پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
یادداشت دانشجویی

خرید کالای ایرایی مستلزم فرهنگ سازی در جامعه

عده ای از مسئولین وکارشناسان ، هنوز هم به اقتصاد مقاومتی باور ندارند و برخی از افراد دانه درشت نظام از جنگ اقتصادی ترس دارند، نا امید هستند و به دشمنان وغرب چشم دوخته اند

به گزارش ابصارخبر، رضا ندائی فعال اجتماعی استان در یادداشت خود به مسائل اقتصادی کشور پرداخت و نوشت: خرید کالای ایرانی باید فرهنگ سازی و نهادینه شود. مردم ولایتمدار ودلسوز به نظام باید دراین زمینه قدم هایی را بردارند به خانواده ودیگران درجامعه توصیه نمایند.

حداقل انتظار این است که کالای ایرانی وداخلی بخرند و از تولیدات داخلی حمایت نمایند. هریک از مردم به تنهایی می تواند نقش بسزایی داشته باشد. انتظارمی رود آنهایی که به نظام و مملکت خود تعصب دارند درمیدان عمل نشان دهند یا علی بگویند و برای بهبود اقتصادی و آبادانی وسرنوشت آینده کشور و برای سربلندی ایرانی اسلامی تلاش نمایند. انتظاردیگر این است که با توجه به جنگ اقتصادی ، اقدامات مهمی در راستای کاهش وابستگی به نظام اقتصادی جهان بویژه غرب درایران صورت گیرد.

ما دانشجویان همواره درتلاش هستیم تا ازطریق قرارگاه شهید مصطفی احمدی روشن ، مواضع سیاسی و اقتصادی کشور را درجامعه از منظر مقام معظم رهبری ، روشنگری وتببین نماییم. و برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، گفتمان سازی نماییم.

اعتقاد و باور ما براین است که هریک ازمردم ایران باید احساس مسئولیت کند ، همه باید درعرصه اقتصادی درجامعه، دست به دست هم بدهند ونقش آفرینی نمایند. دانشجویان دراین خصوص پا به عرصه روشنگری وبصیرت افزایی نموده وطبق فرامین مقام معظم رهبری ، موضوع  علمی و اقتصادی را  آتش به اختیار درجامعه ازمسئولین، مطالبه گری می نماید.

این مطالبه گری فارغ ازهرگونه جهت گیری سیاسی درجهت تحقق اقتصاد مقاومتی وحمایت ازکالای ایرانی می باشد. ما دانشجویان به دست اندرکاران ودولتیان تاکید داریم که با برنامه ریزی بومی و استفاده ازتوان داخلی به اقتصاد غیرنفتی تکیه نمایند. وبرای رفع مشکلات اقتصادی به جوانان ونخبگان علمی توجه نموده وازآنان درعرصه علمی واقتصادی استفاده نمایند.

عده ای از مسئولین وکارشناسان ، هنوز هم به  اقتصاد مقاومتی باور ندارند و برخی از افراد دانه درشت نظام از جنگ اقتصادی ترس دارند، نا امید هستند و به دشمنان وغرب چشم دوخته اند بدانندکه سخت دراشتباهند ودشمنان اسلام وانقلاب را نشناخته اند.

همانطوری که دشمنان ایران از قدرت وتوانمندی جوانان ایرانی شناخت ندارند. به این باور رسیده ایم که ریشه آسیب پذیری ما درجنگ اقتصادی ، درونی است وتنها راه حل آن تکیه به توان داخلی است. کشوری که استعداد ساخت تجهیزات پیشرفته نظامی وهسته ای دارد، به راحتی می تواند مشکلات اقتصادی راحل کند.

تنها نیاز به اراده وتمرکز برظرفیت های داخلی است. متاسفانه برخی ازمسئولین ، این اراده وتمرکز را ندارند. ویا اینکه توانایی آن را ندارند. به هرحال دشمن با ما درحال جنگ تمام عیاراقتصادی وسیاسی است باید درمقابل آنها آرایش جنگی متناسب با جنگ شکل داد وراه کارهای لازم را پیدا کرد. به امید رهایی از وضعیت نا به سامان اقتصادی وبهبود آن درجامعه ودرعرصه جهانی هستیم.

انتهای پیام/ج