پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
با حضور معاون رئیس جمهور انجام گرفت؛

مراسم افتتاحیه بیمارستان امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اردبیل + تصاویر

بیمارستان 108 تختخوابی امام رضا(ع) دانشگاه ازاد اسلامی استان اردبیل با حضور معاون رئیس جمهور به طور رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز مراسم افتتاحیه بیمارستان امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اردبیل با حضور مقامات استانی  و با سخنرانی جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئيس سازمان امور اداري و استخدامي كشور برگزار شد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاورد‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف داشته است برای مثال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی آب آشامیدنی برای ۹۹ درصد از مردم شهری و ۹۰ درصد مردم مناطق روستایی در دسترس است و یا به لحاظ آموزش دانشگاهی اکنون کشور ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان است.

انصاری تشریح کرد: علاوه بر آن در صنعت و بهره‌برداری از معادن و ذخایر و توسعه کشاورزی و ارتباطات پیشرفت‌های بسیار زیادی پس از انقلاب به دست آمده است اما مهمتر از همه این موارد جهت‌گیری انقلاب اسلامی در رسیدگی بیشتر به مناطق محروم و فراهم نمودن امکانات بهتر برای افراد محروم و نیازمند بوده است که این موضوع اصلی‌ترین تفاوت بین زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی در ایران را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: در همين راستا برای مثال امر راهسازی برای افراد کم‌بضاعت و محروم جامعه پس از انقلاب اسلامی افزایش چشمگیری داشته است و یا در کنار آن بالای ۸۵ درصد از مردم ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از نعمت گاز برخوردار هستند بطوریکه میزان لوله‌گذاری در کشور به ۸ برابر طول کره زمین می‌رسد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و در هیچ یک از کشورهای جهان چنین اقدامی انجام نشده زیرا جهت‌گیری انقلاب اسلامی رسیدگی به افراد کم‌بضاعت و محروم جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: این انقلاب، انقلاب محرومین بوده و آرمان‌های رفع محرومیت داشته و بر اساس آن جهت‌گیری اصلی برنامه‌های توسعه‌ای به سمت حمایت از محرومین سوق داده شده و آنچه که اتفاق افتاده شکل‌گیری یک طبقه متوسط بزرگ در کشور بوده است.

انصاری بیان کرد: اکنون ایران یکی از کشورهایی است که یک طبقه متوسط بزرگ در آن حضور دارد بطوریکه بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند در واقع ما به جهت‌گیری انقلاب اسلامی در طول چهل سال افتخار می‌کنیم.

وی گفت: امروزه تمامی ۸۲ میلیون نفر مردم ایران از نعمات الهی و امکانات رفاهی بهره‌مند هستند که این موضوع نشان از جهت‌گیری درست انقلاب اسلامی ایران داشته و در عین حال این موضوع که هزینه‌بر هم بوده ولی رضایتمندی مردم را با خود به همراه داشته است.

انصاري اذعان كرد: در حال حاضر کشور با مشکلات متعددی از قبیل اعمال فشارها و تحریم‌ها از سوی دشمنان انقلاب و مردم و ایجاد مشکلات اقتصادی مواجه هست که با چهل سالگی انقلاب همزمان شده است ولی مردم همچنان پای انقلاب ایستاده و آرمان‌های آن را فریاد می‌زنند که این نتیجه رویکردی مثبت و درست بوده که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار خصوصی‌سازی در حوزه آموزش است

عليرضا منادی معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: یکی از بزرگترین شخصیت‌های ایران اسلامی که در تأسیس دانشگاه آزا اسلامی نیز نقش مهمی داشته است مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی بود که این موضوع نشان نقش مهم و اهمیت والای استان اردبیل در حوزه‌های مختلف بوده است.

منادی با اشاره به افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) در اردبیل ادامه داد: بیمارستان 108 تختخوابی امام رضا (ع) اردبیل که به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به بهره‌برداری رسید حاصل تعامل بین بخش دولتی و غیردولتی است.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که امروزه مساحت این دانشگاه در کل کشور به ۲۰ میلیون مترمربع می‌رسد و اين مساحت از مساحت 5 كشور كوچك دنيا بيشتر است.

منادي ادامه داد:  یکی از افتخارات این دانشگاه وجود ۶ میلیون نفر دانش‌آموخته از دانشگاه آزاد اسلامی است و این نشان از نقش مهم دانشگاه آزاد در توسعه علمی کشور بوده است بطوریکه به صورت میانگین ۳۰ درصد مردم کشور دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: کشور ایران هم‌اکنون در تولید علم رتبه ۱۶ جهانی را داراست که نمی‌توان از نقش مهم دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای این رتبه چشم‌پوشی کرد بطوریکه اگر تولیدات علمی این دانشگاه نبود بطور مسلم رتبه کشور پایین‌تر از رتبه کنونی می‌شد.

منادی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در رشد و توسعه در حوزه سلامت و بهداشت کشور گفت: رشد و توسعه در حوزه سلامت و بهداشت کشور پس از انقلاب اسلامی ایران پيشرفت افزونی گرفته بطوریکه رشد در حوزه بهداشت ۱۰۰ برابر بوده است.

 وي ادامه داد:  در بحث رشد علمی نیز هم‌اکنون در رتبه اول دنیا قرار داریم و در طول چهل سال گذشته کشور ایران در اوج عزت و شرف قرار دارد بطوریکه در برابر استکبار جهانی و همچنین قدرت‌های جهانی ایستادگی می‌کند و این موضوع حاصل تلاش و زحمات دانشمندان این کشور است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه و رشد در حوزه هسته ای نیز گام‌های مثبتی برداشته است بطوریکه ۴۲ درصد از دانشمندان اتمی کشور از دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

بيمارستان امام رضا (ع) اردبيل عصر امروز با حضور دکتر انصاری؛ معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان امور اداري و استخدامي كشور و دکتر علیرضا منادی؛ معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامي و مسئولان استاني بطور رسمي افتتاح و آغاز بكار كرد.

بیمارستان 108 تختخوابی بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه آزاد، برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی در استان اردبیل 

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: امروز در استان اردبیل شاهد افتتاح بیمارستان 108 تختخوابی بیمارستان امام رضا (ع) بودیم که این پروژه با عرصه ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع و مساحت ابنیه ۱۱ هزار ۸۵۰ متر مربع با ارزش ۲۵۷ میلیارد تومان افتتاح شد.

دكتر اسحاق رسولی با بیان اینكه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است که یکی از یادگاری‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده و امروزه نیز با توجه به رشد و توسعه علمی خود به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی عامل اساسی و اصلی برای ایجاد تحول در آموزش عالی کشور است که رویکردهای جدیدی در توسعه پژوهش، فناوری و کارآفرینی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران در دهه فجر سال ۱۳۶۳ به عنوان اولین دانشگاه اردبیل شروع بکار کرده است که امروز ۶ واحد دانشگاهی در سطح استان اردبیل به فعالیت می پردازند.

دکتر رسولی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان اردبیل دارای ۱۵ هزار نفر دانشجو، فعالیت ۵۴۶ کارمند در واحدهای دانشگاهی و ۴۴۶هیأت علمی است که تا به امروز نیز ۱۲۰ هزار دانش آموخته از دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل فارغ التحصیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: حضور ۴۴۶ هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل موجب ماندگاری سرمایه‌‌های علمی در استان اردبیل شده است که در صورت عدم فعالیت دانشگاه آزاد بطور مسلم این سرمایه‌های علمی نیز در استان حر نداشتند و نمی توانستیم از این ذخایر علمی بهره ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش نقش مثبت خود را ایفا کرده است ولی باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حر کت کنیم.

 وی ادامه داد: در همین راستا در استان اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید خود مأموریت‌های منطقه‌ای ویژه‌ای را برای توسعه‌ی همه جانبه‌ی استان اردبیل تعریف کرده است.

 

انتهای پیام/ج