پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد

آغاز رقابت ۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب اردبیلی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها+ تصاویر

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اردبیل خبرداد و گفت: در مجموع ۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب در ۱۳۲ رشته، جهت ورود به تحصیلات تکمیلی به رقابت می پردازند.

ترحم مصری نماینده تام الاختیار آزمون در دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، از شرکت ۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب ورود به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها خبرداد و گفت: آزمون کارشناسی ارشد سالجاری همزمان با سراسر کشور در ۱۳۲ رشته و دو نوبت صبح و عصر روز پنجشنبه و نوبت صبح روز جمعه  ۲۳ و ۲۴  خردادماه در اردبیل برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود به نسبت حضور آقایان و خانم ها در آزمون سالجاری اشاره کرد و گفت: به طور متوسط میزان حضور آقایان و خانم ها در این آزمون حدود ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به مدت زمان این آزمون تصریح کرد: مدت زمان آزمون در رشته های مختلف متفاوت است طوری که زمان آزمون از ۹۰ دقیقه تا ۲۴۰ دقیقه متفاوت است.

مصری گفت: علاوه بر نحوه پذیرش با آزمون، دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۳۰ درصد ظرفیت خود را برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان به صورت بدون کنکور اختصاص داده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود به عوامل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه محقق اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشارکت۸۰۰ نفر از همکاران دانشگاه در برگزاری این آزمون ، استانداری، فرمانداری، اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری، شرکت های توزیع نیروی برق، گاز و آب نیز در برگزاری این آزمون حضور موثری دارند.

انتهای پیام/ج