پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵

نشست مطالبه گری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان با فرماندار نیر +تصاویر

فرماندار شهرستان نیر ضمن استقبال از نشست های مطالبه گری دانشجویان، به تشریح مشکلات موجود در این شهرستان پرداخت و گفت: طرح های مطالعاتی برای شکوفایی اقتصادی نیر، آغاز شده و با ایجاد بستر های لازم، بزودی زمینه اشتغال ۱۰۰۰ نفر در ۸ واحد تولیدی شهرستان فراهم می شود.

به گزارش ابصارخبر، صبح امروز نشست مطالبه گری و پرسش و پاسخ دانشجومعلمان پردیس ازادگان دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیر با ابراهیم امامی فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

اغاز طرح های مطالعاتی برای شکوفایی اقتصادی شهرستان نیر

ابراهیم امامی فرماندار  شهرستان نیر ضمن ارزشمند دانستن مطالبه گری دانشجومعلمان، بر لزوم استمرار نشست های پرسش و پاسخ دانشجویی تاکید کرد و گفت:  بخش اعظم از  گردشگران استان اردبیل از محدوده شهرستان نیر عبور می کنند به طوری که در ده ماهه گذشته۳ و نیم میلیون تردد از این شهرستان ثبت شده است اما متاسفانه سازو کار های لازم برای جذب و نگهداری گردشگران را در این شهرستان نداریم و در همین راستا برخی طرح ها را شروع کردیم.
 
وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های بی نظیر منطقه بولاغلار نیر اشاره کرد و گفت: علی رغم ظرفیت های این منطقه، متاسفانه  تاکنون هیچ برنامه خاصی برای رونق این منطقه نبوده است اما اخیرا طرح مطالعاتی شروع شده و تا دوهفته آینده به پایان خواهد رسید تا با برنامه ریزی لازم، در راستای رونق گردشگری و سرمایه گذاری در ۸ منطقه هدف گردشگری شهرستان انجام شود.
 
زمینه سازی  اشتغال ۱۰۰۰ نفری در ۸ واحد تولیدی شهرستان نیر 
فرماندار شهرستان نیر از ایجاد اشتغال ۱۰۰۰ نفری در ۸ واحد تولیدی آب معدنی در شهرستان نیر درآینده نزدیک خبر داد و گفت: احداث کمربندی شهر نیر ، تکمیل سد سرخاب ، سازماندهی پل قرمز  نیر جزو برنامه های اولویت دار است و تا پایان سالجاری پروژه فاضلاب شهری نیر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار نیر از اضافه شدن محور نیر به سراب در ردیف بودجه ملی خبرداد و افزود: پروژه چهارباند شدن محور نیر به سراب در ردیف بودجه ملی قرار گرفت که بزودی اجرایی خواهد شد.

امامی به اجرای پروژه بزرگ آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب هم اشاره کرد و گفت: پروژه آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب با اعتبار 29 میلیارد تومان توسط 6 پیمانکار آغاز شده که 3 هزارو600 هکتار از اراضی پایاب این سد تحت پوشش آبیاری مکانیزه قرار خواهد گرفت

وی دانشگاه فرهنگیان را بهترین نقطه تحول در جامعه دانست و گفت: مطالبات بحق دانشجومعلمان در حوزه دانشگاه به طور جدی  مورد بررسی قرار میگیرد و طی بازدید میدانی تلاش می کنیم از ظرفیت های شهرستانی و استانی برای حل مشکلات موجود استفاده کنیم. 

 
مطالبه گری و پیگیری مشکلات مردم از رسالت های بسیج دانشجویی است
مهدی اصلانی زاویه مسئول بسیج دانشجویی پردیس آزادگان نیر دانشگاه فرهنگیان در ابتدای این نشست مطالبه گری به ماموریت های بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: دو ماموریت اساسی بسیج دانشجویی کادرسازی برای انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در چالش های شهرستانی و استانی است که در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با برگزاری  این نشست پرسش و پاسخ به دنبال  کمک به حل و فصل مطالبات مردم شهرستان و مطالبات بحق دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است.
 
غفلت مسئولان استان از ظرفیت های شهرستان نیر 
وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های مختلف شهرستان نیر به خصوص در بخش های مختلف گردشگری، آب های درمانی و معدنی اشاره کرد و گفت: مسئولان استانی از ظرفیت های موجود غفلت کرده اند و همچنان اکثر جوانان منطقه با وجود چنین ظرفیت های این چنینی در استان های دیگر کار می کنند.
 
میلاد هدایت عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیر خواستار حل و فصل و توجه ویژه مسولان شهرستانی و استانی به  آب های درمانی،  جذب و حمایت از سرمایه گذران در شهرک تخصصی آب و اشتغال زدایی به جوانان با احداث کارخانه های آب معدنی در شهرک تخصصی آب شد و گفت: پروژه فاضلاب شهری که سالیان سال به عنوان مطالبه مردم شهرستان در حال پیگیری این باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.
 
 هدایت در ادامه سخنان خود وعده های مسئولان نیر برای سازماندهی پل قرمز را متذکر شد و گفت: تدوین طرح جامع گردشگری منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر ، توجه ویژه به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، معرفی ظرفیت های مختلف گردشگری شهرستان در سطح کشور و توجه به آسیب های اجتماعی جزو مطالبات جنبش دانشجویی است.
 
 محمدجواد رستم زاده عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ادامه این نشست مطالبه گری  ضمن یاد اوری اهمیت دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب،مشکلات موجود در دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیر را متذکر شد و گفت: وجود دانشگاه فرهنگیان برای شهرستان نیر مایه برکت است  اما وجود دانشگاه در این شهرستان نیازمند توجه ویژه مسئولان است چراکه  نباید  این احساس در ذهن دانشجویان ایجاد شود که  دانشگاه در بی توجهی مسئولان است.
تامین زیر ساخت های لازم برای واحد های دانشگاهی در اولویت قرار گیرد
وی با اشاره به اینکه آینده دستگاه عظیم تعلیم و تربیت در دستان دانشجومعلمان است،از فرماندار شهرستان نیر به عنوان مقام عالی این شهرستان  خواست با ایجاد امکانات فرهنگی و ورزشی ، سازماندهی و زیباسازی فضا و محیط دانشگاه به طوری که سیمای آن شبیه به دانشگاه باشد ، احداث پارک معلم در نیر، حل مشکل حمل و نقل و تردد دانشجومعلمان با مرکز استان، تجهیز آزمایشگاه، کتابخانه و کلاس های آموزشی، نصب دستگاه خودپرداز در دانشگاه و حل مشکل آنتن دهی ضعیف  تلفن همراه و سرعت ضعیف اینترنت از دغدغه های دانشجویان شهرستان نیر بکاهد.
 
در پایان این نشست فرماندار شهرستان نیر با حضور یکی از دانشجو معلمان در جلسات شورای آموزش و پرورش و کارگروه آسیب های اجتماعی این شهرستان موافقیت کرد
 

انتهای پیام/ج