پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی انجام گرفت؛

افتتاح 250 پروژه عمرانی اردبیل و دانشگاهی در محقق

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم افتتاحیه 250 پروژه عمرانی شهرستان اردبیل به همراه شروع عملیات اجرایی فاز سوم دانشکده فنی و مهندسی و خوابگاه دانشجویی دانشگاه محقق با حضور استاندار اردبیل در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز  مراسم افتتاحیه 250 پروژه عمرانی شهرستان اردبیل به همراه شروع عملیات اجرایی فاز سوم دانشکده فنی و مهندسی و خوابگاه دانشجویی دانشگاه محقق با حضور حجت الاسلام مهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور و بهنام جو استاندار اردبیل در این دانشگاه برگزار شد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی امروز معجزه گونه است

حجت الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در این مراسم گفت: دانشگاه محقق اردبیلی  نقش ماندگار اردبیل در احیای مکتب اهل بیت و سیره شیعی بسیار مهم است.
وی افزود: یکی از بزرگترین آثار انقلاب اسلامی نوع نگاه راهبردی است که در عرصه علم و دانش به برکت امام خمینی و اندیشه های نابی که مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی ایجاد کردند رقم خورد.
صالحی تصریح کرد: دانشگاه ها باید به جنبه تعلیم و تربیت توجه ویژه داشته باشند.
معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی، گفت: برای مثال در حوزه زنان، ما قبل از انقلاب ناشر زن نداشتیم ولی امروز بیش از ۷۰۰ ناشر زن سابقه نشر کتاب دارند، در حوزه موسیقی قبل از انقلاب جشنواره ثبت شده موسیقی نداشتیم ولی امروز ۱۱ جشنواره رسمی در این حوزه به صورت سالانه در کشور برگزار می شود.
 وی با بیان اینکه انقلاب قله ای ترسیم کرده است که تا آن قله فرسنگ ها فاصله داریم، ولی دستاوردهای انقلاب امروز معجزه گونه است، اظهارامیدواری کرد: در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی با رشد سریع تر و برنامه ریزی های جامع تر بتوانیم خلاهای موجود را برطرف کنیم و قدرت فزاینده رو به رشد جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل را به الگویی برای ملت ها و دولت ها تبدیل کنیم.

دانشگاه محقق اردبیلی به برکت انقلاب اسلامی به آبروی علمی منطقه تبدیل شده است

 عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه ما در چهلمین سال تاسیس دانشگاه محقق اردبیلی قرار گرفته ایم، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با پذیرش ۳۰ نفر دانشجو فعالیت علمی خود را آغاز کرده است. 
وی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاوردهای بسیار بزرگ انقلاب اسلامی در استان اردبیل تاسیس دانشگاه محقق اردبیلی است که به یک درخت تنومند و آبروی علمی منطقه تبدیل شده است.

حبیبی ادامه داد: امروز تعداد دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است و پرسنل دانشگاه نیز از کمتر از ۱۰ نفر در بدو تاسیس به حدود یک هزار نفر در سالجاری رسیده است که ۳۸۵ نفر از آنان اساتید معزز هستند که در کنار کارشناسان و کارمندان پرتلاش دانشگاه بیش از پیش در ارتقای رتبه دانشگاه در نظام های ملی و بین المللی قدم بر می دارند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه خوشبختانه امسال کارهای خوبی با حمایت های استاندار اردبیل و نمایندگان مجلس در دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است، گفت: امسال در کنار اجرای طرح های عمرانی متعدد در دانشگاه، ۱۰۰ میلیارد ریال نیز تجهیز، نوسازی و بازسازی خوابگاه ها، آمفی تئاترها و مجموعه های دیگر دانشگاه اختصاص یافته است تا دانشگاه بتواند زیرساخت های خود را بیش از پیش گسترش دهد.

وی تصریح کرد: در کنار پروژه های متعدد که در حال اجرا است، پروژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی دانشکده فنی و مهندسی، شروع پروژه های جدید فاز سوم دانشکده فنی و مهندسی و خوابگاه دانشجویی نیز از امروز به صورت رسمی عملیاتی می شود که تابستان امسال مطالعات آنها توسط همکاران دانشکده فنی و مهندسی انجام شده است.

انتهای پیام/ج