پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
نماینده مردم اردبیل در مجلس

عملکرد مراکز رشد و دانش بنیان اردبیل، در جذب منابع ضعیف است

نماینده مردم اردبیل در مجلس از فعالیت مراکز رشد وفناور دانشگاه های استان انتقاد کرد و گفت: سهم اردبیل از مجموع مراکز رشد، واحدهای فناور، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان در جذب اعتبارات به اندازه ای ناچیز است که قابل طرح هم نیست.

به گزارش ابصارخبر، رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی پیش ازظهر امروز در جمع اعضای هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی به بیان دغدغه های دانشجویان این دانشگاه پرداخت و گفت: در جلساتی که جوانان، دانشجویان و نخبگان شهرستانی با نمایندگان دارند، خواستار توجه جدی مسئولان به دانشگاه و اشتغال هستند.

وی به استفاده از ردیف بودجه اعتباری شهرستانهای که دارای دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: شاخص های کمی در حوزه های مختلف حاکی از تشکیل یافتن بدنه مدیریتی کارآمد در دانشگاه محقق اردبیلی است.

کریمی با بیان اینکه دانشگاه باید برای پیشرفت خود ارتباط منطقی و سازنده با دستگاه های اجرایی و نهادهای عرضه خدمات و تولید ایجاد کند، گفت: تعاملات سازنده و اخذ امکانات لازم می توند مشکلات جاری دانشگاه ها را حل کند.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به طرح آمایش سرزمینی نیز اشاره کرد و گفت: هر چقدر ارتباط بین دانشگاه ودستگاه های اجرایی بهتر باشد به همان اندازه نیز مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم در آینده نزدیک رصد خانه دانشگاه محق اردبیل راه اندازی شود.

کریمی از فعالیت مراکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی نیز انتقاد کرد و گفت: سهم اردبیل از مجموع مراکز رشد، واحدهای فناور، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان در جذب اعتبارات به اندازه ای ناچیز است که قابل طرح هم نیست و مسئولین مربوطه در این زمینه باید کارهای اساسی انجام دهند.

وی به منابع عظیم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان اردبیل تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت بزرگ استفاده کرده و اعتبارات مربوط خود را جذب کند.

کریمی در پایان این سخنان خود به لزوم  تقویت ارتباط دانشگاه با مراکز فنی و حرفه ای شد و گفت: یکی از دغدغه های دانشجویان اشتغال است که ایجاد بسترهای مهارت اموزی و زمینه ورود دانشجویان به بازار کار می تواند تاحدودی این دغدغه را برطرف کند.

وی به سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل نیز اشاره کرد وگفت: دانشگاهیان استان بهتر است هم اکنون بسته های درخواستی خود را به نمایندگان استان ارائه دهند تا در جلسات مرتبط مطرح و پیگری شود.

 

انتهای پیام/ج