پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل خبرداد؛

امکان جذب دانشجو از كشورهاي همسايه در اردبیل

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل از برنامه ريزي براي جذب دانشجو از كشورهاي همسايه خبر داد و گفت: بر اساس سياست هاي امور بين الملل دانشگاه آزاد اسلامي، واحد دانشگاهي اردبيل مي تواند در زمينه جذب دانشجو از كشورهاي همسايه برنامه ريزي و اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی این دانشگاه اردبيل از برنامه ريزي براي جذب دانشجو از كشورهاي همسايه خبر داد و گفت: بر اساس سياست هاي امور بين الملل دانشگاه آزاد اسلامي، واحد دانشگاهي اردبيل مي تواند در زمينه جذب دانشجو از كشورهاي همسايه برنامه ريزي و اقدام كنند.

 

وي افزود: بر اساس سياست هاي كلي دانشگاه آزاد اسلامي، تعدادي از واحدهاي دانشگاهي براي جذب دانشجو از كشورهايي كه به لحاظ فرهنگي و مذهبي قرابت داشته و به لحاظ سياسي روابط خوبي دارند مي توانند همكاري هاي علمي و تبادل دانشجو داشته باشند.

رسولي با بیان اینکه سياست جديد دانشگاه بر اين اصل استوار است كه از صرف آموزشي بودن خارج شده و بر محور كارآفريني، فناوري و پژوهش حركت كند، خاطرنشان کرد:  يكي از كارهاي بسيار خوبي كه در حوزه پژوهش انجام شده، افتتاح برنامه پايش يكپارچه شبكه پژوهش است.

وی افزود: 40 مساله در سطح كشور شناسايي شده كه مساله ها به مسايل ريز شكسته شده و در سامانه اعلام مي شود و اعضاي هيات علمي موضوعات پژوهشي را از بين آن ها انتخاب مي كنند و دانشجويان تحصيلات تكميلي هم موضوعات پايان نامه را از آن استخراج مي كنند.

 رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل در ادامه این نشست اظهار داشت: در سطح استان هم به همت همكاران مسايل و چالش ها را بررسي كرده و در برطرف كردن آنها نقش فعالي ايفا خواهيم كرد كه در اين زمينه برنامه متوازني تدوين كرده ايم.

وي به توسعه تحصیلات تکمیلی نیز اشاره کرد و گفت: در زمينه توسعه تحصيلات تكميلي و تثبيت رشته ها بايد فعال عمل كنيم و خوشبختانه رشته هاي جديدي در دوره هاي كارشناسي ارشد و كارشناسي تصويب شده و از سال آينده در این رشته ها دانشجو جذب مي شود.

رسولي گفت: يكي از كارهاي مهمي كه در حال انجام است و به استان ها اجازه داده شده اين است كه رشته هايي را كه در چند دوره جذب دانشجو صفر بوده جابجا كنيم بدون آنكه جابجايي در خصوص هيات علمي صورت پذيرد.

رسولی نقش اعضاي هيات علمي را در دانشگاه كليدي و محوري خواند و افزود: ما بايد اول فضا و ساختار لازم را ايجاد كنيم تا بتوانيم از توانمندي هاي گنجينه علمي دانشگاه نهايت استفاده را ببريم زيرا كه بيشتر قابليت ها و ظرفيت هاي آن ها نمود پيدا نكرده است.

وی افزود: سه مركز تحقيقاتي انرژي، آب و فرهنگ و تمدن ايران اسلامي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل زمينه هاي خوبي هستند كه همكاران علمي در آن فعاليت كنند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل راه اندازي مراكز تخصصي از جمله آموزشگاه آزاد زبان انگليسي، كلينيك روانشناسي و مركز سنجش سلامت را از كارهاي مهم واحد اردبيل براي خلق ارزش عنوان كرد.

 

انتهای پیام/ج