دانش را فقط خواندن متن و فراگرفتن متون ندانید.

انتهای پیام/ج