پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
استاندار اردبیل خبرداد

تدارک پکیج های سرمایه گذاری گردشگری سلامت در اردبیل برای اعضای اکو

استاندار اردبیل با بیان اینکه پکیج های سرمایه گذاری ویژه گردشگری سلامت در اردبیل برای اعضای اکو پیش بینی شده است، گفت: همزمان با اجلاس اکو کار احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید گیاهان دارویی کشور در اردبیل نیز آغاز می شود.

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس اکو که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به امکانات و ظرفیت های استان اردبیل برای اجرای همایش های بین المللی و جهانی اشاره کرد و گفت: در دومین اجلاس اکو دستاوردهای حوزه سلامت در گردشگری ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت، اقدامات لازم را به عمل آورده ایم،خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد این دستاوردها و تجربیات را به سایر کشورهای عضو اکو نیز انتقال دهیم.

بهنام جو توانمندی های استان اردبیل در برگزاری همایش های بین المللی را یادآور شد و گفت: پیش رو بودن استان در حوزه پزشکی آب درمانی، باعث شده تا اردبیل آمادگی لازم برای جذب بیماران و گردشگران در حوزه گردشگری سلامت را داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به امکانات استان اردبیل از جمله زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: هتل بیمارستان های قائم و آرتا در کنار بیمارستان های دولتی و بخش خصوصی آماده پذیرایی از گردشگران سلامت از سراسر جهان به خصوص میهمانان عضو کشورهای اکو هستند.

بهنام جو به تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری اردبیل با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه استانبول ترکیه اشاره کرد و گفت:  طبق این توافق نامه تیم پزشکی اردبیل برای گذراندن دوره تخصصی پزشکی آب درمانی به ترکیه اعزام خواهد شد که امیدواریم با استقرار این پزشکان در مراکز آب درمانی سرعین، خدمات قابل توجهی به گردشگران سلامت ارائه شود.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت سومین عرصه سرمایه گذاری در گردشگری است، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد رونق این صنعت در استانمان باشیم.

بهنام جو به گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه تولید گیاهان دارویی کشور با حضور نمایندگان کشورهای عضو اجلاس اکو در اردبیل آغاز می شود.

وی به زیرساخت های حوزه گردشگری سلامت در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون سرمایه گذاران برای احداث 2بیمارستان بخش خصوصی، دهکده سلامت، 2 مجتمع آب درمانی و پزشکی  در استان اردبیل آعلام امادگی کرده اند.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت فعالیت درحوزه گردشگری سلامت در اسات اردبیل اعلام داشت: پکیج های سرمایه گذاری ویژه ای برای سرمایه گذاران آماده شده و در کنار این پکیج،مجموعه استانداری اردبیل تسهیلات ویژه ای نیز برای سرمایه گذاران در استان اردبیل پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/ج