پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
بیانیه دفتر نهاد رهبری دانشگاه های استان به مناسبت روز دانشجو؛

تنها راه پیشرفت، خوداتکایی و باور به خود است

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به مناسبت روز دانشجو با صدور بیانیه ای ضمن تبریک این روز بزرگ به دانشجویانپیشرفت های کشور در 40 سال گذشته را متذکر شد و اعلام داشت: تنها راه پیشرفت کشور، خوداتکایی و باور به خود است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو با صدور بیانیه ای ضمن گرامی داشت این روز بزرگ و سرنوشت ساز به عموم دانشجویان اعلام داشت: 16 آذر نمايانگر روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجويان ايران در پرتو اسلام عزيز است.

در این بیانیه آمده است: 16آذر سال 1332 نمايانگر روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجويان ايران در پرتو اسلام عزيز است. شايد آن روز كه سنگ فرش‌هاي دانشكده فني دانشگاه تهران به خون سه شهيد دانشجو رنگين شد، سردمداران استكبار جهاني و در رأس آن آمريكاي جنايتكار، گمان نمي‌كردند كه اين روز، نقطه آغازين جنبشي خواهد بود كه از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدي‌ها، باكري‌ها، حججی ها و ... به پا خواهند خواست.

اكنون دانشگاه و جنبش دانشجويي مسلمان در حالي شست و پنجمين سال پس از شهادت آن سه دانشجو توسط مزدوران آمريكا را پشت سر مي‌گذارد كه كوله‌باري از تجربيات تلخ و شيرين را با خود به همراه دارد؛ يك روز 15 خرداد 1342 و همراهي با نهضت مردم، يك روز جانفشاني و بيدارگري در راه انقلاب اسلامي،‌ زماني تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13 آبان 57 و زماني ديگر مجاهدت خالصانه در دفاع مقدس از اسلام و ميهن.

امروز، جنبش دانشجويي مسلمان با بهره‌گيري مستمر از آموزه‌هاي اسلام ناب محمدي (ص) كه در عصر حاضر توسط حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) تبيين و بازگو شده است،‌ قله‌هاي رفيع علم و فناوري را توام با ارزش‌هاي اخلاقي و ديني فتح كرده و در عمل به بدخواهان و مستکبران جهان، که هدفی جز مقابله با ملت عزیز ایران و جلوگیری از پیشرفت نداشته اند، ثابت کرده است که تنها راه پیشرفت خوداتکایی و باور به خود می باشد.

اساتيد و دانشجويان پاك سرشت ايران اسلامي، با درك صحيح از موقعيت و نعمت بي‌نظيري كه در دست ايشان به امانت قرار گرفته و با تمسك به روح آرمانگرايي، حقيقت‌جويي و بيدارگري كه در نهاد دانشگاهيان قرار دارد؛ تمام تلاش خود را در راه جهاد علمي و عملي جهت سرافرازي روز افزون نظام مقدس جمهوري اسلامي بكار بسته و به حول و قوه الهي و با مدد از ارواح طيبه شهداء، سنگرهاي رشد و ترقي را يك به يك فتح خواهند نمود.

نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههای استان اردبیل ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي دانشجو خصوصاً سه شهيد 16 آذر 1332، تصريح می کند؛ حركت رو به جلو جوانان و دانشگاهيان در توليد علم و دانش در كشور عزيزمان، به الگويي بي‌بديل و عنصري الهام‌بخش براي همه ملت‌هاي جهان به خصوص مسلمانان دنيا تبديل شده و از اين منظر بايستي اذعان داشت كه موج بيدارگري و عزت‌خواهي جنبش دانشجويي مسلمان،‌ مرزهاي جغرافيايي ايران را در نورديده و عرصه‌اي جديد از چالش بين آزادي‌خواهان جهان و مستكبران عالم را رقم زده است. عرصه‌اي كه به فضل پروردگار، در نهايت به برقراري همه جانبه عدالت و پيروزي صالحان خواهد انجاميد.

به رغم تلاش سابقه‌دار بدخواهان براي القاي نااميدي و برقراری تحریم های بی سابقه علیه مردم ایران،‌ روح نشاط و خودباوري همچون خوني تازه در رگهاي دانشگاهيان و ملت شريف ايران جريان داشته و موفقيت‌هاي پي‌درپي مردم ايران در عرصه‌هاي گوناگون علم و فناوري، خود سندي محكم و موثق بر اين مدعي است.

با توجه به کینه توزی و دشمنی علنی استکبار جهانی، علیه استقلال طلبی جمهوری اسلامی ایران، پيوند ناگسستني بین اساتيد، دانشجويان و دانشگاهيان با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، روز به روز مستحكم‌تر شده و به عنوان عضوي جداناپذير از پيكره ملت شريف ايران، همچون گذشته مهم‌ترين وظيفه و رسالت خود را در دفاع از كيان انقلاب و تلاش براي كارآمدي نظام مقدس جمهوري اسلامي مي‌دانند و در اين رهگذر، پيروي از منويات رهبر فرزانه انقلاب و كوشش براي تحقق مطالبات ايشان را سرلوحه تمام برنامه‌هاي خود براي تحقق عزت و اقتدار ايران اسلامي قرار خواهند داد.

انتهای پیام/ج