پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

یادواره عملیات کربلای 4 و 5 در اردبیل برگزار شد

یادواره 267 شهید عملیات های کربلای 4 و 5 با محوریت سردار شهید داور یسری در مهدیه اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شامگاه سه شنبه یادواره شهدای عملیات های کربلای 4 و 5 با حضور سردار محمد جعفر اسدی مسئول بازرسی قرارگاه خاتم الانبیای سپاه و اقشار مختلف مردم در مهدیه اردبیل برگزار شد.

سردار جلیل بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 267 شهید عملیات های کربلای 4 و 5 گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهدا نیست.

وی در ادامه سخنان خود به جمعی از شهدای شاخص این عملیات ها از استان اردبیل اشاره کرد و گفت: شهیدان داور یسری،  محمدزاده ،حسین حیدری و برادران نوعی اقدم از جمله شهدای شاخص اردبیل در عملیات های کربلای 4 و 5 هستند.

باباراده به اهداف برگزاری یادواره های شهدا اشاره کرد و با بیان اینکه این یادواره ها اهداف سیاسی را دنبال نمی کنند خاطر نشان کرد: تجدید میثاق با آرمان های شهدا و یادآوری ایثار و فداکاری این عزیزان کمترین کاری است که می توانیم در پاسداشت و نکوداشت شهدای گرانقدر انجام دهیم چراکه آسایش و امنیت کنونی کشور مدیون خون شهدا است.

وی با بیان اینکه اگر لحظه ای در امر فرهنگ سازی ارزش های دفاع مقدس غفلت کنیم این علم بزرگ دست نا اهلان و بدخواهان نظام می افتند بنابراین برگزاری یادواره ها خود بهترین عامل برای جلوگیری از تحریف دشمنان در خصوص حماسه آفرینی های جوانان کشور در 8 سال دفاع مقدس است.

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت گرامیداشت سالروز جماسه کربلای 4 و 5 پرداخت و گفت: شب های عملیات کربلای 5 لیله القدر انقلاب اسلامی است بطوریکه هرکس این واقعه مهم را فراموش کند در واقع از لشکر انقلاب حذف شده است.

وی افزود: سپاه اسلام در عملیات کربلای 5 با تمرین درس های عاشورا، مثل رزمندگان صدر اسلام جانفشانی کردند.

بابازاده در پایان سخنان خود به شهدای استان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما به یاد شهدا هر چه در توان داریم انجام می دهیم چراکه لحظه ای غفلت از ارزش های دفاع مقدس و رزمندگان اسلام صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

 پخش نماهنگ عملیات کربلای 4 و 5، شعرخوانی استاد کلامی زنجانی و مداحی سرباز از مادحین اردبیل از جمله برنامه های این یادواره باشکوه در اردبیل بود.

انتهای پیام/ج