پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
با حضور رئیس فدراسیون ورزش های دانش آموزی برگزار شد

مراسم افتتاحیه مسابقات ورزش دانش آموزی در اردبیل + تصاویر

مسابقات ورزشی دانش آموزی سراسر کشور در رشته های والیبال و فوتسال با حضور رئیس فدراسیون ورزش های دانش آموزی در اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور با حضور 1045 ورزشکار از 31 استان کشور با حضور حسین بابویی رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی کشور و سایر مسئولین کشوری در حوزه ورزش دانش آموزی و مسئولان استان اردبیل و حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشور در سالن ورزشی شهید اسمانی اردبیل برگزار شد.

شرکت ده هزار ورزشکار در مسابقات ورزش دانش آموزی سراسر کشور

رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی کشور در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در رشته های فوتسال و والیبال که در اردبیل در حال برگزاری است، به اهمیت سابقات ورزشی در مدارس اشاره کرد و گفت: ورزش علاوه اینکه به کودکان و نوجوانان شادی و نشات می بخشد، جامعه را نیز با طراوت نگه می دارد.

وی از ایجاد محیط شاد برای دانش آموزان در مدارس به عنوان یکی از دغدغه های مهم نظام تربیتی نام برد و گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی با همین هدف برگزار می شود.

بابویی در بخش دیگری از سخنان خود از شرکت ده هزار دانش آموز در چهارده رشته ورزشی مسابقات دانش آموزی در سالجاری خبرداد و گفت: این مسابقات علاوه بر استان اردبیل در چهار استان دیگر نیز پی گیری می شود.

وی از مسابقات ورزش دانش آموزی به عنوان محفلی برای شناسایی استعدادهای ورزشی برای آینده ورزش کشور نام برد و گفت: شایسته است مسئولین استعداد یابی تیم های ملی با حضور در مسابقات ورزشی به کشف استعداد های ناب ورزشی اقدام کنند.

ورزشکاران الگوهای جوانان در سبک زندگی هستند

بهروز ندایی معاون سیاسی استاندار اردبیل در این مراسم به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان باید در کنار تحصیل به تهذیب نفس و ورزش نیز بپردازند چراکه در آموزه های اسلام علم ،حکمت، آگاهی و ورزش بسیار مهم دانسته شده و بدان تاکید شده است.

وی در ادامه سخنان خود به جنبه های فردی و اجتماعی ورزش اشاره کرد و گفت: ورزش علاوه بر نشاط آور بودن  می تواند با معرفی الگوهای زندگی در سبک زندگی جوانان نیز تاثیر بگذارد.

کسب عنوان نائب قهرمانی معلمان ورزشی اردبیل در مسابقات تخصصی کشور

احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از مسئولین برگزاری مسابقات ورزش دانش آموزی به ارائه گزارش عملکرد اردبیل در این حوزه پرداخت و گفت: کسب عنوان نائب قهرمانی معلمان ورزشی اردبیل در مسابقات تخصصی کشور، بیانگر اهمیت ورزش دانش آموزی در استان اردبیل است.

قرائت پیام سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، پخش نماهنگ، اجرای ورزش پهلوانی و حرکات ژیمناستیک در کنار مراسم رژه تیم های شرکت کننده در مسابقات ورزش دانش آموزی از جمله برنامه های مراسم  افتتاحیه در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج