پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
با حضور دو شهید گمنام

عطر شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی خلخال پیچید+تصاویر

دانشگاه آزاد اسلامی خلخال امروز پس از سالها انتظار، میزبان دو شهید گمنام است تا برای ابد با حضور این دیده بانان بصیرت بیش از بیش در مسیر تعالی و پیشرفت قرارگیرد.

به گزارش ابصارخبر، پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز گذشته با ورود به اردبیل راهی شهرستان خلخال شد تا با استقبال پرشور مردم ولایتمدار  و برگزاری مراسم شبی با شهدا صبح امروز در حسینیه  دانشگاه آزاد اسلامی این شهر آرام گیرند.

حجت اله درخشان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خلخال ایثار و شهادت را در شمار عالی ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی ترین ارزشهایی دانست که می تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد.

وی با بیان اینکه پیام و آرمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه ای که شهدا بدان دست یافته اند عالی ترین پیامها و از جنس پیام انبیاء الهی است، خاطرنشان کرد: شهدا، فرزندگان و برگزیدگان نسل خود بوده اند و اصلی ترین پیام آنها برای نسل امروز پیموندن طریق الله، طریق عزت، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.

درخشان در ادامه سخنان خود به تبیین اهمین دفن شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی خلخال پرداخت و گفت: در شرایط کنونی که با مسائلی نظیر تغییر نسل ها، رو به رو هستیم، نیاز روز افزون نسل جوان به ارزشهای متعالی اسلامی در جهت پیمودن مسیر پیشرفت همه جانبه و تحقق تمدن عظیم اسلامی ، تهاجم فرهنگی دشمنان و تلاش مذبوحانه ایادی داخلی آنان در جهت جدائی آینده سازان کشور از ارزشهای والای انقلاب اسلامی مواجهیم، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای است که بر عهده همه دلسوزان نظام است.

وی افزود: بی شک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راههای متعددی امکان پذیر است که یکی از مؤثرترین آنها حضور پیکر مطهر شهدا در دانشگاه ها است.

شهادت، ریشه در قدرت صبر و استقامت و مبارزه با کفر دارد

علیرضا صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خلخال نیز با بیان اینکه فرهنگ جهاد وشهادت در ذات دین اسلام و به ویژه تشیع علوی وجود دارد گفت: برای نهادینه کردن این فرهنگ غنی و عزت بخش باید تلاش کرد تا آن را به صورت فرهنگ عمومی درجامعه درآورد و برای انجام این امر مهم بایستی به نحوی اقدام کرد که آثار و پیامدهای مثبت آن برای نسل جوان و حاضر که بستر انتقال این فرهنگ به نسل های بعدی است ، پذیرفته شود و در این میان پیکر مطهر شهدای گمنام در دانشگاه بعنوان الگوی عملی تاثیر مستقیم بر دانشجویان می گذارد.

وی با بیان اینکه زمان می‌گذرد و کسانی پا به عرصه هستی می‌گذارند که نه فضای انقلاب را درک کرده اند،نه طعم سختی‌ها و دشواری‌های آن را چشیده‌اند، خاطرنشان کرد: اینجاست که تدفین شهدا در محیط دانشگاه اهمیت پیدا می‌کند.

صبوری با بیان اینکه اگر این نسل که جنگ را ندیده است، از آنچه بر کشورش گذشته بی‌اطلاع باشد، با فرهنگ اسلافش پیوند نخورد، یقیناً استحاله فرهنگی او را به سمت و سویی سوق خواهد برد که منافع ابر قدرتان اقتضا می‌کند.

وی افزود: ازاین رو باید همواره با نگاهی به گذشته قدم در راه گذاشت. احیای فرهنگ جهاد و مبارزه تاثیر شگرف فرهنگ پربار ایثار و شهادت درگستره جهان بینی ملل دینی ازجلوه ممتازی برخوردار است این فرهنگ با هویت قدسی خود توانایی سرشاری را درمتأثر ساختن نهادهای اجتماعی وساختارهای سیاسی به انضمام بافت فرهنگی جامعه دارا می باشد و بی شک برترین اصل برای کسب رشد اجتماعی محسوب می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خلخال در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شهادت نتیجه سلامتی روان، روحیه شجاعت و انتخاب آگاهانه است، مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد. چرا که ریشه در قدرت  صبر و استقامت و مبارزه با کفر دارد و این عوامل در مجموع مقاومت جامعه را بالا برده و اجتماعی  محرک و پویا می سازد

شایان ذکر است ظهر امروز پس از مراسم تشییع در خلخال پیکر مطهر دو شهید گمنام در حسینیه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به خاک سپرده می شوند تا برای ابد چراغ راه دانشگاهیان خلخال در پیمودن مسیر حق و تعالی معنوی مردم شوند.

 

انتهای پیام/ج