پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵

یادواره شهدای فصل بهار اردبیل + تصاویر

مراسم گرامیداشت 15 خرداد به همراه یادواره شهدای فصل بهار اردبیل با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مهدیه این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز مراسم گرامیداشت 15 خرداد به همراه  یادواره شهدای فصل بهار اردبیل با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت الاسلام ولی نظرپور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مهدیه اردبیل برگزار شد.

استقامت، پایداری و مقاومت، تنها راه تداوم راه شهدا

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند،گفت: حضور در محضر خانواده های شهدا هر لحظه اش عبادت است چراکه شهدا برای حفاظت از دین خدا مجاهدت کردند.

وی در ادامه سخنان خود به آیات و روایات برجای مانده از ائمه معصومین اشاره کرد وگفت: طبق این روایات هرکس رضایت خانواده شهدا را بدست آورد در واقع رضایت خداند معال را جلب کرده است.

نظرپور با بیان اینکه امنیت امروز کشور مرهون و مدیون شدا است، گفت: امروز همه کارهای خیری که در کشو انجام می شوداز فعالیت های فرهنگی گرفته تا اقتصادی حتی خودکفایی ها مدیون خون شهدا است و اولین ثواب اعمال نیز به امام و شهدا می رسد.

وی در ادامه سخنان خود به تبین قیام 15 خرداد پرداخت وگفت:شهدای 15 خرداد برای اسلام قیام کردند به همین خاطر در تاریخ ایران ماندگار هستند.

نظر پور به تشریح ارکان قیام 15 خرداد پرداخت و گفت: قیام 15 خرداد در عصر عاشورا اتفاق افتاد و از لحاظ اینکه در مسجد فیضیه به وقوع پیوست و رهبر آن نیز از  فرزندان رسول خدا بود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به خطبه های امام علی(ع) 3 برهه تاریخی پیش از اسلام و بعد از اسلام را یادآور شد و گفت: حضرت ابراهیم(ع) با قیام خود و شکست بت ها، برای ملت و پیروان خود اقتدار و آبرو آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، سرمایه های معنوی را بهترین تکیه گاه برا انسان ها برشمرد وگفت: برخی فرزندان پیامبران با قدم نگذاشتن در راه انبیاء مرتکب دو اشتباه و گناه بزرگ شدند که علاوه بر تباهی خود عزت و اقدار قم خود را نیز به خطر انداختند.

ترک دین و پراکندگی دو اشتباه سرنوشت انسان

وی افزود: ترک دین و پراکندگی دو اشتباه و گناهی است که سرنوشت انسان و قومی را به تباهی می کشاند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قیام حضرت رسول اکرم(ص) را یادآور شد وگفت: پیامبر اکرم با قیام خود عزت را به جامعه آن دوران برگرداند.

نظرپور در ادمه سخنان خود به وقایع تاریخی پیش از انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: میرزای شیرازی با فتوای تاریخی خود، استعمال تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان عنوان کرد و با اینکار خود موجب عزت مسلمانان شد.

وی با بیان اینکه جامعه ایران در سال 1320 به ذلت افتاد گفت: رضاخان ملعون در آن دوران با پشتیبانی استکبار به قدرت رسید  و عرصه را بر مسلمانان تنگ کرد و چون ملت حرکت نکرد، غضب الهی شامل حال آنها شد.

این مبلغ اسلامی دوران انقلاب اسلامی را یاداور شد وگفت: امام خمینی(ره) برای کسب رضایت خداوند متعال و احیای دین اسلام در جهان قیام کرد و مسلمانان نیز اطرفش گردهم آمدند و باعث عزت و اقتدار کشور در جهان شدند.

وی با بیان اینکه راه عزت ما، امروز در تبعیت از امام و شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی می گذرد، گفت:  همه وظیفه دارند تا از این ارمغان بزرگ حراست کنند.

نظرپور با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانت امام و شهدا برای ما است، گفت: کم کاری در میادین اسلام و انقلاب، خیانت به شهدا است چراکه این جوانان با اهدای خون خود، انقلاب اسلامی را تا به این مرحله رساندند.

وی تصریح کرد: استقامت، پایداری و مقاومت در برابر تهاجمات دشمنان تنها راه تداوم راه شهدا است.

انتهای پیام/ج